Pemenang bertuah giveaway gold coin di blog puanbee

Bismillah… dengan ini saya ingin berterma kasih kepada rakan blogger yang sudi menyertai giveaway gold coin anjuran blog puanbee. Sungguh jauh di sudut hatiku ini .. rasa sangat sangat berterima kasih. Tak ada lah besar sangat hadiah nya. Tapi simpan lah sebagai barang antik ye. Kita dah ada pemenang , semalam saya dah umumkan di intagram dan facebook. Hari ni baru saya sempat nak publish di blog. Saya sibuk bebenor awal bulan ni menguruskan kutu kutu emas anjuran saya. Sebab tu la makan masa. Kena utamakan anak kutu dulu kang tak pasal pasal viral.  Tengok lah video di bawah.

Kepada pemenang iaitu blogger ciktom hubungi lah saya macam mana nak hantar hadiah ni .. COD kah ?

  1. Blogger Diana Rashid
  2. Blogger Lelord-Mamanajla
  3. Blogger Jombercontest
  4. Blogger Adna2029
  5.  Blogger Vitamin cerdik
  6. Blogger Secantik matahari
  7. Blogger Akusukaketawa
  8. Blogger Ciktom

Terima kasih di ucapkan , terima lah pantun dua kerat dari saya :

Adat pertandingan memang begitu
Kalah menang tiada yang tahu
Sebelum hujan sediakan payung
Jangan kata puanbee tak payung

KEMPEN SIMPAN EMAS 1 GRAM 1 BULAN 1 KELUARGA

Assalamualaikum dan hai , saya latifah merupakan ahli powergold sejak 6 mei 2015.Saya nak cerita dan mengajak anda semua menyertai saya dalam KEMPEN SIMPAN EMAS 1 GRAM 1 BULAN 1 KELUARGA .Saya seorang surirumah sahaja tidak mempunyai pendapatan tetap. Saya menyertai powergold sebagai ahli dengan bayaran sebanyak RM450. Itu pun hasil saya main kutu duit dengan kawan-kawan. SEPARUH dari belanja bulanan yang suami beri kebanyakkan nya saya laburkan ke dalam simpanan emas. Dulu saya rasa tak mampu. Tetapi sekarang saya rasa .. walaupun agak susah nak istiqomah tetapi boleh. Kebanyakkan duit saya gunakan untuk membeli handbag dan barang-barang merapu tu saya dah mula gunakan untuk menyimpan emas. Saya sendiri terasa amat gembira kerana selepas saya meyertai powergold , saya telah pun mampu banyak menyimpan. Dan adik beradik lain pun mula menyimpan emas. Kegilaan kami yang dulunya gadjet canggih dan barangan lain kini tertumpu kepada emas. Jika tiada kegilaan ni pun saya tak sempat menyimpan. Nasib lah ada kegilaan baru , nampak juga duit itu mengalir ke mana. Disini saya nak cakap . Tiada yang mustahil jika kita hendak buat dan bertekad nak buat. 

banner pg gifMari saya kenalkan apa yang powergold buat kempen sangat ni …. baca di bawah sampai habis kalau nak jadi penyimpan emas.

Apa tu goldbar?

Goldbar adalah jongkong emas yang dihasilkan dalam saiz berat yang lebih kecil, ketulenan goldbar keluaran Powergold adalah 999.9

Kenapa harga pasaran goldbar 1 gram lebih mahal?

Kos mencetaknya lebih tinggi dan kos pembuatannya lebih besar. Bayangkan sekeping jongkong 1kg (1000g) ,hendak dipotong kecil menjadi 1gram perlu dipotong dan ditempa sebanyak 1000 kali, selepas itu dipacking satu-satu, memerlukan ramai tenaga kerja dan lebihan masa proses. Disebabkan inilah harga jongkong kecil 1gram lebih mahal

Kenapa perlu simpan goldbar?
Spread jual beli goldbar lebih kecil dari barang kemas, kebiasaan spread goldbar 10-15% manakala susut nilai barang kemas 20-25% dari harga semasa, ini bermakna simpan goldbar lebih untung dari simpan barang kemas. Maksud spread adalah kadar perbezaan harga jual beli emas, dari perbezaan harga jual beli itulah syarikat emas membuat keuntungan sama seperti money changer yang membuat pertukaran matawang

Kenapa perlu simpan emas sekecil 1 gram ?

1) Kita tak perlu kumpul duit berbulan-bulan lamanya untuk dapatkan berat yang lebih dan saiz yang lebih besar. Ramai antara kita termasuk saya bukan ada duit yang banyak untuk dapatkan emas seperti begitu berat dan besar sekali gus. Mesti nak kena kumpul duit dulu. Jadi, sekarang kita tak perlu tertunggu-tunggu lagi untuk membelinya. Pendapatan tetap yang kita dapat setiap bulan tu bolehla kita tukarkan dengan emas serta merta, bukankah begitu tuan-tuan & puan-puan.

