Tak ada masa untuk mencuci ? Ini berita gembira untuk mereka yang tinggal di kawasan Kuala Lumpur dan Petaling Jaya.

MAMA WOSH – Menyediakan perkhidmatan (Dry Cleaning & Delivery ) untuk kawasan Kuala Lumpur dan Petaling Jaya. MAMA WOSH mencuci pakaian harian seperti t-shirt , stokin , seluar dan lain lain pakaian anda . Bukan sahaja terhad kepada pakaian malahan juga boleh mencuci barangan kelengkapan rumah lain seperti selimut , tuala , cadar , sarung kerusi , lapik meja dan lain lain barangan berkaitan kain. Selepas pakaian / barangan anda di cuci MAMA WOSH akan melipat pakaian anda dengan penuh kasih sayang. Anda juga boleh meminta MAMA WOSH menggunakan pencuci organik jika anda alergik terhadap sabun pencuci biasa. Mama WOSH…

Continue reading

Riadah di Taman Botani Perdana , Kuala Lumpur

Assalamualaikum , Kali ini tak rancang pun nak pergi ke Taman botani perdana , Kuala Lumpur. Tiba adik call tanya tempat ni , saya pun lagak tak malu tanyakan dia semula. ” Hang tak mau ajak aku ke ? ” Bukan apa … kalau pergi dengan anak sahaja risau sikit lah. Ni Kuala Lumpur macam – macam boleh jadi. Kalau pergi ada peneman rasa selamat sikit. Padahal Taman Perdana ni 17 minit je dari rumah. Jika tak ada kesesakkan lalulintas lah. Saya suka bawa anak ke taman sebenarnya , saya suka hijau pokok , saya suka berpeluh berjemur di bawah panas.…

Continue reading

Info terkini Jerebu : Status Sekolah di KL , Putrajaya Dan Selangor pada 25 Jun (Esok)

Info terkini jerebu selepas tengok berita dan walaupun saya masih menunggu sms dari pihak sekolah tentang status persekolahan untuk anak saya di kawasan selangor dan berdekatan kuala lumpur. Nampak nya .. oleh kerana IPU di bawah paras 300 maka esok ( 25/jun) anak-anak akan kembali bersekolah. Sekolah akan di buka seperti biasa. Tetapi ibu bapa mempunyai pilihan sama ada nak hantar ke sekolah atau tidak mengikut kesihatan anak masing-masing. petikan berita mstaronline.com Mask untuk anak pula takde , harap ada di edarkan di sekolah esok ..   🙂 harap cepat la masaalah jerebu ini berlalu .. tengok berita Riau pun…

Continue reading

Jerebu sebelum dan selepas di cheras

Gambar di bawah adalah gambar sebelum dan selepas jerebu melanda Cheras Kuala Lumpur , kebiasaan pemandangan dari tingkap rumah saya akan nampak klcc dan banggunan lain di Kuala Lumpur tesergam indah. Tetapi dengan kehadiran jerebu pemandangan menjadi kabur. Walaupun bacaan IPU Cheras cuma 111 pada 23.6.2013 tidak lah setinggi bacaan IPU di Muar yang telah pun mencecah 750. Info terkini Jerebu : Status Sekolah di KL , Putrajaya Dan Selangor pada 25 Jun (Esok)

Continue reading