Jul
2012

Siapakah Juara Dalam Rancangan Masterchef Selebriti Akhir ??

Siapakah selebriti malaysia yang akan menjuarai rancangan masterchef selebriti yang pertama ini nanti ? korang teka siapa ? jika sebelum ni saya beria-ria nak sokong Dato’ Faiz , namun tak kesampaian , minggu pertama dah tersingkir ..Saya geram okeyh .. sibuk pula sekarang ni sampai tak ada masa nak follow rancangan Masterchef setiap hari, alahai … tiba-tiba tahun ini saya rasa macam tak boleh nak seimbangkan antara blog dan jadual sehari-harian saya dengan anak-anak ni. Tapi tak mengapa lah … pelahan-lahan tak lari kemana pun blog ni.Update tetap update .. cuma .. maaf kalau saya tak sempat bertandang di blog kalian macam dulu-dulu.

siti nurhaliza dalam masterchef

Yang paling tak tahan tu .. semasa Masterchef berlangsung di minggu ke 21 , saya tak tengok langsung .. harap ada ulangan lagi .. apa tidaknya Dato’ Siti Nurhaliza pun ada .. waaaaaaa.. setakat tengok gambar tak best kan .. dapat menatap wajah Dato’ Siti tu baru layan. Tudiaaa .. nasib saya perempuan , kalau lelaki habislah ..

Tetapi Episod 26 saya tengok ok …

Semua Masterchef selebriti yang layak ke peringkat akhir adalah Soo Winci , Juliza Adlizan , Angah , Farouk Hussien dan Dato’ Fazley.

masterchef selebriti

Tak sangka yang angah , soo winci dan Dato’Fazley akan ke peringkat akhir ,sebab bagi saya diorang ni terlalu muda lagi dan tidak nampak macam rajin masak pun .. ok jangan lah ikut apa yang di tulis disini , ini sebagai pendapat saya je ..

Saya pun tak kenal berdepan dengan diorang ni , siapa yang saya target akan memang semua dah terkeluar , so saya nak pilih siapa ?Ermmm nanti dekat-dekat baru saya fikir. Boleh gitu ? Tapi saya rasa macam Soo Winci yang akan menang. Rasa-rasa je ..korang teka yang mana akan jadi Masterchef selebriti ni nanti ?

En Farouk yang pada mulanya dah tersingkir pun , namun di beri kejutan apabila Chef Jo mengumumkan nama peserta yang layak ke peringkat akhir dalam rancangan Masterchef Selebriti Malaysia.. Nasib baik lah … kira mereka ni adalah terbaik di antara terbaik , esok boleh buka bisnes restoran pulak.

Tak sabar nak saksikan 2 episod terakhir MasterChef Selebriti Malaysia pada hari Ahad dan Isnin, 15 dan 16 Julai, 9 malam di Astro Ria (104) dan Mustika HD (134).

Kredit gambar : http://www.astro.com.my/masterchef/

Search

30 thoughts on “Siapakah Juara Dalam Rancangan Masterchef Selebriti Akhir ??

  1. x bole ke bg angah yg menang juara? dr fazley kan dah hensem. cukuplah kalo dah hensem bg lah peluang kat org lain hehehe…

  2. Kelima-lima mereka ada potensi. Setakat ni, nampak Dr Fazley & Soo Winci kreatif, mungkin ada kelebihan. Juliza pula nampak berpengalaman. Angah & Farouk mungkin ada bakat terpendam yang akan ditunjukkan. Tak sabar nak tunggu final.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge