Kari Kepala Ikan Kampung Attap KL ( Restoran ZK)

Ada orang tu rindu masakkan kari kepala ikan. Hari pertama balik dari Jakarta dia bawa keluarga makan kari kepala ikan di Restoran ZK di Kampung Attap Kuala Lumpur. Kalau dah telanjur singgah KL tu boleh lah pekena kari kepala ikan di sini. Mazidul Akmal Sidek pun pernah tulis tentang kari ni di dalam blog beliau.

Kari Kepala Ikan Kampung Attap KL ( Restoran ZK)

Sedap .. kata suami saya. Dia jarang suka dan puji makanan. Betul-betul sedap baru puji. So boleh guna lah rekomen dari dia kan. Suami cakap dari awal restoran ni di buka , dari kedai lama di sebelahnya yang menggunakan zink tu lagi , suami dah jadi pengujung setia. Saya ?? kurang gemar kedai ala-ala mamak.

Kari di buat menggunakan kepala ikan merah.

LOKASI : No. 76, Jalan Kampung Attap, 50460 Kuala Lumpur. Contact: 03-22739786
LOKASI : No. 76, Jalan Kampung Attap, 50460 Kuala Lumpur. Contact: 03-22739786

Lauk sampingan yang mesti ada , papadom dan salada. Sayur kubis di goreng ..

Resepi kari kepala ikan sentuhan orang utara (klik)

2014-04-04 13.47.42
masakkan sotong segar

Sotong ni saya makan seorang .. anak-anak semua berebut makan kari kepala ikan dengan ayah diorang , tak sampai hati nak berebut juga , bawa diri makan sotong je lah ( padahal suka gila dengan sotong besar ) alasan ..

2014-04-04 13.47.27
syamim di rstoran kampung atap

Kali ke – 3 syamim jumpa ayah. Hiks .. nak buat macam mana …. layan ..

Sedap weh kari tu .. pergi la makan .. kalau suka kari kepala ikan mesti tak akan lepaskan. Lepas makan sini , selang beberapa hari , saya masak kari kepala ikan juga. Sedap .. ( haha .. puji diri sendiri )

puanbee

Untuk review produk wanita , barangan berkaitan anak-anak , makanan , homestay dan lain-lain boleh hubungi puanbee di whatsapp : 011-32095406.

17 thoughts to “Kari Kepala Ikan Kampung Attap KL ( Restoran ZK)”

  1. kari kapla ikan mmg besttt

    nis pun baru paham makan kari ikan2 ni sejak bbrp tahun lepas ni jer… so klu g mamak amik nasi kandaq mesti amik kari ikan. tak kepala pun xpe. heee

  2. saya sejak dok penang ni boleh kata hidung ni hari2 bau orang masak kari..sampai dah lali dah.awal2 dulu pening la kepala bau rempah sampai tanya suami..ada kilang rempah ka dekat2 sini..heheh..
    agaknya sebab tu kurang suka kari nih.tapi anak2 dan suami ,Ya ampun..nampak kari makan bertambah2..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *