Hosting Terbaik Untuk Blogger 2016

Assalamualaikum dan hai, Malam-malam jam 2 pagi ni nak menulis tentang Hosting Terbaik Untuk Blogger 2016 . Saya seorang pelanggan ye. Bukan penjual tetapi jika berminat nanti boleh lah klik link di bawah. Nak cerita kan saya dah guna hosting serverfreak ni dulu tetapi saya tukar konon-konon nak murah sikit. Tetapi rupanya ada bias terhadap income blog saya. Dulu saya pernah beberapa kali menukar syarikat hosting , masaalah dan sebab tu pelbagai … Antara perkara yang saya tak suka tu blog selalu down , blog tak dapat akses , tak mesra google , blog slow , data tak cukup.Ada plugin / theme yang tak sesuai. Dan banyak lagi , tak tahu nak sebut sebab saya bukan seorang yang pandai bab ni. Saya tahu saya guna best dah cukup.
Malaysia Web Hosting

Di bawah adalah bill untuk 2012 – 2014 , kali pertama saya langgan hosting serverfreak. Kemudian saya tukar ke hosting lain murah sikit. Tapi di sebabkan beberapa perkara saya tukar kembali hosting saya ke serverfreak pada awal bulan 12  tahun 2015. Nampak tak ? tiba-tiba saya rasa menyesal sangat buat keputusan untuk pindahkan data dari serverfreak ke host lain dahulu.  Yang terpaling effect adalah jumlah pelawat semakin hari semakin sendu. Padahal semasa saya dengan serverfreak jumlah pelawat sangat baik.

sf 1
tengok tarikh je … lain jangan tengok .. itu harga domain

Selepas berfikir panjang saya langgan balik hosting serverfreak. Nasib baik lah proses nya sangat senang. Dan serverfreak pun memang terbaik buat kerja. Cepat dan pantas. Kita cuma perlu pergi web serverfreak , pilih pakej dan langgan. Buat bayaran dan tunggu pihak serverfreak email kita untuk proses pemindahan data. Mudah sangat – sangat. Sehari siap. Hari ke dua tunggu blog stabil dan boleh beroperasi seperti biasa. Read More

bonus asb 2012/2013

Bonus ASB disember 2012 – Amanah Saham Nasional Berhad (ASNB)

Pengumuman bonus ASB telah di umumkan pada 21 Disember 2012 kelmarin. Mungkin dah ramai yang tahu dan masih lagi tercari-cari maklumat nya kan ? . Amanah Saham Nasional Berhad (ASNB) telah mengumumkan agihan pendapatan sebanyak 7.75 sen seunit dan bonus 1.15 sen seunit bagi Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun kewangan berakhir iaitu pada 31 Disember 2012 ini.

bonus asb 2012/2013

Penagguhan urusniaga bagi pengiraan pengagihan pendapatan bagi tahun kewangan berakhir 31 disember 2012.

SKIM AMANAH SAHAM BUMIPUTERA (ASB)

  • 18 DISEMBER 2012 hingga 1 JANUARI 2013

SKIM AMANAH SAHAM NASIONAL (ASN)

  • 26 DISEMBER 2012 hingga 1 JANUARI 2013

Pencarum ASB / ASN boleh mula meyemak status caruman / bonus masing-masing mulai 2 JANUARI 2013 nanti.

Petikan Berita ASB

ASB UMUM AGIHAN PENDAPATAN LEBIH KOMPETITIF
21 Disember 2012

KUALA LUMPUR: Amanah Saham Nasional Berhad (ASNB), anak syarikat milik penuh Permodalan Nasional Berhad (PNB) hari ini mengumumkan agihan pendapatan sebanyak 7.75 sen seunit dan bonus 1.15 sen seunit bagi Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2012.

Agihan pendapatan ini meningkat sebanyak 0.10 sen seunit berbanding yang dibayar tahun lalu (2011 : 7.65 sen seunit).

