Terkini Bas Jatuh Gaung Di Genting Highland – 37 Meninggal Dunia

Spread the love

Sekitar jam 2.25 petang tadi kita di kejutkan dengan berita sebuah bas henti-henti bergerak di KM3 , Jalan Genting ke Kuala Lumpur  mengalami kemalangan jalan raya ( Jatuh Gaung ) . Bas yang di percayai membawa lebih dari 50 penumpang terjunam lebih 50 meter ke dalam gaung.

Berita Terkini Kemalangan Bas Di Genting

Berita terkini yang saya dapat pada 9.26 PM. Jumlah mangsa yang terlibat di dalam kemalangan di Genting Highland tersebut  , Jantina dan Bangsa mangsa telah pun ketahui. Walaubagaimana pun anjing pengesan ( k9 ) sedang mengesan jika ada saki baki mangsa kemalangan.

Berita Terkini Kemalangan Bas Di Genting

Terkini Bas Jatuh Gaung Di Genting Highland – Jumlah Mangsa , Jantina & Bangsa
Terkini Bas Jatuh Gaung Di Genting Highland – Jumlah Mangsa , Jantina & Bangsa

Maklumat terkini mangsa yang meninggal dunia & cedera pada setakat jam 9.26 pm

Lelaki Mati 24 , Cedera 11 = Jumlah di naikkan 35
Perempuan Mati 13 , Cedera 5 = Jumlah di naikkan 18

Jumlah keseluruhan Mati , 37 , Cedera 16 = Jumlah di naikkan 53

Bangsa Mangsa yang meninggal :

Perempuan

Melayu – 0
Cina – 12
India – 1

Lelaki

Melayu – 2
Cina – 20
India – 3

Jumlah – Melayu 2 , Cina 32 & India 3 – Jumlah besar 37 mangsa yang meninggal di dalam kejadian kemalangan bas jatuh gaung di Genting Highland.

Sumber : BOMBA

Takziah di ucapkan untuk keluarga mangsa yang terlibat .. Seram dengar kemalangan yang melibatkan kematian ramai mangsa  begini.

17 thoughts on “Terkini Bas Jatuh Gaung Di Genting Highland – 37 Meninggal Dunia”

  1. dah byk kes macam ni berlaku kat sana kan bee..rasanya genting tu ptt di tutup kot,pasal laluan tak sesuai,ialah kawasan berbukit,dengan gaung lg..mmg bahaya..

  2. Subhan Allah… Sebahagian besar penumpang dalam kejadian kemalangan ini terkorban… Ini merupakan rekod terburuk dalam kes kemalangan yang pernah berlaku di Genting Highland…

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *