Cara buat popcorn guna periuk biasa je

Dulu tahun 2011 saya pernah tulis di dalam blog ini cara buat popcorn di rumah senang je .. bunyi nya macam tu la. Selepas beberapa tahun , hampir nak masuk 7 tahun ye saya masih lagi buat popcorn sendiri di rumah dan guna periuk biasa sahaja. Sungguh sangat menjimatkan dan anak anak makan sampai puas. Setelah bertahun tahun tak kan saya guna cara biasa sahaja kan ? mesti lah dah di upgrade sikit.

Nak tengok cara lama boleh klik link di atas. Cara baru yang lagi senang dan mantop kena tengok entri baru. Boleh pulak ada cara buat popcorn lama dan baru ye. Ye lah … pengalaman dan percubaan banyak kali menhasilkan hasil yang lebih baik. Setakat ini saya dah cuba buat 3 perasa. Antara nya kari , rumpai laut dan karamel. Wah heaven betul dapat makan hasil tangan sendiri. Tetapi gambar hanya ada gambar popcorn karamel yek. Yang lain tak sempat ambil gambar dah habis. Nanti lah kalau rajin buat lagi saya tempek resepi sekali lagi.

Cara buat popcorn
popcorn karamel

Cara buat popcorn caramel.

Bagi mereka yang tak tahu macam mana rupa bertih jagung tu boleh tengok di bawah. Bertih ni pergi je beli di mana-mana pasaraya , murah je 1kg baru dalam RM4 gitu. Ada kualiti tertentu juga , nak popcorn jadi kembang cantik beli lah bertih gred elok sikit. Read More