Review Mamteen : Makanan tambahan untuk ibu sedang hamil , ikhtiar hamil dan menyusu

Assalamualaikum dan hai semua , jadi saya dah cuba tablet Mamteen ni. Mamteen adalah makanan tambahan untuk ibu sedang hamil , ibu yang berikhtiar untuk hamil , ibu yang menyusu anak dan wanita yang mengalamai masaalah haid tidak teratur.

Nak lah share disini. Saya cuba amalkan tablet Mamteen selama lebih kurang 2 minggu dah. Sekarang ni kandungan saya 18 minggu , dalam 16 minggu macam tu selalu kurang cergas lah banyak tidur. Tidur siang untuk ibu mengandung bukan tak bagus. Tapi habis la jadual semua lari ye. Masak untuk anak tu tugas nombor 1 pun tak dapat buat dengan betul. Tapi allhamdulillah sejak akhir-akhir ni sihat sangat pula rasa badan ni. Boleh jahit baju sehari 2 pasang lagi tu. Bisnes online emas sentiasa jalan. Allhamdulillah sangat sebab dah sihat. Nikmat tau. Sekarang dengan bangga boleh cakap lah tak ada alahan apa-apa.

Saya dah cuba .. anda bila lagi ?

Pil vitamin dari klinik pun saya ambil besama dengan Mamteen ini. Saya cuma harap bacaan HB saya okay semula. Susu ke apa-apa yang lain tak ada. Makan pun macam biasa je. Makan sayur dan buah serta air kosong banyak-banyak.Kesan nya .. Allhamdlillah cergas dan sihat. Kurang dah demam. Memang kena amalkan selalu lah. Kulit pun terasa lebih cantik … perasan kot tapi rata-rata kawan saya kata semakin cantik kulit saya ni hehehe.

Untuk korang yang berikhtiar untuk hamil dan meningkatkan kesuburan juga boleh amalkan Mamteen ya. Selain dari itu  Golongan yang sesuai mengambil Mamteen :

  • Wanita dlm pantang
  • Wanita sedang menyusu, kerana kandungan di dalam Mamteen bertindak sebagai agen Milk Booster
  • Wanita yg sedang ikhtiar hamil kerana kandungan di dalam Mamteen dapat menyuburkan hormon wanita (vitamin C, kurma, olive leaf extract, saffron powder dan DHA)
  • Tidak mengandungi kolagen jadi ianya selamat untuk digunakan bagi mereka yang alahan pada kolagen.
    ?Mamteen selamat diambil oleh ibu dan bayi dlm kandungan kerana mempunyai kelulusan kkm dan kilang gmp.

Tablet kunyahan Mamteen

Saya tertarik nak cuba produk MAMTEEN ni selepas baca khasiat dan di perbuat dari bahan-bahan nya iaitu delima , kurma , kacang badam , brokoli , tomato , saffron dan daun zaitun. Mamteen bertindak sebagai makanan tambahan yang memberikan tenaga berpanjangan serta menstabilkan hormon wanita. Berat tidak stabil, jerawat, depresi, masalah kesuburan dan lain lain.  kebanyakannya berpunca dari hormon yang tidak stabil.

Saya senaraikan khasiat dan kebaikkan bahan-bahan yang di adunkan ke dalam Mamteen di bawah yee 

Delima

  1. Membantu mendapatkan bayi yang sihat dan kulit yang cantik.
  2. Memberi tenaga untuk ibu mengandung dan menyusu.
  3. Membantu mengurangkan alahan ibu mengandung.
  4. Baik untuk penghadaman perut.
  5. Mengurangkan kemungkinan diserang kanser prostat, kanser paru-paru dan kanser payudara.
  6. Buah delima memberi kesan semula jadi kerana dapat mnyahtoksid dan meningkatkan kecantikan kulit semula jadi. Kulit yang sihat merupakan dambaan setiap orang.
  7. Mencegah keletihan.
  8. Mencegah rasa mual.
  9. Membantu memberi tenaga untuk ibu mengandung dan menyusu.
  10. Membantu menstabilkan tahap kolestrol dalam darah.

Kurma

  1. Kandungan gulanya 50 hingga 57 peratus glukosa(glukosa memberikan tenaga kepada ibu mengandung untuk melakukan aktiviti seharian)
  2. Tenaga diserap serta merta selepas makan kurma.
  3. Kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potasium, vitamin A dan C dan juga niasin.

Susu

  1. Zat besi, tembaga dan vitamin A dalam susu baik untuk kecantikan iaitu mencantikkan kulit agar kekal bersinar.
  2. Kalsium susu dapat menguatkan tulang.
  3. Kandungan magnesium dalam susu dapat memberikan kekuatan kepada jantung dan sistem saraf.
  4. Mengandungi kalsium yang dapat mengurangkan risiko kanser terutama kanser usus besar.
  5. Mengandungi “Conjugated Linoleic Acid” (CLA) yang membantu meningkatkan metabolisme dan mengurangkan reaksi alergi makanan. Mengandungi protein berkualiti tinggi dan banyak lagi.

