Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia)

Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia) di tubuhkan khas untuk 100,000 isi rumah berpendapatan kurang RM3,000 sebulan. Saya pernah dengar ceramah yang di berikan oleh BSN tentang Skim SARA 1 Malaysia ni , tapi masih tak berani tak update blog , sehingga lah ada malumat yang sah tersebar , bagi saya skim SARA 1 Malaysia ni bagus dan rakyat yang berpendapatan rendah patut rebut peluang yang di beri ini.

Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia) yang dilancarkan semalam akan memberi manfaat kepada 100,000 isi rumah berpendapatan kurang daripada RM3,000 sebulan dengan jaminan pulangan antara RM5,000 hingga RM13,000 selepas lima tahun.

Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia)

Skim Amanah Rakyat 1Malaysia (SARA 1Malaysia)

Setiap pelabur dibenarkan melabur maksimum RM5,000 menggunakan wang sendiri atau pinjaman dengan tempoh bayaran balik 60 bulan daripada institusi kewangan yang mengambil bahagian, iaitu Bank Simpanan Nasional (BSN), Malayan Banking Berhad, CIMB Bank Berhad dan RHB Bank Berhad.

Memang saya tunggu pun SKIM SARA 1 Malaysia ini di lancarkan , saya nak mohon .. Pemohonan di buka selama setahun mulai 30 Januari atau sehingga semua peruntukkan pembiayaan habis dilanggan, yang mana lebih awal.

Pendapatan dari SKIM AMANAH RAKYAT 1 MALAYSIA

  1. Pendapatan bulanan setiap pelabur SARA 1Malaysia adalah terjamin, iaitu RM134 sebulan bagi yang melabur menggunakan wang simpanan sendiri.
  2. Bagi pelabur yang meminjam memperoleh RM50 sebulan selepas ditolak RM84 bayaran balik. Jika kita menggunakan pendapatan itu (daripada pelaburan) untuk membayar balik pinjaman, kita dapat RM50 setiap bulan dan RM5,000 lagi pada akhir lima tahun.
(Visited 2 times, 1 visits today)
About puanbee

Seorang anak , isteri dan ibu. Mempunyai 4 orang cahaya mata. Berumur 30-an , Suri rumah sepenuh masa tetapi mempunyai perniagaan online. Segala terguran dan komen boleh terus hubungi admin melalui EMAIL.

Comments

  1. puanbee dh rujuk pada mana2 ustad? jgn nti sibuk mgalakn org masuk saham kita pulak dpt saham di akhirat mgalakn org terlibat dgn riba..

  2. Utk student layak tak??
    Wlpon student ad keje part time kat kedai??
    Cne erk??

  3. Tahniah rakyat malaysia sudah celik saham.. jangan dalam gairah nk melabur lupa halal haram..

    pelaburan yang dah tetap pulangannya bukan kah itu riba?

  4. Nie asb lah… Apa kene mengene ngan emas plak…..

  5. salam semua…..baru nak join….utk pengetahuan kepada sesiapa yg dah pernah buat asb loan tu above 10k mmg tak layak nak mohon skim SARA ni.walaupun dah tutup ac ke sb nama anda dah ada rekod dgn PNB mempunyai sijil simpanan..kalau ada sape2 yg nak tambah simpanan hari tua tanpa keluarkan duit cash boleh tanya saya or email.rahimahismail78@gmail.com.investment yang ni pun di galakkan oleh kerajaan khas utk membantu rakyat malaysia di hari tua mempunyai simpanan yg mencukupi.JANGAN INGAT WANG SIMPANAN KWSP TU CUKUP UTK BERSARA… ANDA NAK BERSARA BERGAYA ATAU MERANA?

  6. if kite labur guna duit sendiri…after 2 yr ade problm pulak nk guna duit…blh ke kite jual balik??atau mmg kene juga tgu 5 yr baru blh jual w/pn RM5000 tu duit kite…

    • yang tu kena tanya dan siasat dengan lebih dalam . nanti kita update syarat2 nya ek .. buat masa ni sy belum ada maklumat tepat tk berani pula nak inform

  7. kena tunggu syarat yg lebih lagi..nampak kabur siapa yg boleh mohon dan tidak..hehe..paih tak berapa nak faham lagi bab2 pelaburan ni..

