Kami di Putrajaya

Tak pernah sampai di Putrajaya , ini lah pertama kali .. walaupun tinggal dekat aje ..  Perjalanan ini tak di rancang.. selalunya kalau tak merancang lah menjadi , kalau di rancang tak menjadi. Pada mula nya rancang hendak tidur di rumah adik yang terletak di kajang , kan ke ampang tak ada air .. jadi saya dengan anak kecil 4 orang ni memang tak boleh nak harung situasi tak ada air ni. Jadi sediakan payung sebelum hujan.

Tau-tau adik ipar ajak bejalan di Putrajaya. Dah memang tak pernah sampai ke Putrajaya , jadi siggah lah kejap ..walaupun sebenarnya nak pergi beli barang dapur.

pemandangan putrajaya waktu malam

Pemandangan waktu malam .. cantik dan tenang .. kalau tak ada anak kecil nak duduk lama sikit. Tapi ada anak tak sesuai .. jadi singgah untuk begambar saja lah ..

pemandangan di masjig putrajaya

Bergambar depan Masjid Putrajaya…dah hampir senja pun.. Ini lah peneman kalau nak pergi kemana-mana semasa ketiadaan suami . Tak berani nak berjalan sendiri. Takut macam-macam … ( sendiri faham lah kan ? )

bermain di putrajaya

Terkejut tengok aliya … mula-mula malu takut nak main sport drift ni , tapi di paksa oleh ibu sebab dah bayar … haha mahal kan .. sekali dah main , tak nampak macam anak dara dah .. lagak macam anak jantan. Kuat sungguh tenaga dia .. terkejut habis semua orang tengok .. dia memang minat lah aktiviti lasak ni .. dulu pernah cuba sekali .. 3 tahun lepas kot.

Pilih-pilih nak apa … budak kecil kaki pendek main motor , baskal untuk orang kaki pendek lah ye … walaupun mahal gak ler .. 15 minit RM10 .. tapi berbaloi … tengok aanak-anak , adik ketawa seronok .. lepas tension .. ibu tak naik lah ye ..Continue reading

Info terkini Jerebu : Status Sekolah di KL , Putrajaya Dan Selangor pada 25 Jun (Esok)

Info terkini jerebu selepas tengok berita dan walaupun saya masih menunggu sms dari pihak sekolah tentang status persekolahan untuk anak saya di kawasan selangor dan berdekatan kuala lumpur. Nampak nya .. oleh kerana IPU di bawah paras 300 maka esok ( 25/jun) anak-anak akan kembali bersekolah. Sekolah akan di buka seperti biasa.

Tetapi ibu bapa mempunyai pilihan sama ada nak hantar ke sekolah atau tidak mengikut kesihatan anak masing-masing.

ipu selangor   sekolah di buka 25/6/2013

Semua Sekolah Di KL, Putrajaya & Selangor Dibuka Semula Esok

petikan berita mstaronline.com

Mask untuk anak pula takde , harap ada di edarkan di sekolah esok ..   🙂 harap cepat la masaalah jerebu ini berlalu .. tengok berita Riau pun akan buat pembenihan awan dah .