Hiasi RAYA dengan DULUX INSPIRE & Peraduan Aksi Cerah & Ceria

Salam dan hai … Kini rumah saya dah cantik berseri dengan hasil cat yang di sapu demi untuk menceriakan rumah sempena hari raya .. Raya dah hampir tamat .. Baru nak bercerita serba sedikit pengalaman saya mengecat rumah sendiri menggunakan cat jenis air , jenama DULUX … Cat yang sangat-sangat best untuk di kongsi dengan korang .. Puas hati sangat …

SONY DSC

Dulux Inspire Membawakan Warna Cat Terkini & Trendy Untuk Anda Sempena Hari Raya 2013 .

Saya menggunakan cat Dulux Inspire bewarna ungu dengan nama code Mardi Gras seperti yang telah saya khabarkan di dalam post lepas … Guna hanya 5 liter untuk sebuah ruang tamu dan juga sebuah bilik. Memang jimat lah cat ni .. paling best senang sapu .. saya pernah guna cat jenis air lain … susah nak sapu ..kena sapu 3-4 kali baru nampak cantik.

Dan untuk dinding saya .. ada bahagian saya sapu dua kali ada bahagian saya sapu sekali sahaja. Kenapa mesti sapu dua kali ? – Kerana hasil ART yang di hasilkan oleh anak-anak saya sangat terang .. 🙂

Cat nya juga tidak berbau , mudah di cuci dan cepat kering .. paling penting cepat kering tu … ye la rumah comel comel ni , kena susun semula perabut secepat mungkin . Kalau tidak memang tak ada ruang nak duduk.

Rumah yang ada anak anak kecil yang sedang membesar memang begini. Penuh ART yang diorang lakarkan. Kita boleh tegur , tapi setakat itu je la .. tak kan nak pukul anak pula sebab remeh temeh kan.
Baiklah terus ke cerita bahagian cat.

Antara peralatan yang perlu ada.

  1. Cat Dulux Inspire pilihan hati. Kalau nak cat dalam rumah pilih cat jenis Interior ye ..
  2. Satu berus untuk cat bahagian yang susah di capai oleh penggelek cat.
  3. Pengelek cat
  4. Dan bekas untuk letak cat. Pilih yang ada lekuk tu .. jimat sikit .. kata uncle yang jual cat .. bukan saya ye ..

SONY DSC

Ask Colour Consultant Read More