Malah, kadar ini adalah yang tertinggi bagi tempoh lima tahun, sepanjang 2008 sehingga 2012 (2008 : 7.00 sen seunit; 2009 : 7.30 sen seunit dan 2010 : 7.50 sen seunit).

Peruntukan bagi pengagihan pendapatan itu membabitkan pembayaran sebanyak RM8.13 bilion, iaitu peningkatan sebanyak 17.5% berbanding dengan RM6.92 bilion yang dibayar pada tahun 2011.
Peruntukan bagi pembayaran bonus pula membabitkan jumlah sebanyak RM712.21 juta oleh PNB (2011 : RM600.4 juta).

Pengerusi PNB, Tun Ahmad Sarji Abdul Hamid berkata, pembayaran itu akan memberi manfaat kepada 7.82 juta pemegang unit yang melanggan 110.2 bilion unit ASB.

Sehingga 19 Disember 2012, ASB telah memperoleh pendapatan kasar sebanyak RM8.54 bilion. Pendapatan dividen yang diterima daripada pelaburan dalam syarikat-syarikat menyumbang sebanyak RM4.80 bilion atau 56.21% daripada keseluruhan pendapatan kasar, manakala pendapatan daripada keuntungan jualan saham menyumbang sebanyak RM2.68 bilion atau 31.38% dan selebihnya, iaitu RM1.06 bilion atau 12.41% adalah daripada lain-lain pendapatan.

Pengiraan pengagihan pendapatan ini adalah berdasarkan purata baki pegangan minimum bulanan bagi tempoh pelaburan sepanjang tahun kewangan ASB yang berakhir pada 31 Disember 2012. Pengiraan bonus pula dibuat berdasarkan kepada purata baki pegangan minimum bulanan yang dimiliki pelabur dalam tempoh 10 tahun bermula dari 2003 sehingga 2012.

Pembayaran pengagihan pendapatan dan bonus bagi tabung ASB akan dikreditkan secara automatik ke dalam akaun para pemegang unit. Para pemegang unit boleh mengemaskinikan buku pelaburan ASB masing-masing di Ibu Pejabat, pejabat-pejabat atau ejen-ejen ASNB di seluruh negara mulai 2 Januari 2013.

Semua urus niaga bagi ASB di Ibu Pejabat ASNB, pejabat-pejabat ASNB dan ejen-ejen ASNB telah ditangguhkan pada 18 Disember 2012 sehingga 1 Januari 2013 bagi tujuan pengiraan pengagihan pendapatan dan bonus.

ASB adalah sebuah tabung ekuiti pendapatan berharga tetap yang disasarkan kepada Bumiputera berumur 6 bulan ke atas. Sasaran tabung ASB ialah menjana pulangan jangka panjang yang konsisten dan kompetitif kepada pemegang unit dan pada masa yang sama, memastikan pengekalan modal pada tahap risiko yang munasabah.  – sumber 

Suka ? meh open table .. he he he ..  khas buat senoipraaq 

gambar rumah mawi di rompak

Rumah Mawi Di Pecah Masuk — Doakan baik-baik saja.

Penyanyi Asmawi Ani atau lebih dikenali sebagai Mawi terpaksa melalui detik-detik cemas apabila Rumah Mawi yang terletak di Bangi Golf Resort dipecah masuk, awal pagi tadi. Mawi &Isterinya Ekin , Nenek dan pembantu rumah mawi turut di ikat oleh perompak terbabit.Mawi di percayai kerugian hampir RM10,000 ringgit , walaubagaimana pun semua keluarga dan Mawi selamat. Ketua Polis Daerah Kajang, Asisten Komisioner, Abdul Rashid Abdul Wahab berkata, kejadian berlaku kira-kira jam 4-30 pagi.

