Cukur rambut bayi di kedai “ane”

Bukan tak nak cukur rambut bayi masa bayi baru lahir. Selepas baby syamim di lahirkan , ada lah juga buat kenduri arwah dan doa selamat sambil untuk cukur rambut syamim tu. Tapi mak cik bidan yang biasa cukur tu cakap dia tak boleh buat. Sebab mata dah kelabu. Nak cari bidan lain tak cukup masa. Jadi masa tu buat kenduri arwah dan doa selamat je lah. Tak cukup pun rambut syamim. Sekarang musim panas , rambut syamim pula lebat sangat-sangat , panjang sampai masuk dalam telinga , selalu berpeluh , baru je lepas mandi dah berpeluh kesian pula tengok dia.…

Continue reading