Bagi ibu ibu yang dah di trimester akhir memang akan mula mencari petua atau cara untuk mempercepatkan bukaan bersalin. Almaklum la.. Kontraksi tu sangat menyakitkan jadi tak ada yang sanggup menahan sakit kontraksi tu lama lama kan. Kadang kadang ada orang sampai berhari hari terpaksa menahan sakit kontraksi tapi masih belum boleh bersalin kerana tiada […]

INFO

Bagi wanita yang biasa mengandung memang akan alami perut rasa mengeras & kejang. Kadang – kadang sampai rasa tegang dalam perut. Memang salah satu pengalaman hamil yang indah juga kan? Tapi ramai yang tak tahu kenapa berlaku situasi seperti itu.. Membawa bayi dalam kandungan memberi banyak tekanan ke atas otot-otot, sendi dan urat-urat anda. Maka tidak hairanlah jika anda […]

Anak bijak dan sihat

Bagi wanita wanita yang sedang hamil tentu nak jaga kandungan sebaik mungkin agar anak yang di kandung nanti membesar dengan sihat & lahir dengan sempurna kan. Mana ada ibu bapa yang harap anak dalam kandungan menghadapi apa2 masalah kesihatan apatah lagi bila lahir. Semua mengharapkan yang terbaik. Sebab tu la kena jaga dari awal kandungan […]

Anak bijak dan sihat

Disebabkan saya hamil sekarang ni , saya pun saja la membaca info lebih banyak tentang ibu hamil berpuasa. Mana tahu ada tip menarik yang boleh di amalkan. Saya sekarang berada di dalam trimester kedua. Allhamdulillah masih cergas dan sihat. Kadang-kadang je la lenguh kaki dan pinggang sedikit. Masih boleh menguruskan anak-anak dan aktif macam biasa. […]

By Puanbee