Empat perompak dipercayai warga asing yang bertopeng dan bersenjatakan parang, memecah masuk ke rumah Mawi dengan mengumpil tingkap di tepi rumahnya.Rumah Mawi tidak dilengkapi alat penggera tetapi kawasan perumahan kediaman itu katanya mengunakan khidmat pengawal keselamatan…- TV3

gambar rumah mawi di rompak

Baru je tertengok iklan untuk berita utama TV3 yang mengumumkan rumah mawi dirompak , adusss .. Risau kan ? Bagi saya kerugian itu tidak lah penting sangat , yang penting keselamatan. Nasib lah Mawi dan keluarga selamat. Allhamdulillah. Rasanya dulu ada juga rumah keluarga Mawi dirompak , Aiii .. sasarannya Mawi jek ..peminat ke ?

Kita doakan baik-baik saja , moga Ekin tak fobia sangat ,Udahlah baru je melahirkan baby Cahaya Malaika kan .

Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia)

Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia)

Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia) di tubuhkan khas untuk 100,000 isi rumah berpendapatan kurang RM3,000 sebulan. Saya pernah dengar ceramah yang di berikan oleh BSN tentang Skim SARA 1 Malaysia ni , tapi masih tak berani tak update blog , sehingga lah ada malumat yang sah tersebar , bagi saya skim SARA 1 Malaysia ni bagus dan rakyat yang berpendapatan rendah patut rebut peluang yang di beri ini.

Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia) yang dilancarkan semalam akan memberi manfaat kepada 100,000 isi rumah berpendapatan kurang daripada RM3,000 sebulan dengan jaminan pulangan antara RM5,000 hingga RM13,000 selepas lima tahun.

Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia)
Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia)

Setiap pelabur dibenarkan melabur maksimum RM5,000 menggunakan wang sendiri atau pinjaman dengan tempoh bayaran balik 60 bulan daripada institusi kewangan yang mengambil bahagian, iaitu Bank Simpanan Nasional (BSN), Malayan Banking Berhad, CIMB Bank Berhad dan RHB Bank Berhad.

Memang saya tunggu pun SKIM SARA 1 Malaysia ini di lancarkan , saya nak mohon .. Pemohonan di buka selama setahun mulai 30 Januari atau sehingga semua peruntukkan pembiayaan habis dilanggan, yang mana lebih awal.

Pendapatan dari SKIM AMANAH RAKYAT 1 MALAYSIA

  1. Pendapatan bulanan setiap pelabur SARA 1Malaysia adalah terjamin, iaitu RM134 sebulan bagi yang melabur menggunakan wang simpanan sendiri.
  2. Bagi pelabur yang meminjam memperoleh RM50 sebulan selepas ditolak RM84 bayaran balik. Jika kita menggunakan pendapatan itu (daripada pelaburan) untuk membayar balik pinjaman, kita dapat RM50 setiap bulan dan RM5,000 lagi pada akhir lima tahun.
Borang bantuan RM500

Tarikh bayaran bantuan RM500 Bantuan Rakyat 1 Malaysia

Bantuan Rakyat 1 Malaysia (BR1M )Akan Di Bayar Ahad Ini melalui pemberian baucer tunai kepada yang layak , mengikut sumber dinyatakan Menteri Kewangan 11 Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah, menyatakan pembayaran secara berperingkat itu dijangka mengambil masa dua bulan sehingga 15 Mac depan.

Borang bantuan RM500

Info bagaimana penyerahan baucer di buat , baucer di tunaikan dan semak status pemohonan Bantuan Rakyat 1 Malaysia

  1. Baucar itu boleh ditunaikan di cawangan Bank Simpanan Nasional (BSN), CIMB dan Maybank di seluruh negara.
  2. Setiap pemohon yang berjaya akan menerima surat pemakluman secara berperingkat dengan disertakan tarikh dan tempat penyerahan baucar tunai
  3. Pemohon boleh menghubungi talian hotline BR1M 1800-22-2500 atau 1300-88-3010 mulai Isnin ini antara jam 9 pagi hingga jam 5 petang untuk memeriksa status permohonan.
  4. kaunter bergerak khas turut disediakan di ketiga-tiga bank berkenaan pada majlis penyerahan baucar di kawasan luar bandar untuk kemudahan orang ramai di pedalaman menunaikan baucar.
  5. Sebanyak 4.12 juta borang BR1M diterima dari seluruh negara dan daripada jumlah itu, 3.1 juta diluluskan.
Info tentang borang Bantuan rakyat BR1M , akan di lanjutkan
  • Baki permohonan sedang diproses dan dijangka selesai esok (hari ini 13/01/2012 )
  • Tempoh penyerahan borang BR1M itu dilanjutkan selama satu bulan lagi sehingga 10 Februari depan.
  • Orang ramai boleh terus menghantarnya ke pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) serta agensi kerajaan berkaitan sehingga tarikh itu.
Info bagaimana membuat rayuan bagi pemohon yang gagal menerima Bantuan Rakyat 1 Malaysia
  • Bagi pemohon yang gagal, rayuan boleh dibuat dengan menggunakan borang khas yang boleh diperoleh di pejabat LHDN, agensi kerajaan berkaitan atau dimuat turun menerusi laman web www.treasury.gov.my.
Minyak TYT tak selamat

Produk TYT (‘Twee Hong Suah’) Tidak Selamat Lagi

Minyak TYT tak selamatProduk Tyt , rasa terngiang-ngiag je lagu iklan TYT di telinga saya , suka ikut iklan tu .. tapi nasib lah .. saya lebih suka guna minyak gamat dari lain-lain minyak yang terdapat di pasaran.

Ya ! saya old fesyen bab-bab gini , sebab kepercayaan tu .. buat apa pilih sesuatu yang baru sedangkan yang lama lebih baik ?

Produk perubatan tradisional ‘Twee Hong Suah’ ditarik balik penjualannya serta-merta kerana mengandungi tahap merkuri melebihi had yang dibenarkan, menyebabkan ia tidak selamat digunakan.

Syarikat yang bertanggungjawab ke atas pendaftaran produk itu, Hong Yang Hoo Pharma Sdn Bhd turut diarah menghentikan pembekalan serta menarik balik semua produknya yang berada di pasaran.

Produk yang terbabit adalah bernombor 1103026, 1106013, 1111013 dan 1107011.

Ia digunakan secara tradisional untuk kanak-kanak bagi melegakan angin di bahagian perut, sakit perut, rasa loya, cirit-birit, batuk dan demam.

Seperti biasa, semua produk berkenaan disampel di bawah prosedur pengawasan mutu produk berdaftar yang dilakukan secara rutin oleh Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan. Namun, hasil ujian terkini mendapati produk itu mengandungi merkuri melebihi had biasa yang dibenarkan iaitu 0.5mg/kg.

Merkuri ialah sejenis logam berat dan jika digunakan dalam kuantiti berlebihan, ia boleh mengakibatkan kesan keracunan seperti rasa kebas, gatal, sakit, warna kulit menjadi merah jambu di bahagian pipi, hujung jari dan jari kaki kulit mengelupas serta boleh menyebabkan kerosakan sistem buah pinggang dan otak.

Orang ramai dinasihati agar tidak menggunakan produk ‘Twee Hong Huah’ buat masa ini dan mendapatkan rawatan segera di klinik atau hospital berdekatan jika mengalami kesan sampingan akibat penggunaan ubat tersebut.

Maklumat lanjut berkaitan penarikan semula penjualan ubat itu boleh didapati dengan menghubungi Pihak Berkuasa Kawalan Dadah di talian 03-78835546 atau 03-78835539.

Sumber : Upprofits

Gambar Note baru Ringgit Malaysia wang kertas dan wang syiling keluaran terbaru

Kisah Wang kertas RM20 Dikeluarkan Julai 2012 Nanti

Selepas 16 tahun wang kertas RM20 diperkenalkan kembali oleh Bank Negara Malaysia. Ia merupakan sebahagian daripada siri wang kertas dan duit syiling terbaru yang bakal memasuki edarannya pada awal tahun depan.

