Tabung Kakak Dan Una

Inilah tabung yang di hendak di pecahkan oleh kakak dan una untuk beli haipad , Dari elok bulat botol tu , hias cantik-cantik, lepas tu buat main sampai kemek-kemek , sebelum ni beli tabung tembikar , dah pecah banyak kali dah , sekali malas nak beli lagi , buat sendiri guna botol air minuman terpakai , tapi tetap kemek , cuma tak boleh pecah je , kalau pecah jugak memang ganas lah budak-budak ni , tak padan dengan perempuan !

Tabung buat sendiri

Tengok duit pula , agak-agak cukup ke nak beli haipad ? susu pampers pun belum tentu lepas , kelakar betul .. siap nak pecahkan tabung yang tak seberapa nih untuk beli haipad , adoilah …

Tabung buat sendiri

Ko ada ? sekali tengok macam botol nak mandram orang je !

P/S : Penat kempen , hari ni nak buat aktiviti lain pula.

Please follow and like us:
200

puanbee

Penafian : Ini adalah blog peribadi . Selain di nyatakan sumber image dan video adalah hak milik penulis. Penulis tidak akan bertanggngjawap jika terdapat kerosakan / kesan sampingan jika menggunakan info di dalam blog ini. Anda perlu berjumpa dengan pakar bertauliah terlebih dahulu. Admin juga tidak akan bertanggungjawap jika kesan pemakaian / penggunaan anda tidak sama seperti perkongsian review/pengalaman admin sendiri. Admin juga tidak akan bertanggungjawa atas semua komentar yang di tinggalkan di blog ini. Pembaca / komentar harus bertanggungjawap ke atas perbuatan atau penerimaan di atas pembacaan di blog ini.

Admin megucapkan ribuan terima kasih kerana singgah meluangkan masa membaca di sini. Semoga sihat dan ceria selalu :)

51 Comments:

  1. pawn shop chronicles release date

    Yesterday, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see
    if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad
    is now broken and she has 83 views. I know
    this is totally off topic but I had to share it with someone!

  2. Pingback: Duit Tabung - Pondok Kecil

  3. saya dah jadik bapak pun suka menabung….saya ada 10 koleksi tabung buruk hoho…bentuk bgunan haji, dinouour, keta bomba dan mcm2 lagi ler hoho…malu jer hehe…

  4. bagusnya siap ada tabung 1 sorang…yg tak tahan nak beli haipad yer…pandai 😀

    mmg bagus kita ajar anak2 menabung..mmg seronok tgk gelagat anak2 membesar…macam2

    • itu lah nak beli haipad sbb game je .. bukan apa pun ..

      hihi kelakar mcm2 ragam ade.. memang wat sorang satu , tp ibu yg masukkan duit sebenarnya , sikit2 lama2 kd banyak kan

  5. salam kak.
    kalau botol transparent ni, dia orang dapat tengok dalam. cuba beli tabung buluh kak. baru old skool.tak nampak dalam, tak leh kemek dan tak leh pecah. heh.. 🙂

  6. hehe… boleh dah tu nak beli iPad.. tapi baki yang tak cukup tu puanbee kena tambah la.. :p

  7. pandainya dah suka menyimpan kan…

    ye la puanbee kalu beli kaca dorang ganas gak pecah2, pakai plastik camnie senanggg…

  8. simpan je duit tu…nanti ambik je samsung galaxy s…emaknye

  9. seronoknya kalau anak dah pandai menyimpan kan, bagus…

    • diorang pandai je pegang benda ayah dah ajar masukkan duit dlm tabung , so pantang jumpa duit mesti masukan dlm tabung , bahaya gak tu .. kang dia ambil semua duit masuk tabung naya ibu dia ..

  10. Salam

    wah baguslah tu bee ajar anak menabung, budak2 ni tau main2 je kat duit tu, kalau dapat kat diorang abis dikoyak2, syiling tu sepah2 je kat rumah, tak larat nak kutip 😀

    • wahah , memang anak bee lak pantang jumpa duit , bukan nak masukkan dalam tabung atas ni , tapi nak masukkan dlm tabung ayah dia , kemain , duit beratus2 nak makan sebulan tu nak masukkan dlm tabung , pantang jumpa lah gedik2 lari masuk bilik nak buh duit dlm tabung , sbb dah biasa ..

  11. Wah..teringat zaman kanak-kanak dulu..Jamal pakai tabung tembikar jugak..mase tue ade tabung manggis, betik ngan tong gas..kalau xde duit je, ambil lidi untuk korek tabung tue..haha, lawak betul kalau ingat-ingat balik. Maklumlah dulu keluarga susah..:-)

  12. makdaraterdiva

    takpe bee, atleast kesedaran utk menabung tu ada :d

  13. sama la cam sy…buat tabung guna botol air mineral je…bila penuh senang nak gunting. hahahaha

  14. semangat tu ada..bagus la kecik2 dah pandai menabung hehe, nak main game angribirds kot dalam haipad tu hehe

  15. ha.ha.ha…..anak ibu katakan..ibu nk ipad anak pn nk haipad jugak…..

  16. wah, bagus bee ajar anak2 menabung. Nak beli Ipad boleh tu, tapi mesti ada 20 botol yg penuh duit mcm tu… 🙂

  17. Budak perempuan mesti ada pelekat. Lain kali bagi botol 1L lamabat sedikit hendak penuh kalau bagi botol 500L cepat jer penuh. 🙂

  18. bagus..teruskn amalan menabung…x kisahle botol mandrem ke ape ke.. haha :p

  19. bgs la kecik2 dah menabung..:)

  20. haha haipad tu..keke..

  21. hehe kalau jumpa kat laut, mesti syak botol menderam ni bee..
    Tak cukup takpe, tapi sikap suka menabung memang terpuji…

    • wahaha sebab ikat dengan benang oren tu .. kehkeh diorang suka menabung ikut perangai ayah ,

      baby lagi lah baru2 ni , ambil duit rm100 kakak tu nak masukkan dalam tabung ayah ..wah kemain ..

  22. ni dah macam botol letak toyol ni..hehe.. :p . gurau je…dah penuh dah tu…kena tuka botol yg besar pulak…nanti saya tunjuk hasil menabung saya pulak kak.. nak buat kawin..haha..

  23. ardinihumaira

    wahhh rajin menabung. bagus2 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *