Info terkini Jerebu : Status Sekolah di KL , Putrajaya Dan Selangor pada 25 Jun (Esok)

Info terkini jerebu selepas tengok berita dan walaupun saya masih menunggu sms dari pihak sekolah tentang status persekolahan untuk anak saya di kawasan selangor dan berdekatan kuala lumpur. Nampak nya .. oleh kerana IPU di bawah paras 300 maka esok ( 25/jun) anak-anak akan kembali bersekolah. Sekolah akan di buka seperti biasa.

Tetapi ibu bapa mempunyai pilihan sama ada nak hantar ke sekolah atau tidak mengikut kesihatan anak masing-masing.

ipu selangor   sekolah di buka 25/6/2013
Semua Sekolah Di KL, Putrajaya & Selangor Dibuka Semula Esok

petikan berita mstaronline.com

Mask untuk anak pula takde , harap ada di edarkan di sekolah esok .. ¬† ūüôā harap cepat la masaalah jerebu ini berlalu .. tengok berita Riau pun akan buat pembenihan awan dah .

Keputusan rasmi untuk pilihanraya umum 2013 ( Keputusan PRU13 BN menang )

Dah dapat keputusan rasmi untuk pilihanraya umum 2013 ( PRU13 ). Semua rakyat Malaysia menunggu penuh debar keputusan PRU13 ini dengan iringan pertanyaan . Tak cuti ke ?

Barisan Nasional (BN) berjaya meneruskan pemerintahan di peringkat pusat dengan memperoleh 133 kerusi Parlimen setakat jam 3.20 pagi tadi (6 Mei).

Keputusan penuh boleh di dapati di Malaysiakini  & SPR .

keputusan pru13  (BN MENANG)

PARLIMEN

BN PkR LAIN-LAIN
133 ( TAHUN 2008 : 140 ) 89 ( TAHUN 2008 : 82 )

  • ¬†PAS 21
  • ¬†PKR 30
  • ¬†DAP 38
0

DEWAN UNDANGAN NEGERI

BN PkR LAIN-LAIN
DUN Johor (56) 38 18 0
DUN Kedah (36) 21 15 0
DUN Kelantan (45) 12 33 0
DUN Melaka (28) 21 7 0
DUN N. Sembilan (36) 22 14 0
DUN Pahang (42) 30 12 0
DUN Penang (40) 10 30 0
DUN Perak (59) 31 28 0
DUN Perlis (15) 13 2 0
DUN Sabah (60) 42 12 0
DUN Selangor (56) 12 44 0
DUN Terengganu (32) 17 15 0

 

Nombor dalam kurungan menunjukkan jumlah keseluruhan kerusi.

 

Walau apa pun keputusan nya . Selangor cuti ye .. kepada sesiapa yang tinggal di kawasan Selangor tetapi bekerja di Wilayah Persekutuan , terpaksa la pergi kerja ye.

RELATED :

  1. CERITA CLAIM DUIT BALIK MENGUNDI UNTUK PRU
  2. TARIKH MENGUNDI PRU 13
  3. PRU13 ( PARLIMEN DI BUBARKAN ) : BERDEBAR JUGA MENUNGGU TARIKH MENGUNDI KALI INI
kolam air panas

Mandi manda di kolam ayer panas

Update pendek ringkas dan padat , haha biasalah bila balik kampung memang penuh dengan aktiviti .. seronok sangat kalau duk di taiping ni ..

jika sesiapa yang secara tak sengaja singgah di taiping boleh lah bawa keluarga terjah ke kolam ayer panas di trong taiping , bayaran murah bangat.

Bayaran mandi kolam air panas trong 

RM2 Untuk dewasa dan kanak-kanak

BiliK RM3

Bilik VVIP RM10

kolam air panas

kolam air panas

trong

trong taiping

trong taiping

kolam air panas

mandi di kolam air panas taiping

kesimpulannya kolam ni sesuai di bawa anak-anak , kolam air panas ni terkenal dengan pelbagai kebaikkan untuk badan , selain dari tu kolam ni panas secara semuljadi , budak-budak kemain seronoknya ..

kalau ada typo buat2 tak nampak ya tengah update dalam van ni –

Makan di D’Malee Classic Seafood

Salam……. pukul betapa bertolak sekarang singgah di lumut dulu , walau hati ni nak sangat cepat sampai .. tapi kita kena ikut apa kata driver ..

Anak-anak masing2 dah macam-macam bunyik .. cepat lah ayah .. cepatlah ayah ….

Singgah rumah bujang memang ayah depa tak kasi kami turun dri kereta lah jawabnya .. sempat update blog ni …

mai layan kedai makan yang kami singgah ni , sedap .. kalau korang tersinggah lumut boleh lah terjah kedai ni …

20120531-215657.jpg

20120531-215732.jpg

20120531-215742.jpg

20120531-215759.jpg