Pengenalan semula wang kertas RM20 dalam siri matawang baru ini penting kerana ia berfungsi sebagai perantara yang menghubungkan jurang nilai antara RM0 dan RM50. Ini akan memudahkan pengguna membuat bayaran.

Gambar Note baru Ringgit Malaysia wang kertas dan wang syiling keluaran terbaru
Gambar Note baru Ringgit Malaysia wang kertas dan wang syiling keluaran terbaru

Wang kertas RM20 telah lama diperkenalkan sejak siri kedua pada tahun 1982 dan telah dihentikan pengeluarannya pada 1995.

Kakitangan Bank Negara menunjukkan Note baru Ringgit Malaysia wang kertas dan wang syiling keluaran terbaru yang akan dikeluarkan pada Julai tahun depan. Rekaannya menonjolkan hiasan tradisional Malaysia dan gambar ibu pejabat Bank Negara di muka bertentangannya.

P/S : Comel tak sabar nak pegang duit RM20 tu , tadi terbaca komen di Facebook , katanya tukang pegang duit RM20 warna kuning tu gigi pun kuning .. haha sampai begitu impak duit baru ye .. lawak saja eh , jangan buh di hati pula .. ngeee ~ eh nak tengok duit lama RM20 boleh ke blog denaihati

mencarum ASB guna maybank2u , CIMB cliks

Syukur Dividen ASB 2011 – 7.65 Sen Seunit Dan Bonus 1.15 Sen Seunit

Perkara yang dinantikan setiap tahun , setiap hujung tahun bagi pemegang Amanah Saham Bumiputra , kelakar juga , ada yang cakap dapat dividen ASB boleh lah shopping , joli sana .. joli sini .. tapi bagi saya dividen ASB ni digunakan untuk tokok tambah yuran persekolahan anak-anak saya , ye lah .. zaman sekarang nak kan sekolah anak yang biasa-biasa pun banyak perbelanjaan yang di perlukan.

Tujuan saya membuat pelaburan ASB ni pada asalnya memang bertujuan untuk menampung yuran sekolah anak , sewaktu saya berniat nak melabur kelmarin dulu anak pun belum ada lagi , sehingga sekarang pejam celik , pejam celik dah pun beranak tiga.. Nasib ada dividen ini ringan sikit bebanan yang perlu di tanggung , zaman sekarang ni kalau si suami kerja seorang , memang tak cukup mewah lah lagi betul tak ?

mencarum ASB guna maybank2u , CIMB cliks

Amanah Saham Nasional Berhad, ASNB, hari ini mengumumkan agihan pendapatan 7.65 sen dan bonus 1.15 sen seunit bagi skim Amanah Saham Bumiputera, ASB untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember 2011.

Ia, peningkatan 0.15 sen seunit berbanding 7.5 sen seunit yang dibayar tahun lalu.

Jumlah pengagihan pendapatan membabitkan 7.04 bilion ringgit itu, peningkatan 21% berbanding RM5.82 bilion tahun lalu.

Bagi pembayaran bonus pula RM628.29 juta oleh PNB.

Pembayaran itu akan memanfaatkan 7.3 juta pemegang unit.

TUN AHMAD SARJI ABDUL HAMID / PNB CHAIRMAN
Kadar pengagihan pendapatan dan bonus tabung asb ini adalah kompetitif jika dibandingkan dengan instrumen-instrumen pelaburan lain yang sesuai dijadikan perbandingan.

Sehingga 15 Disember 2011, ASB telah mencatatkan pendapatan kasar RM7.19 bilion .

Pendapatan dividen daripada pelaburan dalam syarikat menyumbang RM4.09 bilion atau 56.9% kepada jumlah pendapatan kasar.

Manakala, pendapatan daripada penjualan saham dalam syarikat pula menyumbang RM2.25 bilion atau 31.3% .

