Drama Adam dan Hawa (Episod 9-12)

adam dan hawa episod 9-12

Adam dan hawa episod 9-12 pula ke udara. Sertai peraduan ‘ Tonton dan menang Adam dan Hawa ‘ dari 24 september hingga 14 oktober untuk memenagi hadiah-hadiah menarik.

Adam dan Hawa Episod 12


AH12 by oryctolagus

Sila klik link untuk menonton drama Adam dan Hawa Episod 9-12

Sila klik untuk membaca sinopsis Novel Adam dan Hawa

Sila klik > Sinopsis drama Adam dan Hawa episod 1-4

Sila klik > Sinopsis drama Adam dan Hawa episod 5-8

Adam dan Hawa ( Sinopsis episod 5-8 )

Sekarang dah pun episod 8 Adam dan Hawa ni , Agaknya apa intipati Adam dan Hawa di episod 9 ya ? Di dalam entri lepas saya ada menulis sinopsis ringkas Adam dan Hawa episod 1-4 , sila lah baca mana yang suka tu.. Dan jika hendak tengok Sinopsis Novel Adam dan Hawa pun ada . Klik je!

adam dan hawa episod 5-8

aaron aziz dalam adam dan hawa

klik  Sinopsis Novel Adam dan Hawa

Klik  Sinopsis  Adam dan Hawa episod 1-4

Sinopsis Adam dan Hawa – Episod 5

Cikgu Zauyah yang sakit hati dengan Ain dan Adam sengaja api-apikan lagi Dee…kata-kata sebenarnya lebih melepaskan geram yang terbuku.

Ain cuba control dirinya…yakin dirinya yang dia admire dengan Adam bukan jatuh cinta…Ain sedar diri siapa di mata Adam..apalagi bila dengar-dengar cerita ke `playboy`an Adam.

Gossip Ain dan Adam mula sampai ke telinga Maria dan Kak Zah. Kak Zah sekali sekala cuba melihat reaksi pada Ain bila bercakap tentang Adam.

Mummy Dee datang ke rumah Maria…secara tak langsung untuk ‘ikat’ hubungan Dee dan Adam. Maria cuba berdalih cara yang paling baik kerana dia tak berkenaan langsung dengan Dee.

Adam mula ada rasa rindu pada Ain ketika dia bertugas ke luar Negara dan Adam membeli teddy bear besar untuk Ain..satu perasaan yang Adam sendiri tak pasti.

Sinopsis Adam dan Hawa – Episod 6

Ain terkejut bila ada bunga di bilik kelasnya..tiada nama dari siapa pun…heran tapi suka kalau tu untuknya..! perbuatan Ain yang leka tengok bunga membuatkan Adam ceria dan makin suka melihat Ain yang caranya tersendiri. Adam tetap tak mengaku bunga tu darinya..tapi ada sekali bila Adam terlepas cakap..Ain mula syak sesuatu.

Maria mama Adam luahkan perasaan marahnya pada Kak Zah tentang hal Dee seolah memaksanya Adam berkahwin dengannya. Adam juga terkejut bila Dee mula berani sampai ke tahap itu.

Di tadika kakitangan tadika suka melihat kearkbaan Ain dan Adam, pada mereka ‘sweet’ sangat dan yang makan hati adalah Cikgu Zauyah.

Adam nekad untuk terus terang ada Dee yang dia langsung tak hati untuk berkahwin dalam masa terdekat ni. Berbagai alas an yang diberi. Dee tetap dengan kata hatinya dan sanggup tunggu Adam sampai bila-bila pun.

Ketika Adam terbang ke Zurich…Ain dikejutkan dengan pemberian Teddy bear besar dari Adam. Ain serba salah apalagi pemberian tu melalui Kak Zah…naik tebal muka Ain dan pasti Kak Zah sangka yang bukan-bukan.

adam dan hawa online

Sinopsis Adam dan Hawa – Episod 7

Kak Zah cuba cungkil rahsia hati Ain pada Adam. Ain tetap tak berdolak dalih dengan isu cinta dan juga takut kalau Kak Zah dan keluarga pandang serong padanya.

Sharina sepupu Ain selalu bercerita tentang Adam. Perbuatannya tu seolah memberitahu Ain ‘jangan kacau Adam’. Ain mula dapatkan rasakaan Teddy bear pemberian Adam tu adalah kepunyaan Adam tetapi Kak Zah tersalah bagi padanya.

