ADAKAH BERAT ANDA SESUAI DENGAN KETINGGIAN? JOM SEMAK

Ramai di antara kita ni ada sifat ‘syok sendiri’. Dimana kita rasa berat & ketinggian kita dah cukup sempurna. Kita rasa dah cukup cantik & selesa padahal kadang2 persepsi kita je macam tu. Dari sudut kesihatan & pandangan mata orang lain tidak.

Jadi untuk elak dari anda terus berada dalam dunia perasaan & syok sendiri ni, korang kena juga tahu apakah berat korang memang dah cukup ideal dengan ketinggian korang sekarang.

Sebab kadang – kadang ni tak faham.. Contoh macam saya sendiri di sebabkan saya kurang tinggi bila saya beritahu orang berat saya dalam lingkungan tu ni.. Adalah gemuk orang akan cakap. Mana ada gemuk. Setakat 40 – 45kg tu dah cantik. Tu contoh.. Tak semua ok. Dia kena berpadanan dengan ketinggian kita.

Jadi penting sangat perkara ini untuk kita ambil tahu supaya kita tahu berat yang ideal mengikut ketinggian kita lebih lebih lagi bagi mereka yang sedang berusaha menurunkan berat badan. Jangan sampai terlalu kurus. Nanti nak cantik dapat penyakit pula sebab berat terlalu kurang dari yang sepatutnya.

Untuk semak samada berat anda menepati ketinggian anda atau tak boleh tengok pada jadual di bawah

So, moga membantu anda semua untuk mendapat berat yang ideal. Kurus sangat pun tak sihat & terlebih gemuk pun tak sihat. Pastikan anda mendapat berat yang ideal untuk menjamin kehidupan yang lebih sihat.

manfaat air kosong

7 + 1 = 8 Manfaat Air

Cuaca tak menentu , minumlah banyak-banyak air kosong .. jangan pandang rendah walaupun air itu kosong tapi khasiat atau manfaat untuk tubuh badan kita memang sangat banyak.

manfaat air kosong

  1.   Mengambil air kosong dalam kuantiti yang cukup akan melancarkan sistem pencernaan manusia dan mengelakkan masaalah seperti sembelit.
  2. Air kosong melambatkan pertumbuhan zat-zat yang mengakibatkan kanser.Mencegah penyakit batu karang dan ginjal.
  3. Perawatan kecantikkan – tubuh akan menyerap air daripada kulit sehingga menyebabkan kulit kering.Air dapat melindungi ,melembab dan menyihatkan kulit.
  4. Kesuburan – Meningkatkan produktiviti hormon kaum lelaki dan wanita.
  5. Menyihatkan jantung –  Ubat strok kemampuan air melancarkan peredaran darah dan sistem penafasan membuatkan ia betindak untuk menguatkan otot-otot dan ligamen.
  6. Menenangkan – Air hangat dapat melebarkan pembuluh darah dan mencegah kekakuan otot,menghilangkan rasa nyeri,serta menenangkan fikiran.
  7. Menguruskan badan. – Minum air sebelum makan akan membuatkan anda kurang makan.
  8. Memberi kesegaran pada tubuh

Related :

  1. Lakukan Terapi Air Untuk Menguatkan Sistem Petahanan Tubuh Melawan Penyakit.
  2. Khasiat yang penuh walaupun sekadar air kosong