Balik rumah sendiri ( petua masuk rumah baru )

image

Allhamdulillah , tiada apa yang lebih baik dari tinggal di rumah sendiri , terasa lebih tenang jiwa ni. Nak buat apa pun senang ..

Banyak petua orang dulu yang mak perturunkan jika nak bawa bayi baru ke rumah lain setelah bayi di lahirkan.

Antaranya :

Bawa air dari tempat asal dan mandikan setelah sampai ke rumah baru.
Pakaikan bedak comot comot.

Dan macam macam lagi.

Satu pun saya tak ikut huu ..

Cuma masa bawa balik Syamim risau juga la , di Taiping kuat meragam juga.. risau dia tak biasa di rumah Kl , risau meragam naya.

Tapi .. elok jek ..

Lega sangat – sangat .. tapi saya buka yassin la juga berulang kali sepanjang malam hari pertama saya balik tu.

Psssttt .. rumah sebelah dah hampir 6 tahun tak de penghuni. 🙂

Mana lah tahu ada penghuni lain , gossip dari jiran2 boleh tahan menyeramkan. Macam2 cerita , tu baru tinggal rumah tak sampai sebulan.

Feling – keletihan ya amat .. kemas rumah .. sapu habuk2 sampai terlupa masih dalam pantang. Adoiyai ..

Kita guna theme baru .. yeayy ..

Amaran !! Update secara langsung dari Android Phone , Segala ” typo ” tidak di sengajakan. Harap Maaf 🙂