Adam makin tertarik pada Ain. Mulanya mengatur plan untuk dapat dekat dengan Ain. Kak Zah yang tahu sangat dengan perangai anaknya selalu nasihat Adam…tapi Adam tetap nak terus ‘pancing’ Ain.

Sejak peristwa tu..Ain mula segan pada Kak Zah. Sering kali mengelak kalau terserempak. Tapi satu hari Ain terpaksa berdepan dengan Kak Zah. Ain diberi tanggungjawab untuk membantu Adam membeli peralatan sekolah.

Mulanya Ain mengelak tapi atas ‘desakan’ Kak Zah Ain terpaksa setuju dengan tugas barunya yang terpaksa bersama Adam.

Ain rasa ini semua plan dari Adam. Ain cari cara membuat rosak plan Adam..Ain dapat idea..!

Sinopsis Adam dan Hawa – Episod 8

Ain dapat idea dengan `mengumpan` Sharina mengantikannya untuk membantu Adam. Ain suka bila Sharina sanggup buat apa saja untuk dapat bersama Adam walaupun pada ketika itu Sharina terkena cirit birit. Suka Ain bila plannya menjadi.

Isu Ain akan ‘dating’ dengan mula tersebar di tadika. Bengangnya cikgu Zauyah bila mengetahuinya.

Adam dengan bersemangat untuk bertemu dengan Ain. Sangka rancangannya Berjaya. Bila sampai di rumah Ain terkejut Adam bila Sharina yang meluru ke keretanya. Adam bengang tapi tetap control.

Kedatangan Ain awal ke tadika mengejutkan semua. Mereka yang sedang bergossip terkejut. Ain tetap bersahaja..seronok kerana Adam tertipu akhirnya.

Tak berapa lama kemudian kedatangan Adam di tadika mengejutkan Ain. Heran kenapa pulak Sharina tak pergi bersama Adam. Kenapa Adam memaksa Ain mengikutnya?

Ain terpaksa angkur pada Adam. Tapi difikirkan terusan bertanyakan kemana perginya Sharina…apa yang terjadi pada plan nya..?

P/S : Ternanti-nantikan episod 9 malam ni 🙂

 Adam dan Hawa – Setiap Isnin – Khamis 10.00 Malam mulai 27 ogos 2012. Hanya di Astro Mustika Channel 134

Sumber :  http://www.astro.com.my/adamdanhawa/

Adam dan Hawa ( Sinopsis episod 1-4 )

Drama Adam dan Hawa menjadi pujaan ramai wanita sekarang ni , saya sendiri menulis tentang drama Adam dan Hawa sejak bulan oktober 2011 lagi. Ramai orang menunggu kemunculan Adam dan Hawa. Special di blog puanbee.com ada sinopsis setiap episod. Seperti yang ramai orang tahu Adam dan Hawa adalah sebuah drama yang di adaptasikan dari Novel Adam dan Hawa , jadi marilah tengok sinopsis novel Adam dan Hawa.

KLIK SINI untuk baca Sambungan sinopsis adam dan hawa episod 5-8 

Sinopsis drama

Ain Hawani terpaksa dikahwinkan dengan Adam apabila mereka berdua atas salah faham ditangkap berkhalwat. Meskipun Ain menafikannya, Adam hanya senyap dan membiarkan semuanya berlaku. Kerana kecewa, Ain lari meninggalkan Adam keseorangan menanti kepulangan isteri yang dicintainya. Bertahun berlalu akhirnya mereka diketemukan semula namun adakah mereka akan mengetepikan ego masing masing dan menyerah pada perasaan yang sememangnya mendambakan diri masing-masing.

sinopsis adam dan hawa episod 1 hingga episod 4

Sinopsis Adam dan Hawa – Episod 1

Pertemuan tak sengaja antara Ain dan Adam dipersimpangan jalan bersama teman wanitanya Dee membuatkan Ain memandang sinis pada Adam yang tanpa segan silu bermanja-manja di dalam kereta. Perbuatan over dan mengada Dee yang Adam suka layan…hinggakan Adam diberi gelaran ‘playboy’.