Allhamdulillah banyak sikit lah nampak gayanya tahun ni , bermula 3 Januari 2012 , dah boleh mula semak dengan membawa buku ASB ke kaunter-kaunter berdekatan , Tahun ni 2 orang anak bersekolah dengan 3 yuran sekolah untuk di bayar 🙂 habuan anak-anak lah nampaknya .

P/S : sekarang ni tak macam dulu , susah betul nak mencarum dalam ASB beratur sampai berpeluh-peluh di pejabat pos tu , sekarang dah boleh guna CIMB clicks atau Maybank2u je .. mudah kan? menyimpanlah walau apa tujuannya pun 🙂

Keputusan PMR 2011 akan diumumkan pada khamis ini

Info Keputusan PMR 2011 – Khamis 22 Disember 2011

Keputusan peperiksaan Penilaian Menengah Rendah, PMR 2011 akan diumumkan Khamis ini.Manakala analisis keputusan peperiksaan berkenaan akan diumumkan di Putrajaya pada hari sama.Kementerian Pelajaran dalam satu kenyataan memaklumkan calon boleh mendapatkan keputusan peperiksaan di sekolah masing-masing selepas jam 10 pagi pada hari berkenaan.

Keputusan PMR 2011 akan diumumkan pada khamis ini

Calon juga boleh menyemak keputusan mereka menerusi khidmat semakan keputusan PMR melalui MY SMS 15888 yang mula diperkenalkan tahun ini.

Ia akan diaktifkan mulai jam 10 pagi pada hari Khamis sehingga 12 tengah malam 28 Disember.

Sebarang maklumat lanjut berhubung khidmat pesanan ringkas SMS itu boleh diperolehi di laman sesawang tertera.

Seramai 481,292 calon menduduki peperiksaan PMR tahun ini.

Untuk maklumat lanjut sila layari http://www.moe.gov.my/

Selamat berjaya di ucapkan .. 🙂

Latihan fizikal baru PLKN 2012

Latihan fizikal baru PLKN 2012 bagi pelatih yang mengalami berat badan berlebihan

Bila baca berita pasal Latihan fizikal baru PLKN 2012 ni memang sangat baik di buat , kalau begitu saya teringin nak masuk PLKN untuk kuruskan badan saya , Ada satu program baru di perkenalkan program I-smart memberi penekanan kepada pelatih-pelatih PLKN yang mempunyai masalah membaca dan menulis.

Semak status kemasukan PLKN sms dan online

Bagus betul .. semoga anak-anak yang ada kekurangan semasa masuk kem PLKN nanti , keluar dengan pelbagai kelebihan lain.

Latihan fizikal baru PLKN 2012
Latihan fizikal baru PLKN 2012

LANGKAWI – Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) akan memperkenalkan latihan fizikal yang baru khusus bagi pelatih yang mengalami berat badan berlebihan, tahun depan.

Ketua Setiausaha Kementerian Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ismail Ahmad berkata ia akan dapat melahirkan pelatih-pelatih yang lebih berwibawa dan membawa ke arah pembinaan sebuah negara yang sihat.

“Kita perlu melaksanakan program yang berbeza dari tahun ke tahun untuk melengkapkan diri para wira dan wirawati dengan pelbagai ilmu,” katanya pada sidang media selepas Majlis Perasmian Penutup Program Latihan Khidmat Negara (PLKN) kumpulan 3 siri 8/2011, di sini hari ini.

Menurutnya, setakat ini lebih 500,000 pelatih dari 87 kem di seluruh negara menjalani program itu sejak ia mula diperkenalkan lapan tahun lepas.

Beliau berkata, tiga program yang baru diperkenalkan kepada pelatih PLKN di seluruh negara tahun ini ialah budaya kerja, kesihatan reproduktif sosial dan I-smart.

Program I-smart memberi penekanan kepada pelatih-pelatih yang mempunyai masalah membaca dan menulis. – Bernama

Sumber Gambar : Berita Harian
Sumber Berita : Kosmo