WW : Makanan semasa sakit dan selepas sakit

bubur nasi

nasi lemak daun pisang terbaik

” WHAT IS WORDLESSS WEDNESDAY ?
On Wednesdays all over the internet, bloggers post a photograph with no words to explain it on their blog. Hence the wordless title. The idea is that the photo itself says so much that it doesn’t need any description.”

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - WW : Makanan semasa sakit dan selepas sakit0

15 Comments

  • titan

    23/02/2013 at 2:04 PM Reply

    tu dia. naik selera dahh..

  • syaifuddin alias

    22/02/2013 at 1:14 PM Reply

    bubur nasik..bukan tak sedap ..:) tapi melazatkan

  • Mama Murai

    20/02/2013 at 9:04 PM Reply

    Bee just makan bubur ke? Alahai… apa kata cuba cara Mama Murai pula, setiap kali demam atau hilang selera makan, gantikan bubur dengan jus buah-buahan atau sayur-sayuran. Bee boleh juga cuba hirup sup ayam berserta cendawan… 🙂

    Pasti selera terbuka.

    • puanbee

      21/02/2013 at 8:13 AM Reply

      bukan saja tak ada selera , tetapi saya sakit perut memang tak boleh makan benda lain

  • sha

    20/02/2013 at 4:45 PM Reply

    uits nasi lemak tu nampak sgt sedap..ikan bilis pun nampak garing nyumm2

  • Asyrof Asri

    20/02/2013 at 4:17 PM Reply

    Semasa di Malaysia, bila saya demam, emak yang buatkan bubur.

    Bubur seorang ibu atau apa sahaja makanan yang dimasak memang menyelerakan dan lena tidur dibuatnya.

    Tetapi sejak belajar jauh berbatu-batu, bila demam saya sendiri yang membuatnya. Pelbagai perisa saya rasa, kadang-kadang masin sangatlah, tup-tup buang begitu saja bubur.

    Sedih.

  • ummiarissa

    20/02/2013 at 3:48 PM Reply

    sedap jugak bubur tu,tabur dengan ikan bilis goreng yang ditumbuk kasar….fuh…

  • akubiomed

    20/02/2013 at 2:12 PM Reply

    Masa sakit selera pun tak ada. Sudah sehat tekak hendak merasa makan yang sedap-sedap pula. 🙂

  • nurmisnan

    20/02/2013 at 1:57 PM Reply

    Bee pun demam jugak ke? Siannya..
    selalunya kalau demam aku buat bubur ketukka serai sebatang
    + hiris sikit halia. Guna kiub ikan bilis sikit.. dah sodap makan
    dgn sambel = lada hijau fresh 2 batang + ikan bilis goreng = tumbuk halus..

  • Denaihati

    20/02/2013 at 1:16 PM Reply

    yang penting dua2 memang kasi tambah selera…

  • MaMa3HerOO

    20/02/2013 at 12:05 PM Reply

    Amboi bee mkn x hingat..tp itu la kan,bila time sakit,xde selera,bubur nc jgk la yg paling sedap utk di mkn,bile da sihat..belasah sume kan..haha..nc lemak my feveret tu,bleh dikatakan tiap2 pg mst mkn nc lemak..ngee

    • sicantikmatahari

      20/02/2013 at 1:02 PM Reply

      kikiki.. sape pun mcm tu lah kan kak? nk pula kalo dalam tempoh berpantang.. kemain lagi menu lepas tamat tempoh berpantang tu kan..

  • sicantikmatahari

    20/02/2013 at 10:21 AM Reply

    mkn nasi lenak mmg ketagih.. n boleh mengundang penyakit pulak tu 🙂 so.. ??? heheheheh..

  • Tahukah Anda

    20/02/2013 at 9:32 AM Reply

    nasil lemak makan hari2 blh sakit balik

  • Anuar

    20/02/2013 at 9:21 AM Reply

    Kena beringat sebelum makan… nanti kalau dah sakit kenalah makan bubur nasi… hehehe

Post a Comment