Ermm topik ,¬†Adakah penting melatih anak ke tandas sendiri a.k.a potty trained ?¬†terlintas di fikiran nak tulis. Selepas ada orang tanya , ” eh syamim pakai pampers lagi ? ” yah .. syamim dah 2 tahun 5 bulan. Dalam gambar tu syamim tahun lepas. Sekarang walaupun baru berusia 2 tahun 5 bulan dah nampak masam 3-4 tahun. Pandai cakap dan buat lagak pula tu. Jadi ramai orang akan terkejut sedikit bila dia poo poo dan beri tahu saya depan orang tu. “ Ibu syamim yak ” biasa nya itu la ayat si syamim. Dan orang akan “ apa ? syamim …
Mood sentap! saya pergi jaya jusco , nampak sale RM35 je untuk lampin pakai buang jenama drypers , biasanya jenama tu mahal di tesco dan kedai–kedai lain berdekatan. Maka saya surirumah cyber ni terus update status , sekali dapat komen dari surirumah cyber lain. Makan hati beb .. murah gila harga diorang beli. Ni nak minta tolong speedmart buka satu cawangan kawasan kampung pandan ke , taman cempaka ke , taman nirwana ampang tu ke .. senang sikit saya nak berjimat. Jangan main -main dengan surirumah sekarang ek. Tak main la ngumpat-ngumpat. Surirumah sekarang dah macam ejen kedai mana murah …
Akhirnya berjaya juga mengajar si laila ni supaya tak pakai pampers , semua anak saya berjaya diajar tak pakai pampers apabila umur mencecah lebih 3 tahun , tetapi anak saudara saya yang lain kebanyakkanya tak pakai pampers sejak berumur 2 tahun lagi. Tak tahu lah kenapa dan mengapa. Mungkin bergantung pada kerajinan mak – mak jugak. Saya selalu drive kan , so memang susah jika laila tak pakai pampers , karang nak kencing dia kencing je dalam kereta , marah pulak kang si lelaki kacak tu. Jadi sekarang ni makjang ada dirumah , boleh lah buat latihan tak pakai pampers …