Articles Tagged with tip

CARA SELAMAT AMBIL UBAT KETIKA MASIH MENYUSUKAN BAYI

Bagi ibu ibu yang sedang & masih menyusukan anak perkara paling di bimbangkan bila terpaksa mengambil ubat. Mungkin ada masalah kesihatan.. even demam sekalipun. Risau kesan ubat tu di serap ke dalam badan anak melalui susu yang di minum & memudaratkan. Kebanyakkan ibu akan rasa was was tentang perkara tu.…

Read More

AWAS! INI SEBAB WANITA HAMIL HARUS ELAK MAKAN SUSHI

Bagi wanita wanita yang sedang hamil tentu nak jaga kandungan sebaik mungkin agar anak yang di kandung nanti membesar dengan sihat & lahir dengan sempurna kan. Mana ada ibu bapa yang harap anak dalam kandungan menghadapi apa2 masalah kesihatan apatah lagi bila lahir. Semua mengharapkan yang terbaik. Sebab tu la…

Read More

BUAT IBU YANG MENUNGGU HARI BERSALIN, BACA NI

Bagi yang sedang mengandung anak pertama mungkin banyak perkara yang mereka belum tahu. Dah tentu sepanjang kehamilan tu menjadi debaran buat semua ibu ibu yang pertama kali nak sambut kelahiran cahayamata ni kan.. Kat sini saya nak sharekan satu petua atau tips untuk semua ibu ibu yang dah sarat atau…

Read More

TIP BERJIMAT KETIKA MELANCONG KELUAR NEGARA

Sejak semalam kecoh pasal isu seorang jutawan kosmetik yang mencetuskan kontroversi bila memuat naik video makan di tepi jalan atas tar. Katanya dia membawa bekal sebagai langkah penjimatan tapi di sebabkan tidak di benarkan menumpang meja di sebuah restoran dia memilih untuk menikmati juadah bersama keluarga di tepi jalan. Tu…

Read More

TERBONGKAR CARA KURUS SECARA SEMULAJADI TANPA PRODUK

Manusia tak kira lelaki atau perempuan ramai yang mengimpikan tubuh badan yang lansing, cantik, tegap & bergaya. Jarang nak jumpa orang suka berbadan gempal & gelebeh cuma kadang kadang benda macam tu bukan pilihan. Ada orang berbadan gempal di sebabkan keturunan.. Memang boleh kurus cuma perlu komitmen, usaha, sabar &…

Read More

AWAS WANITA! INI MAKANAN ANDA PERLU ELAK KETIKA HAID

Bagi wanita atau perempuan yang dah akil baligh ni memang setiap bulan akan di datangi haid. Tapi ada juga orang perempuan ni yang haid dia tak teratur. Kadang kadang 3 bulan sekali baru ada tapi tak ada sebarang masalah kesihatan. Tak kisah la period tu regullar ke tidak kan.. Tapi…

Read More