WW : Makanan semasa sakit dan selepas sakit

WW : Makanan semasa sakit dan selepas sakit

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

bubur nasi

nasi lemak daun pisang terbaik

” WHAT IS WORDLESSS WEDNESDAY ?
On Wednesdays all over the internet, bloggers post a photograph with no words to explain it on their blog. Hence the wordless title. The idea is that the photo itself says so much that it doesn’t need any description.”

Comments

  1. tu dia. naik selera dahh..

  2. bubur nasik..bukan tak sedap ..:) tapi melazatkan

  3. Mama Murai :

    Bee just makan bubur ke? Alahai… apa kata cuba cara Mama Murai pula, setiap kali demam atau hilang selera makan, gantikan bubur dengan jus buah-buahan atau sayur-sayuran. Bee boleh juga cuba hirup sup ayam berserta cendawan… 🙂

    Pasti selera terbuka.

  4. uits nasi lemak tu nampak sgt sedap..ikan bilis pun nampak garing nyumm2

  5. Semasa di Malaysia, bila saya demam, emak yang buatkan bubur.

    Bubur seorang ibu atau apa sahaja makanan yang dimasak memang menyelerakan dan lena tidur dibuatnya.

    Tetapi sejak belajar jauh berbatu-batu, bila demam saya sendiri yang membuatnya. Pelbagai perisa saya rasa, kadang-kadang masin sangatlah, tup-tup buang begitu saja bubur.

    Sedih.

  6. sedap jugak bubur tu,tabur dengan ikan bilis goreng yang ditumbuk kasar….fuh…

  7. Masa sakit selera pun tak ada. Sudah sehat tekak hendak merasa makan yang sedap-sedap pula. 🙂

  8. Bee pun demam jugak ke? Siannya..
    selalunya kalau demam aku buat bubur ketukka serai sebatang
    + hiris sikit halia. Guna kiub ikan bilis sikit.. dah sodap makan
    dgn sambel = lada hijau fresh 2 batang + ikan bilis goreng = tumbuk halus..

  9. yang penting dua2 memang kasi tambah selera…

  10. MaMa3HerOO :

    Amboi bee mkn x hingat..tp itu la kan,bila time sakit,xde selera,bubur nc jgk la yg paling sedap utk di mkn,bile da sihat..belasah sume kan..haha..nc lemak my feveret tu,bleh dikatakan tiap2 pg mst mkn nc lemak..ngee

  11. mkn nasi lenak mmg ketagih.. n boleh mengundang penyakit pulak tu 🙂 so.. ??? heheheheh..

  12. Tahukah Anda :

    nasil lemak makan hari2 blh sakit balik

  13. Kena beringat sebelum makan… nanti kalau dah sakit kenalah makan bubur nasi… hehehe

Speak Your Mind

*