TERBONGKAR! DAUN SEMAMBU BUKAN UNTUK RAWAT DEMAM CAMPAK SAHAJA

Sekarang nampak ramai yang update anak anak kena demam campak @ chicken pox. Antara cara untuk merawat chicken pox ni adalah dengan menggunakan pokok herba trandisional iatu daun pokok semambu. Memang terkena sejak dulu lagi daun semambu untuk merawat demam campak @ chicken pox ni. Sebab daun ni boleh mengurangkan rasa gatal yang di alami pengidap demam campak ni. Mungkin selama ni kita hanya tahu daun semambu hanya untuk merawat demam campak tapi tidak tahu sebenarnya daun semambu ni mempunyai banyak khasiat lain untuk merawat penyakit kulit yang lain juga. Antara penyakit kulit yang boleh di rawat menggunakan daun semambu…

Continue reading

Laila Serik Kena Gunting

Laila serik sangat-sangat lepas terkena gunting beberapa hari lepas. Walaupun kesian .. ye lah anak kan , kecil lagi dah meraung-raung kesakitan. Tangan laila terkena gunting secara tak sengaja. Laila tolong husna pegang kertas manakala si husna gunting kertas. Tak sengaja dia tergunting isi jari bahagian tapak tangan. Bahagian isi gemuk. Bayangkan macam mana isi gemuk tu tergunting sampai berlubang. Kesian. Dah masuk 5 hari , laila masih tak nak guna tangan kanan dia , dia gengam , tak nak buka kecuali semasa nak sapu ubat je! lain-lain memang dia gengam tangan tu. Laila kata kalau buka rasa pedih.

Continue reading