  8. betoi ke utk surirumah buleh ni bee .. klu iye,leh wat modal biznes … tp kalau ikut pndptn seisi rumah mmg xlayaklah … hmm

    • nis ni pelaburan ,

      kita pinjam 5 ribu kena simpan selama 5 tahun , tiap2 bulan dapat income rm134 – duit pinjaman tu balik ..bonos dapat juga (yg ni bee tk pasti)

      atau..

      kita guna duit sendiri rm5000 , simpan 5 tahun dan dapat rm134 setiap bulan termasuk bonos setiap hujung tahun ala-ala mcm ASB tp dengar cerita peratusnya lebih tinggi

  9. puan kutu :

    kutu baru rancang dengan en suami nak buat pinjaman maybank dan asb tu..dh ada yg nie boleh cuba..lgpun jangka pendek..klu nak buat yg lain mungkin jgka panjang..boleh mohon nti!Insyaallah..

  10. wah bagus ni..tq fr the info..

  11. huhu.. bagus betul skim ni tapi sayangnya tak layak memohon.. :(

  12. memang lumayan.. siapa yang layak baik mohon cepat2.. 😀

  13. alamak,nape mas tak faham ni..mas memang blur kalau de skim amanah ni.adoyai..

    • hehe mas ini pelaburan ..

      kita laburkan duit selama 5 tahun , tk boleh ambil , cuma dapat bonos dan duit bulan.. sehingga lepas 5 tahun baru boleh ambil duit tu .. semua skim lebih kurang je ..

      cuma ASB lain sikit , dapat bonos setahun sekali , SARA ni bulan2 pun dapat , tahun pun dapat dengan masa yg agak pendek ..

  14. temph mohon 1 tahun yer.. makna nya sampai hjg tahun ni lah kan..

    harap2 ade duit lebih, boleh la nak mohon.. x mau buat pinjaman, kang tak mampu nak bayar pulak.. 😉

  15. saya pun tak reti sangat pasal nih. nanti banyak-banyak tak termasuk plak.

  16. eloklah ambik peluang melabur ni bee, alhamdulillah bee layak, nampak bagus dia pulangan dia tu.

  17. yang paling penting, pelaburan tu atas pelaburan apa? emas ke? apa ke..nak labur kena tahu. takkan main labur aje..kang leburr..

  18. ada dengar juga pasal ni dalam berita semalam..bagus pendekatan ni..dapat tolong rakyat..tapi lepas ni mesti ada suara-suara sumbang yang memburukkan usaha ni..kan..

  19. saya jauh..tak dapatlah nak mohon..

  20. kalau selepas 5thn, RM5k, lebih kurang 20% setahun, kalau RM13k, 30% setahun. tinggi pulangannya.

  21. Kali kedua tak layak,… sedih betul post2 PnBee hari ni especially utk sy ni :(

  22. Salam,

    Bestnya tapi kesian suami tak layak, macam kita suri rumah ni boleh ke bee??

    • masa bee dengar ceramah tu , dia cakap boleh … tapi tengok juga , nak simpan melalui pinjaman atau duit sendiri , jika nak pinjaman sekurang2nya ada duit keluar masuk di akaun , maknanya kita mcm kerja sendiri lah kalau tk de punca pendapatan tk layak juga.

      tapi jika guna duit sendiri tu tetap kena tengok gaji abg akk juga .. seisi rumah tidak lebih rm3000 kak..

  23. Aku suka bab2 simpanan nih.. lagi byk melabur lagi byk untung..

  24. Elok diwujudkan skim macam ini untuk golongan berpendapatan rendah dapat menambung.

  25. sy nk tp tak layak la….single :( tkde rezki

  26. untung nya rakyat yg berpendapatan kasar kurang dr RM3000..yg dilebih sket x boleh ke..huhu

Speak Your Mind

*