AWAS! INI SEBAB WANITA HAMIL HARUS ELAK MAKAN SUSHI

Bagi wanita wanita yang sedang hamil tentu nak jaga kandungan sebaik mungkin agar anak yang di kandung nanti membesar dengan sihat & lahir dengan sempurna kan. Mana ada ibu bapa yang harap anak dalam kandungan menghadapi apa2 masalah kesihatan apatah lagi bila lahir. Semua mengharapkan yang terbaik. Sebab tu la kena jaga dari awal kandungan supaya janin membesar dengan baik. Kena jaga pemakan semasa mengandung jangan ikut tekak jer.. Yer betul kadang kadang ibu mengandungi mengalami mengidam makanan tu ini.. Tapi gejala mengidam ni sebenarnya boleh di kawal. Sebab ia cuma nafsu.. Apa yang rasa memudaratkan tu banyak banyak Isghtifar…

Continue reading

Sibuk di dunia realiti

Apa isu terhangat sekarang ?? Tunggu AJK Kiah Propa update di whatsapp je ler .. dari giyomi , menangis di youtube , Tax & Gst ? Hurm hanya boleh membaca sepintas lalu. Bukan tak nak ambik tahu, tapi saya ada banyak benda nak di uruskan seharian , walaupun banyak-banyak kerja ada la dua tiga benda akan di skip kan , terbengkalai jugak. Tak mampu nak oiii , mak nak buat semua tu sorang-sorang. Harap orang berdekatan dan disayangi faham. Rutin biasa adalah hantar dan ambik anak-anak dari sekolah. Yang luar biasa adalah .. biasanya saya malas ya amat nak bawa…

Continue reading

posisi terbaik ketika tidur bagi wanita hamil

Wanita hamil memang mempunyai banyak masaalah ketidakselesaan. Siapa setuju angkat tangan. Di awal usia kandungan saya suka tidur , pantang letak kepala mesti tidur. Sekarang dah masuk 4 bulan usia kandungan yakni trimester kedua. Saya tak boleh tidur , tak selesa , selalu terganggu dan lapar waktu malam. Termasuklah kerap ke tandas. Itu normal .. tetapi kaum ibu semua boleh tahan benda ni. Kaum ibu kan penyabar… 🙂

Continue reading

Pengalaman mengandung , alahan dan proses bersalin 3 anak

pengalaman melahirkan anak

Sekadar nak berkongsi dan mengenang kembali saat-saat kali pertama di sahkan mengandung , kali kedua dan kali ke tiga disahkan mengandung. Manis je rasa mengandung ni sebenarnya. Maafkan saya jika ada pembaca yang harap sangat-sangat dapat zuriat tetapi belum sampai masa lagi. Banyakkan lah doa , zuriat ini merupakan anugerah Allah juga. Ada zuriat adalah ujian , tak ada zuriat pun ujian. Dulu .. macam mana ek .. hampir lupa dah pengalaman pertama kali tahu mengandung ni. Tetapi selepas di nikahkan .. ehemm .. ceritanya boleh tengok disini –>>  Kenangan indah buat anak-anak ku.   Kalau sesiapa baca memang tahu…

Continue reading