Murah rezeki dengan Solat Dhuha

Ramai orang dah tahu sebenarnya , salah satu amalan murah rezeki adalah melakukan solat Dhuha. Solat Dhuha di katakan boleh menolak kemiskinan dan mendatangkan rezeki dengan melimpah ruah. Tetapi ianya haruslah di lakukan dengan ikhlas dan tidak tinggal solat lima waktu yang wajib itu. Insyallah , Sama-sama lah kita ber isitiqamah lakukan Solat Dhuha ini.

Disini saya kongsikan beberapa link , artikle gambar dan video yang boleh di jadikan rujukan.

murah rezeki dengan solat dhuha

Sumber gambar kakyong

Solat Sunat Dhuha boleh dianggap sebagai rasa terima kasih seseorang hamba kepada Allah SWT atas segala berkah hidup yang diberikan-Nya.

Rasulullah SAW tidak pernah meninggalkan solat ini tanpa keuzuran dan umat Islam amat dituntut melakukannya. Abu Hurairah pernah berkata: “Rasulullah SAW berwasiat kepadaku tiga perkara agar jangan ditinggalkan puasa tiga hari tiap bulan, dua raka’at Dhuha dan Witir sebelum tidur.”Continue reading

#ww versi video : Amalan murah rezeki

#ww versi video : Amalan murah rezeki

Related :

Murah rezeki dengan Solat Dhuha

banner iklan

  • 9 Formula pantas seru rezeki

Berakhir Zulhijjah 1433H Muncul Muharam 1434H

Salam Maal Hijrah 1434 dari saya sekeluarga  – Hari khamis ini adalah 1 Muharam , Jika di ikutkan dalam kalendar islam , 1 Muharam adalah tahun baru di dalam islam. Pada waktu munculnya awal tahun dalam kalendar islam. Kebiasaan kita akan melakukan Doa Akhir Tahun dan Doa Awal Tahun.

Sebelum saya tulis post ni , saya ternampak seorang budak baca doa akhir tahun lepas azan maghrib di chanel 106 – Astro Oasis .. sedapnya dia baca ..comel pulak tu .. sejuk perut maknya kan .. tak boleh jadi , terus rasa nak kasi anak-anak hafal doa ni..

Contoh Doa Di Bawah. Jika pembaca hendak amalkan eloklah bertanya kepada ustaz dan ustazah berhampiran. Tanya dan menuntut ilmu tak ada apa hendak di malukan. Saya sendiri telah di ingatkan oleh ustazah yang mengajar anak-anak saya mengaji.

DOA AKHIR TAHUN HIJRAH
Doa Akhir Tahun dibaca 3 kali pada akhir waktu Asar atau sebelum masuk waktu Maghrib pada akhir bulan Zulhijjah.  (Iaitu rabu 14 nov)

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata :  “Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun.

Doa akhir tahun 1 muharam

Maksudnya:

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

Wahai Tuhan, apa yang telah aku lakukan dalam tahun ini daripada perkara-perkara yang Engkau tegah daripada aku melakukannya dan aku belum bertaubat daripadanya. Sedangkan Engkau tidak redha dan tidak melupakannya. Dan aku telah melakukannya di dalam keadaan di mana Engkau berupaya untuk menghukumku, tetapi Engkau mengilhamkanku dengan taubat selepas keberanianku melakukan dosa-dosa itu semuanya. Sesungguhnya aku memohon keampunanMu, maka ampunilah aku. Dan tidaklah aku melakukan yang demikian daripada apa yang Engkau redhainya dan Engkau menjanjikanku dengan pahala atas yang sedemikian itu. Maka aku memohon kepadaMu.

Wahai Tuhan! Wahai yang Maha Pemurah! Wahai Yang Maha Agung dan wahai Yang Maha Mulia agar Engkau menerima taubat itu dariku dan janganlah Engkau menghampakan harapanku kepadaMu Wahai Yang Maha Pemurah. Dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad, ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan mengurniakan kesejahteraan ke atas mereka.

DOA AWAL TAHUN HIJRAH
Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram. (iaitu khamis 15 nov ini )

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata : “ Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan.”

doa awal tahun 1 muharam

Maksudnya:

Allah SWT berselawat ke atas penghulu kami Muhammad SAW, ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda dan kesejahteraan ke atas mereka.

Wahai Tuhan, Engkaulah yang kekal abadi, yang qadim. yang awal dan ke atas kelebihanMu yang besar dan kemurahanMu yang melimpah dan ini adalah tahun baru yang telah muncul di hadapan kami. Kami memohon pemeliharaan dariMu di sepanjang tahun ini dari syaitan dan pembantu-pembantunya dan tentera-tenteranya dan juga pertolongan terhadap diri yang diperintahkan melakukan kejahatan dan usaha yang mendekatkanku kepadaMu Wahai Tuhan Yang Maha Agung dan Maha Mulia.

Wahai Tuhan Yang Maha pengasih dari mereka yang mengasihi dan Allah berselawat ke atas penghulu kami Muhammad. Nabi yang ummi dan ke atas ahli keluarga dan sahabat-sahabatnya dan kesejahteraan ke atas mereka.