Brokoli

  1. Meningkatkan sistem imunisasi kerana brokoli kaya dengan beta-carotene, zinc dan
    selenium yang menguatkan system imunisasi.
  2. Mengurangkan risiko kecacatan dalam kandungan kerana secawan brokoli mengandungi 94mg asid folik, iaitu salah satu vitamin B yang sangat penting untuk tumbesaran janin semasa dalam kandungan.
  3. Mengurangkan penyakit kencing manis ini kerana brokoli kaya dengan fiber dan rendah kandungan gula, penggunaan insulin dapat dibekalkan pada tahap yang minimum.
  4. Zat besi, tembaga dan vitamin A dalam susu baik untuk kecantikan iaitu mencantikkan kulit agar kekal bersinar.
  5. Kalsium susu dapat menguatkan tulang.
  6. Kandungan magnesium dalam susu dapat memberikan kekuatan kepada jantung dan sistem saraf.
  7. Menggalakkan kesihatan tulang kerana brokoli mengandungi lebih banyak kalsium berbanding kebanyakkan produk tenusu, serta mengandungi vitamin K yang menggalakkan tulang yang sihat sekaligus dapat menghindarkan osteoporosis di usia muda. Vitamin C di dalam brokoli yang bertindak sebagai antioksidan dan anti-keradangan membantu melegakan symptom selsema.

Tomato

  1. Membekalkan badan dengan vitamin dan mineral yang banyak seperti vitamin A, vitamin K, vitamin B1,B3,B5,B6,B7, vitamin C, folat, zat besi, potassium, magnesium, chromium, choline dan phosphorus.
  2. Tomato mengandungi asid coumaric dan asid chlorogenic yang boleh melindungi badan daripada bahan yang karsinogen (bahan yang boleh menyebabkan kanser) yang dihasilkan oleh asap rokok.
  3. Memperbaiki sistem penghadaman dan mengelakkan sembelit.
  4. Mengurangkan bahaya pengambilan ubat statin, ubat yang boleh mengurangkan tahap kolestrol badan dengan mengurangkan penghasilannya oleh hati, dengan menyekat tindak balas enzim. Pengambilan ubat ini ada implikasinya, antaranya adalah penyakit hati.

Saffron

  1. Mencerdaskan minda, penyakit radang paru-paru, sakit tekak dan tonsil.
  2. Sebarang masalah kulit, menghindarkan batuk dan selsema.
  3. Memudahkan penghadaman dan menghilangkan bau mulut.
  4. Membuang angin dan asid yang berkumpul dalam perut.
  5. Menambahkan tenaga zahir dan batin.
  6. Pertumbuhan akal dan fizikal bayi serta kanak-kanak.
  7. Awet muda dengan kulit cerah dan bersih.
  8. Bahan penenang bagi masalah kemurungan dan runsing.
  9. Mengurangkan kesakitan pada kanak-kanak ketika tumbuh gigi.
  10. Melancarkan perjalanan haid yang tidak menentu.
  11. Menguatkan ingatan dan menghilangkan keletihan.
  12. Menyembuhkan sakit perut, pening, sakit gigi, sakit mata dan pelbagai penyakit lain.

Daun Zaitun

  1. Daun Zaitun banyak digunakan untuk menjaga kestabilan gula darah dalam tubuh.
  2. Kandungan antioksidan di dalam daun Zaitun ini lebih tinggi dibandingkan teh hijau yang selama ini dikenal sebagai sumber antioksidan yang sangat baik bagi tubuh.
  3. Daun Zaitun dapat mencegah kerosakan saraf dan mencegah penyakit kanser.

Cara pengambilan Mamteen 

  • Mamteen tablet berperisa susu dan delima blh diambil secara isap atau kunyah.
  • Sebotol Mamteen mempunyai 30 tablet, boleh ambil 1-2 tablet sehari utk kesan maksima. Sebaiknya 15-30 minit sebelum breakfast.
  • Mamteen boleh diambil oleh wanita hamil seawal 12 minggu kandungan dan keatas.

INFO PRODUK
MAMTEEN – 30 TABLET KUNYAH

RM 65 SEMENANJUNG MALAYSIA
RM 69 SABAH DAN SARAWAK

INSTAGRAM : INSTAGRAM.COM/MAMTEENHQ
FACEBOOK : FACEBOOK.COM/MAMTEENHQ

 

puanbee

Penafian : Ini adalah blog peribadi . Selain di nyatakan sumber image dan video adalah hak milik penulis. Penulis tidak akan bertanggngjawap jika terdapat kerosakan / kesan sampingan jika menggunakan info di dalam blog ini. Anda perlu berjumpa dengan pakar bertauliah terlebih dahulu. Admin juga tidak akan bertanggungjawap jika kesan pemakaian / penggunaan anda tidak sama seperti perkongsian review/pengalaman admin sendiri. Admin juga tidak akan bertanggungjawa atas semua komentar yang di tinggalkan di blog ini. Pembaca / komentar harus bertanggungjawap ke atas perbuatan atau penerimaan di atas pembacaan di blog ini.

Admin megucapkan ribuan terima kasih kerana singgah meluangkan masa membaca di sini. Semoga sihat dan ceria selalu :)

6 Comments:

  1. Mesti rasa dia sedap..saya dok bayangkan rasanya macam minum yogurt..hehe..ke rasa lain??hahah

  2. Sekarang dah ada macam-macam supplement dekat pasaran. Kita tinggal pilih yang terbaik dan sesuai untuk kita je kan 🙂

  3. Nina pun makan Mamteen as Milk Booster… Alhamdulillah berkesan.
    paling suka sebab Mamteen ni sedap macam gula-gula!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *