Proton Preve adalah nama di beri untuk kereta P3-21A yer.. Macam-macam spekulasi timbul untuk kereta P3-21A kelmarin , satu pun tak tepat. Paling saya tak boleh lupa. Ada yang buat andaian nama kereta P3-21A ni adalah kereta 1 Malaysia , saya rasa macam ..eh melampau pulak kalau kereta pun hendak di namakan dengan nama kereta 1 Malaysia , macam tak menarik dan tak sesuai lah untuk kereta ni. Nampak gaya kereta P3-21A ni canggih bebenor kan.Rupanya nama sebenar adalah Proton Preve .. ok juga tu bagi saya .. korang ? Preve perkataan ‘prae-veh’ disebut, yang bermaksud “to prove” .Nama preve …
Apa nak buat jika tiba-tiba kita terjebak dalam satu banjir besar sehingga kereta kita tenggelam dek air banjir ? Perkara pertama kena lah redho dan berserah , tinggal kan sahaja kereta di tempat banjir lalu selamatkan lah diri , jangan lupa dokumen-dokumen penting jika terdapat didalam kereta tersebut. Baru-baru ini kita semua di kejutkan dengan banjir kilat di kajang , memang kita bersimpati kepada semua mangsa banjir. Kajang dilanda bah Perkara pertama yang pelu diutamakan setelah kereta terlibat dengan banjir : Apabila anda mendapati kenderaan anda telah tenggelam di dalam air, perkara pertama yang anda perlu lakukan adalah hubungi syarikat …