Ada yang cakap Tak perlu amalkan Doa Awal Tahun Dan Doa Akhir Tahun kerana itu bukan amalam Rasullullah S.A.W tapi apa kata tengok penjelasan dari Ustaz Halim Hasan pula ..

Mari tengok entri saya tahun lepas  : [ LINK ] – Kredit gambar doa : [ Sumber  ]

Harga terkini kurban di kemboja

Mari semak harga terkini kurban di kemboja , dalam hati memang nak buat sangat ibadah kurban ni , kalau ada rezeki saya di pertengahan bulan , insyallah boleh buat … Insyaallah kalau di permudahkan segalanya , duit kalau ada memang tak pernah cukup . Pejam mata dan terus buat je kan ?

Hikmah dan Fa dhilat melakukan ibadah kurban — > klik Qurban Dan Akikah : Hikmah Dan Fadhilatnya

harga buat kurban di kemboja

Jika sesiapa ingin melakukan ibadah kurban di kemboja , boleh lah terus menempah di E-Qurban , Anda boleh menempah terus secara online.

 klik banner di bawah untuk membuat tempahan kurban di kemboja sekarang !

Tempah Qurban Secara Online dengan eQurban.com

eQurban.com menyediakan program Qurban di Kemboja dengan kos yang sangat murah dan berpatutan. Harga-harga yang ditawarkan adalah seperti berikut:

  1. 1 ekor Kambing = RM550
  2. 1 bahagian Lembu = RM230
  3. 1 ekor Lembu = RM1,600

Tempahan Qurban di Kemboja masih dibuka dan boleh dibuat secara online. Tarikh tutup penyertaan adalah pada 19 Oktober 2012 (hari Jumaat).

Pihak pengurusan eQurban di Kemboja akan mengambil gambar setiap ekor lembu yang dikorbankan dan akan dilampirkan bersama sijil yang akan dikirimkan kepada peserta-peserta yang telah membuat ibadah korban. Sila rujuk FAQ eQurban.com untuk maklumat lanjut.

Kebaikkan mengamalkan Surah Al- Kausar

Mendapat ilham untuk menulis tentang surah Al-Kausar setelah bergosip di WhatApp. Terima kasih kawan. Bukan gosip tak baik.. yang baik-baik aje ..saling menasihati … bagus gak sebenarnya …

Surah Al-Kausar

Bismillahirahmanirahim..

ayat murah rezeki makna surah al-kausar

Asal usul Surah Al-Kausar

  • Surah Al- Kausar adalah surah yang paling pendek.
  • Hanya mengandungi 3 ayat yang diturunkan di Makkah.
  • Al-Kausar bermaksud sebuah sungai yang mengalir di syurga.
  • Kolam sungai ini diperbuat daripada batu permata yang indah dan cantik.Rasa air sungai ini lebih manis daripada madu. Warnanya pula lebih putih daripada susu dan lebih wangi daripada kasturi.
  • Surah ini disifatkan sebagai penghibur hati Nabi Muhammad SAW kerana diturunkan ketika baginda bersedih atas kewafatan dua orang yang sangat dikasihinya iaitu anak lelaki,Ibrahim dan bapa saudara , Abu Talib.

Pelbagai khasiat terkandung di dalam surah ini yang boleh kita amalkan sebagai penawar :

  1. Membaca surah ini ketika hujan turun sambil berdoa,mudah-mudahan Allah memakbulkan doa kita.
  2. Jika kehausan dan ketiadaan air,bacalah surah ini dan gosokkan tangan di leher,InsyaAllah hilang dahaga.
  3. Jika sering mengalami sakit mata,umpamanya mata berair,gatal-gatal ataupun bengkak,sapukan air mawar yang telah dibaca surah ini sebanyak 10 kali pada mata,insyaAllah sembuh.
  4. Jika rumah dipercayai terkena sihir,bacakan surah ini sebanyak 10 kali,mudah-mudahan Allah memberi ilham kepada kita di mana letaknya sihir itu.
  5. Jika dibaca 1000 kali,insyaAllah rezeki akan bertambah.
  6. Jika rajin membaca surah ini,hati akan menjadi lembut dan khusyuk ketika menunaikan solat.
  7. Sekiranya seseorang teraniaya sehingga dimasukkan ke penjara,bacalah ayat ini sebanyak 71 kali, InsyaAllah pertolongan Allah akan datang kepadanya disebabkan dia tidak bersalah tetapi telah dizalimi.
  8. Sesuatu yang baik akan datang apabila kita mengamalkannya selalu.Justeru ,amalkanlah membaca surah ini atau surah-surah lain secara kerap agar apa yang diinginkan dalam hidup akan tercapai dan akan mendapat kebahagiaan dan kerahmatan di dunia mahupun di akhirat.

P/S : Husna nak exam , hari-hari kena buat hafazan ayat ni … hari ni hari last husna exam ..lega …

P/S 2 : Semasa nak melahirkan anak , emak saya berpesan baca surah ni juga untuk memudahkan proses melahirkan anak tu … Allhamdulillah memang senang pun beranak pada waktu tu …

Related :

  1. Surah AL-Fatihah -khasiat serta manfaatnya
  2. Al-Fatihah , Selawat Syifa’ Dan Air Zam Zam Untuk Sembuhkan Penyakit