Ain yang menuju ke Tadika Bintang Kecil terkejut sekali lagi bila kereta yang sama dipersimpangan jalan berhenti di Tadika tersebut. Mulanya tak kisah namun bila Adam mula mengusik Ain membuatkan Ain rasa semacam. Hakikatnya Ain suka melihat ketampanan Adam..dan begitu juga Adam yang suka mengusik perempuan.

Gelagat cikgu-cikgu di Tadika juga cuba tarik perhatian Adam. Terutamanya Cikgu Zauyah yang cuba sedaya upaya nak tackle Adam. Kenakalan Adam terserlah bila Ain diusik ketika waktu temuduga yang sepatutnya dilakukan oleh Kak Zah.

Kenakalannya jelas membuatkan Ain makin rasa kurang selesa. Tapi terpaksa berdepan dengan Adam. Kehadiran Kak Zah akhirnya menjelaskan siapa Adam sebenarnya.

Ain diterima bekerja di Tadika Bintang kecil akhirnya sebagai cikgu sementara. Sepupu Ain Sharina terkejut bila Ain bekerja…perasaan cemburu pada Ain kerana risaukan Ain akan terpikat pada Adam…Sharina tuntut penjelasan dari Ain..!

Sinopsis Adam dan Hawa – Episod 2

Mama Adam, Maria mula sibuk bertanya tentang pilihan hati Adam untuk berkahwin awal. Adam sentiasa mengelak dan berbagai alasan diberi. Tetapi yang pasti Dee bukan pilihan mama Adam.

Ain rasa seronok bila mula bekerja. Adam akan cari peluang untuk berjumpa dengan Ain di Tadika. Mula rasa seronok melihat dan mengusik Ain. Ain tetap dengan gaya bersahaja yang masih keanak-anakan. Ain risau bila Adam menganggu dan tak mahu cikgu-cikgu dan terutamanya Kak Zah anggap lain padanya.

Dee yang cuba menghubungi Adam geram bila tiada jawapan dari Adam. Dee terus ke tadika dan terkejut melihat Adam bukan main mesra lagi dengan Ain.

Sebenarnya Ain rasa ‘sesuatu’ bila Adam ada di depan nya…aura Adam membuat Ain mula rasa suka pada Adam tapi tetap jual mahal.

Cikgu Zauyah geram bila Adam melayan Ain dan Ain juga kelihatan seolah respon pada Adam. Cikgu Zauyah cari menganggu perbualan mereka. Cikgu Zauyah juga mencucuk tentang keburukan Adam pada Ain.

Dee rancang sesuatu untuk terus Adam bersama…dan dalam masa yang sama Dee terus melayan Adam seperti biasa. Dee cuba nak ‘hapuskan’ Ain dari terus menganggu Adam.

adam dan hawa sinopsis episod 1-4

Sinopsis Adam dan Hawa – Episod 3

Dee rancang untuk berkahwin dengan Adam secepat mungkin. Dee paksa mummy nya untuk meminang Adam. Marah sungguh Mummy Dee seolah macam terdesak aje. Dee tak peduli yang penting dia tetap nakkan Adam dengan cara apa sekalipun.

Ain mula rasa seronok dengan adanya Adam yang selalu mengusiknya..hanya perasaan suka kerana dia tahu Adam ada kekasih hati. Ain makin terkejut bila Sharina sepupunya turut kenal Adam. Bermakna Adam ni adalah dikalangan yang agak popular.

Kak Zah mula risau bila Adam mula sibuk bertanya hal-hal tentang Ain. Kerana tahu perangai Adam yang suka berpoya-poya dan kesian Ain masih mentah tentang soalhati dan cinta.

Ketika Ain balik bercuti di kampungnya Sharina sedaya upaya untuk terus rapat dan tackle Adam. Sharina lega bila Ain tak nampak langsung sukakan Adam. Ain bukan begitu kerana dia notis Sharina sukakan Adam. Dan Adam tetap dengan caranya…selesa dengan mana-mana perempuan yang sudi padanya…

Ain mula gila bayang dengan Adam…(hanya mimpi).

Sinopsis Adam dan Hawa – Episod 4

Ain heran kenapa dia boleh termimpi Adam…padanya dia Cuma admire dan suka melihat wajah Adam yang tampan bukan jatuh cinta. Keadaan di tadika mula hebo cikgu Zauyah makin cuba tawan hati Adam. Malah pekerja di tadika juga bergossip melihat Adam banyak habiskan masa dengan Ain cikgu baru tadika. Ain sememangnya peramah turut terkena tempias gossip.

