Kari Kepala Ikan Kampung Attap KL ( Restoran ZK)

Ada orang tu rindu masakkan kari kepala ikan. Hari pertama balik dari Jakarta dia bawa keluarga makan kari kepala ikan di Restoran ZK di Kampung Attap Kuala Lumpur. Kalau dah telanjur singgah KL tu boleh lah pekena kari kepala ikan di sini. Mazidul Akmal Sidek pun pernah tulis tentang kari ni di dalam blog beliau.

Kari Kepala Ikan Kampung Attap KL ( Restoran ZK)

Sedap .. kata suami saya. Dia jarang suka dan puji makanan. Betul-betul sedap baru puji. So boleh guna lah rekomen dari dia kan. Suami cakap dari awal restoran ni di buka , dari kedai lama di sebelahnya yang menggunakan zink tu lagi , suami dah jadi pengujung setia. Saya ?? kurang gemar kedai ala-ala mamak.

Kari di buat menggunakan kepala ikan merah.

LOKASI : No. 76, Jalan Kampung Attap, 50460 Kuala Lumpur. Contact: 03-22739786
LOKASI : No. 76, Jalan Kampung Attap, 50460 Kuala Lumpur. Contact: 03-22739786

Lauk sampingan yang mesti ada , papadom dan salada. Sayur kubis di goreng ..

Resepi kari kepala ikan sentuhan orang utara (klik)

2014-04-04 13.47.42
masakkan sotong segar

Sotong ni saya makan seorang .. anak-anak semua berebut makan kari kepala ikan dengan ayah diorang , tak sampai hati nak berebut juga , bawa diri makan sotong je lah ( padahal suka gila dengan sotong besar ) alasan ..

2014-04-04 13.47.27
syamim di rstoran kampung atap

Kali ke – 3 syamim jumpa ayah. Hiks .. nak buat macam mana …. layan ..

Sedap weh kari tu .. pergi la makan .. kalau suka kari kepala ikan mesti tak akan lepaskan. Lepas makan sini , selang beberapa hari , saya masak kari kepala ikan juga. Sedap .. ( haha .. puji diri sendiri )

17 Comments

  1. rachma 19 December 2016 Reply
  2. galut 25 August 2016 Reply
  3. Farina Al-Khareid 15 April 2015 Reply
  4. hanari 16 July 2014 Reply
  5. Eellee Nana 10 May 2014 Reply
  6. Diana 8 May 2014 Reply
  7. Hafizul 6 May 2014 Reply
  8. DuniaMaklumat 1 May 2014 Reply
  9. muhammad hizwan 26 April 2014 Reply
  10. myrujukan 26 April 2014 Reply
  11. Ummi Hanie 25 April 2014 Reply
  12. profhariz 23 April 2014 Reply
  13. mama pipie 22 April 2014 Reply
  14. Moms Avenue 22 April 2014 Reply
  15. akubiomed 21 April 2014 Reply
  16. Brohantu 21 April 2014 Reply
  17. diana 21 April 2014 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.