Inilah tabung yang di hendak di pecahkan oleh kakak dan una untuk beli haipad , Dari elok bulat botol tu , hias cantik-cantik, lepas tu buat main sampai kemek-kemek , sebelum ni beli tabung tembikar , dah pecah banyak kali dah , sekali malas nak beli lagi , buat sendiri guna botol air minuman terpakai , tapi tetap kemek , cuma tak boleh pecah je , kalau pecah jugak memang ganas lah budak-budak ni , tak padan dengan perempuan !

Tabung buat sendiri

Tengok duit pula , agak-agak cukup ke nak beli haipad ? susu pampers pun belum tentu lepas , kelakar betul .. siap nak pecahkan tabung yang tak seberapa nih untuk beli haipad , adoilah …

Tabung buat sendiri

Ko ada ? sekali tengok macam botol nak mandram orang je !

P/S : Penat kempen , hari ni nak buat aktiviti lain pula.

148 total views, 10 views today

51 thoughts on “Tabung Kakak Dan Una

  1. Yesterday, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see
    if it can survive a 40 foot drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad
    is now broken and she has 83 views. I know
    this is totally off topic but I had to share it with someone!

  2. saya dah jadik bapak pun suka menabung….saya ada 10 koleksi tabung buruk hoho…bentuk bgunan haji, dinouour, keta bomba dan mcm2 lagi ler hoho…malu jer hehe…

    1. nak tanya en norizwan ni…kalau nak..jual ler tabung2 tu kat saya….puan bee pun kalau ada leh jual kat saya hehehehe

  3. bagusnya siap ada tabung 1 sorang…yg tak tahan nak beli haipad yer…pandai 😀

    mmg bagus kita ajar anak2 menabung..mmg seronok tgk gelagat anak2 membesar…macam2

    1. itu lah nak beli haipad sbb game je .. bukan apa pun ..

      hihi kelakar mcm2 ragam ade.. memang wat sorang satu , tp ibu yg masukkan duit sebenarnya , sikit2 lama2 kd banyak kan

  4. salam kak.
    kalau botol transparent ni, dia orang dapat tengok dalam. cuba beli tabung buluh kak. baru old skool.tak nampak dalam, tak leh kemek dan tak leh pecah. heh.. :-)

    1. diorang pandai je pegang benda ayah dah ajar masukkan duit dlm tabung , so pantang jumpa duit mesti masukan dlm tabung , bahaya gak tu .. kang dia ambil semua duit masuk tabung naya ibu dia ..

  5. Salam

    wah baguslah tu bee ajar anak menabung, budak2 ni tau main2 je kat duit tu, kalau dapat kat diorang abis dikoyak2, syiling tu sepah2 je kat rumah, tak larat nak kutip 😀

    1. wahah , memang anak bee lak pantang jumpa duit , bukan nak masukkan dalam tabung atas ni , tapi nak masukkan dlm tabung ayah dia , kemain , duit beratus2 nak makan sebulan tu nak masukkan dlm tabung , pantang jumpa lah gedik2 lari masuk bilik nak buh duit dlm tabung , sbb dah biasa ..

  6. Wah..teringat zaman kanak-kanak dulu..Jamal pakai tabung tembikar jugak..mase tue ade tabung manggis, betik ngan tong gas..kalau xde duit je, ambil lidi untuk korek tabung tue..haha, lawak betul kalau ingat-ingat balik. Maklumlah dulu keluarga susah..:-)

    1. hehe tk pe gak ade tabung , saya dulu pakai botol bedak yang holiday on ice tu , lama tak nampak bedak tu heeh .. memang selalu korek juga

    1. wahaha sebab ikat dengan benang oren tu .. kehkeh diorang suka menabung ikut perangai ayah ,

      baby lagi lah baru2 ni , ambil duit rm100 kakak tu nak masukkan dalam tabung ayah ..wah kemain ..

  7. ni dah macam botol letak toyol ni..hehe.. :p . gurau je…dah penuh dah tu…kena tuka botol yg besar pulak…nanti saya tunjuk hasil menabung saya pulak kak.. nak buat kawin..haha..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>