Pemenang bertuah giveaway gold coin di blog puanbee

Bismillah… dengan ini saya ingin berterma kasih kepada rakan blogger yang sudi menyertai giveaway gold coin anjuran blog puanbee. Sungguh jauh di sudut hatiku ini .. rasa sangat sangat berterima kasih. Tak ada lah besar sangat hadiah nya. Tapi simpan lah sebagai barang antik ye. Kita dah ada pemenang , semalam saya dah umumkan di intagram dan facebook. Hari ni baru saya sempat nak publish di blog. Saya sibuk bebenor awal bulan ni menguruskan kutu kutu emas anjuran saya. Sebab tu la makan masa. Kena utamakan anak kutu dulu kang tak pasal pasal viral.  Tengok lah video di bawah. Pemenang…

Continue reading

KEMPEN SIMPAN EMAS 1 GRAM 1 BULAN 1 KELUARGA

Assalamualaikum dan hai , saya latifah merupakan ahli powergold sejak 6 mei 2015.Saya nak cerita dan mengajak anda semua menyertai saya dalam KEMPEN SIMPAN EMAS 1 GRAM 1 BULAN 1 KELUARGA .Saya seorang surirumah sahaja tidak mempunyai pendapatan tetap. Saya menyertai powergold sebagai ahli dengan bayaran sebanyak RM450. Itu pun hasil saya main kutu duit dengan kawan-kawan. SEPARUH dari belanja bulanan yang suami beri kebanyakkan nya saya laburkan ke dalam simpanan emas. Dulu saya rasa tak mampu. Tetapi sekarang saya rasa .. walaupun agak susah nak istiqomah tetapi boleh. Kebanyakkan duit saya gunakan untuk membeli handbag dan barang-barang merapu tu saya…

Continue reading

Azam 2016 – Saving Emas

Assalamualaikum dan hai .. Dah nak masuk bulan 3 2016 dah kan ? saya baru nak cerita pasal azam. Okay la.. dari tak ada azam langsung. Dulu-dulu tak berapa ada azam sangat. Sekarang  ni umur dah pun makin meningkat anak-anak makin membesar. Sekarang ni baru terasa , banyak nya nak pakai duit untuk sekolah anak-anak. Makan pakai boleh lagi lah ala kadar. Tapi makan dan perbelanjaan sekolah tak sanggup nak ala kadar. Anak masih lagi sekolah rendah aje . Belum sekolah menengah atau universiti. Dulu .. tak lama sangat lah dulu pun. Saya mempunyai satu kegilaan dari pada gadjet ke…

Continue reading

Gadai Emas Di Ar-Rahnu Bukan tak ada duit.

Masuk Arrahnu?? Hmmmm xde duit la tu.. Kadang2 mentaliti org masuk barang kat arrahnu sebab xdak duit.. tengah pokai, sempit hujung bulan.. xdak duit nak makan, pakai.. Biasa la mulut org, kita  tak boleh pegang dan jahitkan. Arrahnu memang tempat anda pajak barang, tapi pajakkan tu lah yg menolong anda simpan aset dlm masa 6bulan.. Mari sama2 kita belajar lg sekali.. bg mudah hadam, mudah faham.. Contoh: Rantai tangan  : 8.74g Harga sy harini : 165/g upah RM49 (165×8.74)+49 =1,491.10 Jadi, anda perlu bayar kat sy, RM1,491.. Please follow and like us:200

Continue reading