Simple. Diy Sendiri Sarung Tablet Kesayangan.

Tablet samsung saya dah tua. Saya beli pada tahun 2013.. Masih berkeadaan elok sampai sekarang. Dulu – dulu ada meragam sikit-sikit. Tetapi sekali format pada 2013 tu terus elok sampai sekarang. Rezeki sungguh. Tetapi sekarang ni adalah zaman di mana , kau akan rasa kedekut sangat nak laburkan duit untuk beli sarung tab. Biasa nya golongan mak-mak akan rasa begini.

diy ppage

Anak-anak dah letakkan mural di sarung tablet yang lama , tengok pun dah tak lalu. So kita DIY menggunakan kain felt sahaja. Disebabkan tab ni hanya di gunakan oleh anak-anak. Kongsi 4 beradik. So begitulah coraknya. Biar kalau bawa bejalan pun orang tak syak itu adalah tablet. Tips juga ni. Elakkan di ragut.  Read More

Anak dan Teknologi

Mungkin di sebabkan ibu nya seorang blogger yang terdedah dengan dunia teknologi dan gadget , jadi anak-anak turut sama suka dengan teknologi dan gadget ni. Saya ada pengalaman dengan anak-anak yang telebih suka dengan gadget ni. Laptop saya telah beberapa kali rosak apabila anak-anak keterlaluan bermain laptop. Percaya lah .. anak saya masih kecil dan berminat sangat. Kamera DSLR , Smartphone , Laptop , Tablet .. semua mereka dah pun mula berjinak-jinak menggunakan nya , walaupun saya tak pernah ajar mereka.

kanak-kanak suka gadget Read More