GAMBAR TERKINI ANAK SHAHIEZY SAM & SYATILLA MELVIN

Semua orang tahu pasangan selebriti terkenal Shahiezy Sam & syatilla Melvin baru menimang cahaya mata  lebih kurang 3 bulan lepas. Ni rasanya baru lepas pantang kot Syatillia melvin.

Pasangan selebriti terkenal ni di kurniakan seorang baby boy yang sangat comel siap berlesung pipit lagi. Serius melting tengok gambar si syeriv samheizy anak kepada pelakon terkenal ni memang jatuh cinta ok!

Baby ni memang susah nak cari yang tak comel. Apatah lagi yang berlesung pipit macam ni. Geram rasa macam nak cubit cubit jer tau. Mesti korang pun nak tengok kan? Meh la saya tunjuk gambar comel syeriv samheizy.

Mesti ramai mak mak mula berangan nak buat menantu kan? Apapun semoga Syeriv samheizy ni membesar menjadi anak yang soleh, anak yang baik & anak yang menjadi tiket ke syurga buat kedua ibu bapanya.

Korang rasa Syeriv Samheizy ni akan mewarisi bakat seni mak bapak dia tak? Of course la kan.. Mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi. Apapun yang di pilih Syeriv Samheizy ni moga memberi manafaat kepada bangsa & agama.

Anak kucing nak cari mak & ayah baru

Anak kucing terbiar sebenarnya. Kucing mana entah la datang rumah selepas saya balik dari melancong dalam negeri kelmarin. Kita pergi melancong , ada pula makhluk Allah melancung ke dalan rumah kita .. ūüėõ ¬†Berapa kali letak dia di luar , tau-tau ada dalam rumah semula. Asal buka pintu je kucing tu cepat-cepat meloloskan diri untuk masuk ke rumah. Kira cam penat la duk bergaduh dengan kucing tu .. last sekali letak ibu kucing tu kat luar jam 1 pagi .. dah penat .. saya pun tidur .. rupanya ada lagi ibu kucing tu .. Ibu kucing tu masuk ikut tingkap bilik aliya yang berlubang atas sekali untuk pengudaraan. Cerdik betul ..

Anak kucing untuk di bela
5 Ekor anak kucing  .. 2 jantan 3 betina ..muka bulat2 comel .. Lahir pada 10 / 12 /2012 sekarang ni baru 8 hari la umurnya

Esok pagi nya , aliya menjerit macam orang kena apa-apa , terkejut la juga .. duk ibu .. ibu .. pagi-pagi buta apahal kan .. Sekali dia cakap .. banyak nya anak kucing ibu .. pastu keluar pulak ibu kucing tu dengan muka tak besalah dari bawah katil. Rupanya kucing tu dah beranak di bawah katil aliya. Patut la dia tak nak keluar rupanya ibu kucing tersebut mencari tempat selamat untuk beranak. Berdarah-darah atas lantai , nasib la dia tak beranak atas baju – baju yang elok lagi tapi di simpan bawah katil tu .. kalau tak habis berbau ..

Lepas cuci kan darah kucing tu , kita orang nak keluar rumah .. sekali lagi pindahkan anak-anak kucing dan ibunya keluar rumah. Saya bukan apa ..risau dia beyak kencing dalam rumah tak lalu woii ..rumah atas kayangan faham je la ..

Bila dah letak luar , kunci pintu semua kucing tu merayu .. mengiau kuat sungguh ulang alik dari anak dia ke pintu rumah , lepas tu kejar saya .. pegi ke anak dia , lari pulak ke pintu rumah ..

Saya pun tak sampai hati , angkat balik letak dalam rumah .. kesian tau .. Si ayah budak2 ni marahkan saya . “Ada ke kucing dalam pantang nak buang-buang ” .. erk ?!

mak angkat kucing di cari Ai malu tau .. tengok bulu ibu kucing ni kembang di jugak ..

Saya cadang nak jaga sampai anak kucing tu cerdik sikit lepas tu nak bagi orang je bela .. memang tak boleh bela .. 5 ekor tu .. rumah kecik atas kayangan nanti bebau dan saya pun tak ada masa nak duduk rumah jaga anak-anak kucing tu . Esok ni sekolah di buka dah sibuk jadi driver ke sana ke sini.

Lagipun saya tak pandai la bela kucing , ayah nya dan aliya jek suka sangat dengan kucing ni. Saya kesian tapi tak sampai tahap nak tidur dan bela kucing .. siyes ..

Kalau lepas keluar takut orang buat apa-apa tak elok pulak kat kucing-kucing ni .. di lema betul la .. Dulu pernah jumpa kucing , selamat dah bawak balik kampung bagi kat orang .. kalau bawak balik ke kampung lagi mak marah pulak nanti , banyak kali sangat bawak balik bagi mak hehe .. mak duk merungut tak larat nak bagi makan dah . ¬†Ingat lagi¬†30/01/2011 ¬†ada juga selamatkan anak kucing – Ini cerita dia .. ¬†— ¬†> ¬†

Tak cukup anak 3 , Nak tambah lagi..

Siapa nak ? email saya tie2kay@gmail.com lokasi ampang KL ..

P/s : Ayah bebudak ni cukup la marah kalau ambik gambar kucing , dia cakap kucing tu akan cepat mati .. betul ke ?

Wordless wednesday : kawaii maksudnya comel

baranagan comel

gift comel

WHAT IS WORDLESSS WEDNESDAY ?
On Wednesdays all over the internet, bloggers post a photograph with no words to explain it on their blog. Hence the wordless title. The idea is that the photo itself says so much that it doesn’t need any description.