TERBONGKAR CARA KURUS SECARA SEMULAJADI TANPA PRODUK

Manusia tak kira lelaki atau perempuan ramai yang mengimpikan tubuh badan yang lansing, cantik, tegap & bergaya. Jarang nak jumpa orang suka berbadan gempal & gelebeh cuma kadang kadang benda macam tu bukan pilihan. Ada orang berbadan gempal di sebabkan keturunan.. Memang boleh kurus cuma perlu komitmen, usaha, sabar & semangat yang kuat. Tapi gemuk bukanlah malapetaka.. Cuma kalau boleh dapatkan berat badan yang ideal tu adalah lebih baik kerana ia melibatkan soal kesihatan. Banyak lambakkan produk perlansingan badan di pasaran cuma kena berhati hati. Sebab dalam banyak produk yang di jual ada yang mengandungi bahan terlarang. Takut nanti bagi…

Continue reading

Macam mana nak kurus ? Kira BMR , DCR , BMI , LOA ?

Macam mana nak kurus ? tanya KevinZahri sambil cebik muka. Tak dapat ku lupakan .. maka pelbagai jawapan keluar dari mulut peserta antaranya … tak makan nasi , banyakkan bersenam , kira kalori dan macam-macam lagi. Kalau saya tanya korang lah , macam mana nak kurus ? dah tentu korang pun akan tertanya-tanya , macam mana nak kurus jugak , sebabnya kebanyakkan orang yang dah kurus tak akan tanya soalan tu , dah orang yang tak kurus akan tanya dan dah tentu tak ada jawapan yang tepat , kalau ada comfirm dah kurus. Ok berbelit sikit. Sebenarnya maksud perenggan intro…

Continue reading

Peserta Seminar Jom Kurus

Salam satu dunia… semoga berjayalah hendaknya program kita ni kan ..sini saya senaraikan peserta yang telah pun menghantar link dan comfirm berjaya mendapat tempat di Majlis Seminar Jom Kurus Itu Nanti. Ada yang tanya berapa puanbee dapat dengan membuat kerjasama dengan Kevin Zahri ni. Terus terang saya tidak mengambil upah apa-apa kecuali saya boleh sertai seminar tersebut dan mendapat E-Book percuma seperti blogger lain juga. Tujuan saya tak lain tak bukan , hanya untuk mengajar blogger sama-sama belajar dan memahami cara untuk jadi lebih sihat , cara untuk memasak makanan lebih sihat dan mendapat sedikit nasihat , ilmu dari Kevin…

Continue reading

Cabaran 7 Hari Menu Diet Berkesan

cabaran 7 hari untuk diet berkesan , berani ?

Saya baca website remaja karangkraft tadi , macam menarik pulak cabaran 7 hari mengamalkan menu untuk diet dan berkesan, Cabaran 7 hari ni sesuai sangat untuk awak – awak yang ingin ke jinjang pelamin tak lama lagi , atau pun awak – awak yang ingin kurangkan berat badan tu sikit dan tak tahu macam mana , atau awak – awak yang tengah stress tu. Saya sendiri pun rasa nak cuba cabaran ni , jom ikut saya .. ha. ha. ha. boleh ke ?

Continue reading