2) Mudah dan mampu dimiliki, ramai yang membuat simpanan wang untuk membeli emas yang lebih berat, tahukah anda dalam tempoh menunggu itu anda kerugian kerana harga emas sentiasa naik dari masa ke semasa. Kita akan terlepas untuk dapatkan harga rendah untuk setiap gram emas . Senang cerita, cukuplah sekadar memiliki emas dengan berat yang kecil dengan harga murah daripada nak tunggu duit cukup untuk beli emas yang lebih berat dan besar.

3) Kekadang mungkin kita akan menghadapi krisis kewangan dan betul-betul memerlukan wang, jadi terpaksalah kita menjual emas-emas simpanan kita itu. Cuba anda fikir, sekiranya kita hanya memerlukan wang dalam hanya RM500 takkan kita nak jual emas yang beratnya 20gram? Pastinya anda rugi. Daripada jual yang berat dan besar tu baik jual yang kecil-kecil dan itulah masanya yang sesuai memanfaatkannya maka selamatlah dari mengorbankan emas kita yang berat-berat

4) Kita boleh istiqomah setiap bulan menyimpan emas biarpun dengan jumlah berat yang kecil. Sebab kita tidak perlu modal yang banyak. Simpan sikit-sikit,lama-lama jadi membukit juga. jadi mulakah hari ini dan jadikan sebagai simpanan bulanan

kempen simpan emas

Continue reading

Azam 2016 – Saving Emas

Assalamualaikum dan hai .. Dah nak masuk bulan 3 2016 dah kan ? saya baru nak cerita pasal azam. Okay la.. dari tak ada azam langsung. Dulu-dulu tak berapa ada azam sangat. Sekarang  ni umur dah pun makin meningkat anak-anak makin membesar. Sekarang ni baru terasa , banyak nya nak pakai duit untuk sekolah anak-anak. Makan pakai boleh lagi lah ala kadar. Tapi makan dan perbelanjaan sekolah tak sanggup nak ala kadar. Anak masih lagi sekolah rendah aje . Belum sekolah menengah atau universiti.

Dulu .. tak lama sangat lah dulu pun. Saya mempunyai satu kegilaan dari pada gadjet ke handbag ke pandora. Semua yang orang jual di instagram saya nak beli. Tak dapat yang mahal dapat yang murah pun jadi lah. Duit boleh kata banyak ( tapi tak kaya ).. sebab saya buat bisnes sendiri kan. Lagi pula husband bukan jenis ambik tahu pasal duit saya. Eh nak beli apa suka hati la. JANJI … Duit yang dia bagi tetiap bulan tu saya boleh guna sehingga cukup sebulan.

Kemudian , masuk awal tahun 2016 .. eh macam tersentap ..banyak nya nak guna duit. Sejak bulan jun 2015 saya dah join powergold. Duit ahli tu saya bayar dengan guna duit kutu. Saya pelahan -lahan jual emas dan beli emas. Allhmdulillah. Ada emas baru dalam tangan. Bertambah. Tapi saya tinggalkan perangai shopping macam-macam tu. Saya kena pilih salah satu. Shopping baju atau beg atau pandora yang boleh puaskan hati saya tapi buatkan akaun menagis kekosongan atau saya biarkan akaun kosong juga tapi shopping emas sebagai simpanan saya.

saving 2016Continue reading

Gadai Emas Di Ar-Rahnu Bukan tak ada duit.

Masuk Arrahnu?? Hmmmm xde duit la tu.. Kadang2 mentaliti org masuk barang kat arrahnu sebab xdak duit.. tengah pokai, sempit hujung bulan.. xdak duit nak makan, pakai.. Biasa la mulut org, kita  tak boleh pegang dan jahitkan.

Arrahnu memang tempat anda pajak barang, tapi pajakkan tu lah yg menolong anda simpan aset dlm masa 6bulan..

Mari sama2 kita belajar lg sekali.. bg mudah hadam, mudah faham..

Contoh:
Rantai tangan  : 8.74g
Harga sy harini : 165/g upah RM49
(165×8.74)+49
=1,491.10

Jadi, anda perlu bayar kat sy, RM1,491..Continue reading

36 Sebab kenapa anda perlu JOIN POWERGOLD….

36 Sebab kenapa anda perlu JOIN POWERGOLD….  Emas sgt berguna kepada kita pada waktu kita memerlukan. Jom kita simpan emas sebagai tabungan di hari mendatang! 1gram 1bulan 1Keluarga Boleh pm saya jika hendak membeli emas.

Tak nak simpan 1gm ? boleh beli 0.5g tak sampai Rm 100 pun.. WHATSAPP : 011-32095406

POWERGOLDContinue reading