Sebenarnya dalam buah-buahan juga ada karbohidrat tersendiri , Tahukah anda bahawa ada sesetengah buah-buahan itu tinggi kandungan kalorinya. Di sini saya listkan senarai buah-buahan serta kandungan kalori dan karbohidrat yang terdapat di dalam buah-buahan. Sekarang ni musim buah kan ? berapa banyak durian , manggis dan rambutan yang korang makan sehari ? saya ? banyak sangat .. lepas tu berat badan pun naik .. dan saya terfikir .. ” aiii aku makan buah je banyak ni “ pelik kan ? pernah tak rasa macam tu ? mesti pernah punya .. jangan tipu .. Rojak buah (250g) : kalori 414, carb …