Tabung Kakak Dan Una

Inilah tabung yang di hendak di pecahkan oleh kakak dan una untuk beli haipad , Dari elok bulat botol tu , hias cantik-cantik, lepas tu buat main sampai kemek-kemek , sebelum ni beli tabung tembikar , dah pecah banyak kali dah , sekali malas nak beli lagi , buat sendiri guna botol air minuman terpakai , tapi tetap kemek , cuma tak boleh pecah je , kalau pecah jugak memang ganas lah budak-budak ni , tak padan dengan perempuan !

Tabung buat sendiri

Tengok duit pula , agak-agak cukup ke nak beli haipad ? susu pampers pun belum tentu lepas , kelakar betul .. siap nak pecahkan tabung yang tak seberapa nih untuk beli haipad , adoilah …

Tabung buat sendiri

Ko ada ? sekali tengok macam botol nak mandram orang je !

P/S : Penat kempen , hari ni nak buat aktiviti lain pula.

Search

Comments

  1. saya dah jadik bapak pun suka menabung….saya ada 10 koleksi tabung buruk hoho…bentuk bgunan haji, dinouour, keta bomba dan mcm2 lagi ler hoho…malu jer hehe…
    Norizwan recently posted..Wanita ketagih suntikan bibir tebalMy Profile

  2. bagusnya siap ada tabung 1 sorang…yg tak tahan nak beli haipad yer…pandai :D

    mmg bagus kita ajar anak2 menabung..mmg seronok tgk gelagat anak2 membesar…macam2
    hafizmd recently posted..Nak kahwin ke tak nak?My Profile

    • itu lah nak beli haipad sbb game je .. bukan apa pun ..

      hihi kelakar mcm2 ragam ade.. memang wat sorang satu , tp ibu yg masukkan duit sebenarnya , sikit2 lama2 kd banyak kan

  3. salam kak.
    kalau botol transparent ni, dia orang dapat tengok dalam. cuba beli tabung buluh kak. baru old skool.tak nampak dalam, tak leh kemek dan tak leh pecah. heh.. :-)
    wandisini recently posted..Cerita di Sebalik Emas Bola Sepak Sukan SEA 2011My Profile

  4. hehe… boleh dah tu nak beli iPad.. tapi baki yang tak cukup tu puanbee kena tambah la.. :p
    CMRatu recently posted..Gambar Majlis Pernikahan Nor Ezlinniza Dan FadzilMy Profile

  5. pandainya dah suka menyimpan kan…

    ye la puanbee kalu beli kaca dorang ganas gak pecah2, pakai plastik camnie senanggg…

  6. simpan je duit tu…nanti ambik je samsung galaxy s…emaknye
    apaajanews recently posted..SERONOKNYA CUTI SEKOLAHMy Profile

  7. seronoknya kalau anak dah pandai menyimpan kan, bagus…
    Ladysirna recently posted..Golden Palm Tree Resort&SpaMy Profile

    • diorang pandai je pegang benda ayah dah ajar masukkan duit dlm tabung , so pantang jumpa duit mesti masukan dlm tabung , bahaya gak tu .. kang dia ambil semua duit masuk tabung naya ibu dia ..

  8. Salam

    wah baguslah tu bee ajar anak menabung, budak2 ni tau main2 je kat duit tu, kalau dapat kat diorang abis dikoyak2, syiling tu sepah2 je kat rumah, tak larat nak kutip :D
    yanmie recently posted..FREE 5 Box Macaron Untuk AndaMy Profile

    • wahah , memang anak bee lak pantang jumpa duit , bukan nak masukkan dalam tabung atas ni , tapi nak masukkan dlm tabung ayah dia , kemain , duit beratus2 nak makan sebulan tu nak masukkan dlm tabung , pantang jumpa lah gedik2 lari masuk bilik nak buh duit dlm tabung , sbb dah biasa ..

  9. Wah..teringat zaman kanak-kanak dulu..Jamal pakai tabung tembikar jugak..mase tue ade tabung manggis, betik ngan tong gas..kalau xde duit je, ambil lidi untuk korek tabung tue..haha, lawak betul kalau ingat-ingat balik. Maklumlah dulu keluarga susah..:-)
    Jamal recently posted..Basic Offshore Safety and Emergency Training (BOSET)My Profile

  10. makdaraterdiva :

    takpe bee, atleast kesedaran utk menabung tu ada :d
    makdaraterdiva recently posted..musim memotongMy Profile

  11. sama la cam sy…buat tabung guna botol air mineral je…bila penuh senang nak gunting. hahahaha
    kimmie recently posted..contest komen & menang di puanbee.comMy Profile

  12. semangat tu ada..bagus la kecik2 dah pandai menabung hehe, nak main game angribirds kot dalam haipad tu hehe
    nuriz recently posted..Video Persembahan Artis dan Lagu lagu Medley di FFM 24My Profile

  13. ha.ha.ha…..anak ibu katakan..ibu nk ipad anak pn nk haipad jugak…..
    nza recently posted..Perasan Glemer Lagi…My Profile

  14. wah, bagus bee ajar anak2 menabung. Nak beli Ipad boleh tu, tapi mesti ada 20 botol yg penuh duit mcm tu… :-)
    Qaseh Gifts recently posted..Malaysia Juara Bolasepak Sukan SEA 2011! / Malaysia is SEA Games 2011 Football Champion!My Profile

  15. Budak perempuan mesti ada pelekat. Lain kali bagi botol 1L lamabat sedikit hendak penuh kalau bagi botol 500L cepat jer penuh. :-)
    akubiomed recently posted..Tirai 2011 belum dilabuhkan harga barang sudah naikMy Profile

  16. bagus..teruskn amalan menabung…x kisahle botol mandrem ke ape ke.. haha :p
    Ummi Hanie recently posted..Jawatan kosong di UiTM Kedah,KWSP & JAISMy Profile

  17. bgs la kecik2 dah menabung..:)
    nurulhanif recently posted..TAHNIAH MALAYSIA & HARIMAU MUDAMy Profile

  18. haha haipad tu..keke..
    puan kutu recently posted..Header MengaumMy Profile

  19. hehe kalau jumpa kat laut, mesti syak botol menderam ni bee..
    Tak cukup takpe, tapi sikap suka menabung memang terpuji…

    • wahaha sebab ikat dengan benang oren tu .. kehkeh diorang suka menabung ikut perangai ayah ,

      baby lagi lah baru2 ni , ambil duit rm100 kakak tu nak masukkan dalam tabung ayah ..wah kemain ..

  20. ni dah macam botol letak toyol ni..hehe.. :p . gurau je…dah penuh dah tu…kena tuka botol yg besar pulak…nanti saya tunjuk hasil menabung saya pulak kak.. nak buat kawin..haha..
    Hazmin Hamudin recently posted..Tahniah Skuad Harimau Muda MalaysiaMy Profile

  21. wahhh rajin menabung. bagus2 :)

Trackbacks

  1. [...] akan kesempitan hidup sekarang ini. Sana sini guna duit. Masa yang sempit inilah kita gunakan duit tabung. Duit tabung bukan untuk masa-masa kecemasan sahaja. Masa-masa yang sempit dan tersepit, kita boleh [...]

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge