Tips mengurangkan sakit pinggang setelah duduk lama menjahit

Assalamualaikum dan hai semua .. apa khabar ? lama saya tak bersiaran kan , saya agak sibuk dengan order keluar masuk baju pra sekolah 2018. Fuh memang mendapat sambutan hangat .. testimoni banyakkk saya yang tak sempat update. Ya lah dengan tempahan jahitan pun banyak dan saya juga menanti hari nak besalin ni. Kalau ada masa memang saya tidur aje. Tapi ya lah .. letih pun kerja tetap jalan ya. Saya ni kerja tidak ber gaji bulanan , jadi tak boleh stop demi anak-anak tersayang. Suami saya masih belum dapat kerja laa .. huhuhu sadis. Dugaan berbisnes macam-macam la hai…

Continue reading

CARA MEMILIH KASUT YANG BETUL DAN TEPAT

Hi Semua… Di zaman sekarang tujuan kita memakai kasut bukan lagi semata-mata untuk melindungi kaki tapi juga ianya untuk melambangkan keyakinan dan  status diri. Begitu lah peredaran masa merubah kepentingan sepasang kasut. Namun kepentingan utama sepasang kasut tetap diutamakan dalam pembuatan dan pemilihan kasut.Kasut yang dipakai mestilah selesa dan selamat.Kasut jenis A mungkin sesuai untuk rakan anda tapi tidak bagi anda kerana itu memilih kasut yang betul adalah sangat penting . Cara Memilih Kasut Yang Betul

Continue reading

Gosip Minyak Yu Yee Tak Halal ? Minyak Yu Yee Cap Limau Halal Dan Telah Di Sahkan Oleh Jakim

Assalamualaikum dan hai semua. Pernah dengar tentang Minyak Yu Yee Cap Limau tak halal tak ? Setelah beberapa tahun saya menjadi pengguna setia Minyak Yu Yee Cap Limau iaitu zaman kelahiran anak sulung tahun 2004 kalau tak salah .. ke 2003  Omak aihh ..lupa pulak tahun kelahiran anak sulung .. Abaikan .. pendek kata dia sekarang dah berumur 13 tahun , lepas tu bawa ke adik adik memang lah pengguna setia Minyak Yu Yee Cap Limau ko .. Lepas tu timbol gosip di katakan Minyak Yu Yee Cap Limau ada lemak khinzir. Amboi mengelabah orang kita termasuk lah daku . Lepas tu sekarang ni ,…

Continue reading

Mitos tentang sengugut benar tak benar berdasarkan pengalaman.

Sengugut adalah penyakit yang sangat istimewa khas untuk wanita sahaja. Sesetengah wanita sahaja akan merasai sakit sengugut ketika datang bulan. Saya yang dah tua masih lagi merasa sengugut dari zaman sekolah dulu sampai lah sekarang. Ada banyak sangat mitos atau pendapat orang tua-tua mahupun doktor pasal sengugut ni. Hampir ke semuanya tak betul pun. Kenapa tak betul ? sebab mengikut dari pengalaman saya semua apa mereka katakan tak benar. Yang benar… sengugut akan hinggap pada sesiapa sahaja. Yang mana tak terkena tu kira bernasib baik. Antara mitos dan pendapat yang tak benar tu saya senaraikan di bawah .. kalau ada…

Continue reading