Amalan memakan kurma ketika mengandung dan untuk kanak-kanak.

Semua orang dah tahu khasiat kurma mungkin ? tetapi masih tak amalkan .. rugi laaaa .. sebenarnya dalam rumah saya kurma bukan lah sesuatu yang lain , kerana stok kurma memang sentiasa ada di rumah. Jika anak-anak nak makan kudapan , diorang buka peti ais jumpa kurma je . Kurma ni dapat memberi tenaga dengan pantas. Kandungan serat yang tinggi , di samping dapat mencerdaskan otak anak-anak dan juga kita orang dewasa.  Tapi kenapa selalunya orang fokos ke ibu mengandung dan kanak-kanak sahaja ye ? orang lelaki dewasa lagi la sepatutnya amalkan kurma ni. Almaklumlah . .. mereka berkerja keras…

Continue reading

Ibu Hamil Di Trimester Kedua Lebih Kuat Berpuasa ?

Disebabkan saya hamil sekarang ni , saya pun saja la membaca info lebih banyak tentang ibu hamil berpuasa. Mana tahu ada tip menarik yang boleh di amalkan. Saya sekarang berada di dalam trimester kedua. Allhamdulillah masih cergas dan sihat. Kadang-kadang je la lenguh kaki dan pinggang sedikit. Masih boleh menguruskan anak-anak dan aktif macam biasa. Kalkulator Waktu Subur & Kalkulator Tarikh Bersalin 6 Bulan 🙂 Mengira Waktu subur Wanita Di bulan puasa ni saya rasa lebih cergas pula , walaupun berpuasa. Ada fakta menyatakan ibu hamil di trimester kedua lebih kuat berpuasa. Mengikut pengalaman macam betul je , dulu pernah…

Continue reading