Isu Adam mula jadi perhatikan ahli pekerja tadika. Mereka tahu kini Adam ‘attack’ Ain..banyak perkara yang mereka cungkil dari Ain…adakah perkara yang sama juga berlaku pada mana-mana perempuan yang Adam kenal. Kakitangan tadika suka melihat Adam dan Ain dari cikgu Zauyah yang perasaan dengan Adam.

Ain mula rasa Adam memang suka mainkan perasaan dan kaki perempuan. Dan mula perlu jarangkan dirinya. Ain tak dia jadi bahan gossip di tadika kerana di baru bekerja dan tak nak mendatangkan masalah.

Ketika Ain dipanggil Kak Zah tentang scope kerjanya. Adam mencari peluang untuk makin rapat dengan Ain dengan mencari alas an supaya Ain temankannya. Kak Zah tahu itu trick Adam.

Dee tetap mendesak mummy nya untuk `dapatkan` Adam secepat mungkin. Malah Dee beranikan diri ajak Adam kahwin.

Adam dan Hawa – Setiap Isnin – Khamis 10.00 Malam mulai 27 ogos 2012. Hanya di Astro Mustika Channel 134

Sumber :  http://www.astro.com.my/adamdanhawa/

Tahniah ! Dato’ Fazley Juara Masterchef Selebriti Pertama Di Malaysia

Lega dah habis rancangan Masterchef selebriti pertama di Malaysia ni. Kuss semangat … seakan memahami , kelmarin saya buat entri pasal siapa kah juara dalam rancangan masterchef selebriti akhir ni , ramai yang mengundi Angah dan Dato’ Fazley Yaakob , dan mereka berdua juga lah yang layak berentap merebut gelaran juara. Ramai juga yang mengundi Dato’ Fazley dan memang sah Dato ‘ Fazley menjadi juara.

Korang memang pandai teka-teka kan ? macam ahlil nujum dah..

Juara masterchef selebriti malaysia

Sekalung tahniah buat Dato’ Fazley Yaakob

Sumber gambar : intagram Dato’ Fazley

Memang dah ramai blogger , pengguna facebook , twitter dan isntagram mengucapkan tahniah , tetapi saya nak juga ucap tahniah.. dasyat juga dia masak.. itik yekk .. hehehe ..

Masa di umumkan Dato’ Fazley , saya sebak juga sikit , sebab terbayang-bayang satu part Dato’ Fazley berlari – lari dari dapur ke bahagian masak , lepas tu terduduk sebab penat sangat  ..punyalah sedih time tu .. aisyehh ..

Ni lah orang pompuan… semua nak sedih..

Tahniah sekali lagi di ucapkan pada Dato’Fazley .. tak di lupakan kepada semua peserta lain.. best juga tengok gelagat memasing memasak..

Contest kita apa cer ? — link

MasterChef Selebriti Malaysia : Kenapa Mejar Dr. Faiz Tersingkir

Antara dua Azwan Azli dan Mejar Dr. Faiz nak sokong siapa ? eii kalau saya memang nak Dr. Faiz tu ada sampai akhir episod , tapi ye lah .. kalau tak ada orang nak buat drama ni tak best lak Masterchef Selebriti ni.. alahai .. dah kurang mood nak tengok rancangan ni….

Dr. Faiz

Layan je le gambar , episod pertama dah tersingkir , kecewa den , patutnya tak ada penyingkiran di awal-awal ni .. Lepas ni nak sokong sapa ? tak tahu lagi .. rasa nak sokong Angah lah pulak .. hehe .. tenggelam punca orang kata…

masterchef selebriti malaysia

Nak komen pasal masakkan pun kita tak merasa kan , haha so sokong lah sapa yang kita suka … tapi cara si Angah tu masak panggang memanggang ni suka sangat .. macam pro je .. biasa kan saya nonton rancangan memasak di Chanel Astro 703 , memang ada rancangan masak yang kas tuk Grill .. best kan .. kalau saya dapat dapur macam tu ..

Ramai yang cakap .. Mesti Azwan Azli akan lambat tersingkir sebab nak naikkan rating rancangan tersebut , betul ka ? sama-sama nantikan lah ye …

Gambar