Cabaran Beras Jasmine Basmathi King Panjanggggggg

Kalau korang di beri beras Jasmin Basmathi king ni , apa korang akan masak ? ermm briyani je biasanya kan ? sebenarnya beras basmathi ni boleh di masak pelbagai jenis hidangan nasi. Yang biasa-biasa pun boleh. Cuma nak dengan tak nak je la. Serius saya makan nasi briyani di kedai je lepas tu tak pernah la beli dan masak nasi di rumah menggunakan beras basmathi , jadi teringin nak cuba … kita cuba hasilkan makanan yang boleh di makan mengunakan beras Jasmin Basmathi king yang di katakan lebih ber aromatik dan lebih panjang dari beras basmathi lain. Ermmm .. macam mana ye rasanya  ?

basmathi king jasmine

Beras Basmathi King -Special  Super  Long Aromatic  Variety

Dan di bawah adalah bahan rempah yang akan di masak untuk di jadikan makanan sampingan dari beras Basmathi King jenama Jasmine ni. Tak kan nak makan nasi je terkontang kanting kan … mesti ada lauk nya sekali …

Resepi Kari Kepala Ikan Sentuhan Orang Utara

Cer teka  SAYA NAK MASAK NASI APA DAN LAUK APA ???  bersambung ….

Salah satu dah update 3/8/2013 –

  1. Resepi Kari Kepala Ikan Sentuhan Orang Utara

28 Comments

  1. encik bakul 3 August 2013 Reply
  2. Puan Bardboo 2 August 2013 Reply
  3. onecik 2 August 2013 Reply
  4. Bahrain 2 August 2013 Reply
  5. nurmisnan 2 August 2013 Reply
  6. Fakarepain 2 August 2013 Reply
  7. Denaihati 2 August 2013 Reply
  8. Juan 1 August 2013 Reply
  9. Ros 1 August 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 1 August 2013 Reply
  10. Hafizul 1 August 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 1 August 2013 Reply
  11. Kujie 1 August 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 1 August 2013 Reply
    • Ummi Hanie 1 August 2013 Reply
  12. akubiomed 1 August 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 1 August 2013 Reply
  13. kamsiah 1 August 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 1 August 2013 Reply
  14. anastasyea 1 August 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 1 August 2013 Reply
  15. Anuar 1 August 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 1 August 2013 Reply
      • Kujie 1 August 2013 Reply
        • puanbeeAuthor 1 August 2013 Reply
  16. Qashmere 1 August 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 1 August 2013 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.