Siapakah Juara Dalam Rancangan Masterchef Selebriti Akhir ??

Siapakah selebriti malaysia yang akan menjuarai rancangan masterchef selebriti yang pertama ini nanti ? korang teka siapa ? jika sebelum ni saya beria-ria nak sokong Dato’ Faiz , namun tak kesampaian , minggu pertama dah tersingkir ..Saya geram okeyh .. sibuk pula sekarang ni sampai tak ada masa nak follow rancangan Masterchef setiap hari, alahai … tiba-tiba tahun ini saya rasa macam tak boleh nak seimbangkan antara blog dan jadual sehari-harian saya dengan anak-anak ni. Tapi tak mengapa lah … pelahan-lahan tak lari kemana pun blog ni.Update tetap update .. cuma .. maaf kalau saya tak sempat bertandang di blog kalian macam dulu-dulu.

siti nurhaliza dalam masterchef

Yang paling tak tahan tu .. semasa Masterchef berlangsung di minggu ke 21 , saya tak tengok langsung .. harap ada ulangan lagi .. apa tidaknya Dato’ Siti Nurhaliza pun ada .. waaaaaaa.. setakat tengok gambar tak best kan .. dapat menatap wajah Dato’ Siti tu baru layan. Tudiaaa .. nasib saya perempuan , kalau lelaki habislah ..

Tetapi Episod 26 saya tengok ok …

Semua Masterchef selebriti yang layak ke peringkat akhir adalah Soo Winci , Juliza Adlizan , Angah , Farouk Hussien dan Dato’ Fazley.

masterchef selebriti

Tak sangka yang angah , soo winci dan Dato’Fazley akan ke peringkat akhir ,sebab bagi saya diorang ni terlalu muda lagi dan tidak nampak macam rajin masak pun .. ok jangan lah ikut apa yang di tulis disini , ini sebagai pendapat saya je ..

Saya pun tak kenal berdepan dengan diorang ni , siapa yang saya target akan memang semua dah terkeluar , so saya nak pilih siapa ?Ermmm nanti dekat-dekat baru saya fikir. Boleh gitu ? Tapi saya rasa macam Soo Winci yang akan menang. Rasa-rasa je ..korang teka yang mana akan jadi Masterchef selebriti ni nanti ?

En Farouk yang pada mulanya dah tersingkir pun , namun di beri kejutan apabila Chef Jo mengumumkan nama peserta yang layak ke peringkat akhir dalam rancangan Masterchef Selebriti Malaysia.. Nasib baik lah … kira mereka ni adalah terbaik di antara terbaik , esok boleh buka bisnes restoran pulak.

Tak sabar nak saksikan 2 episod terakhir MasterChef Selebriti Malaysia pada hari Ahad dan Isnin, 15 dan 16 Julai, 9 malam di Astro Ria (104) dan Mustika HD (134).

Kredit gambar : http://www.astro.com.my/masterchef/

Comments

  1. [...] pertama di Malaysia ni. Kuss semangat … seakan memahami , kelmarin saya buat entri pasal siapa kah juara dalam rancangan masterchef selebriti akhir ni , ramai yang mengundi Angah dan Dato’ Fazley Yaakob , dan mereka berdua juga lah yang [...]

  2. keris_keramat84 :

    x bole ke bg angah yg menang juara? dr fazley kan dah hensem. cukuplah kalo dah hensem bg lah peluang kat org lain hehehe…

  3. saya sokong angah raja lawak
    Mus recently posted..Tiket Balik Raya 2012 AirAsia Serendah RM59 SehalaMy Profile

  4. saya rasa Dato Fazley kot. Sebab dia kreatif dalam mengolah masakan dia, walaupun pernah masuk pusingan penyingkiran.
    halim recently posted..Worldshopperslink ReviewMy Profile

  5. xtgk pun.. Tak dak astro…:-)

  6. Hehehe…angah tetap di sokong walaupun jarang benor tengok cite ni..hahaha..
    Hafizul recently posted..Pondok Kecil – Angin Nak Pakai Theme Berbayar Pulak DahMy Profile

  7. Nak Angah menang…tp x kesah pun..hoho
    Nadot recently posted..Chakri Express, AlamandaMy Profile

  8. dato fazley kot
    Lela-Lelord recently posted..Kek Coklat Moist Tanpa TelurMy Profile

  9. Saya syak Dato’ Dr Fazley menang :)
    ProfHariz recently posted..Didikan Ibu Bapa Masa KiniMy Profile

  10. Dato’ Dr Fazley nampak menyerlah sangat dan boleh menang, saingannya Juliza kot.
    Denaihati recently posted..Nuffnang Blogopolis 2012 bersama DenaihatiMy Profile

  11. Rasanya Dato’ Fazley @ Soo Wincci yg menang
    PinkUmmi recently posted..Hadiah istimewa daripada blogger kak FiedaMy Profile

  12. Rasanya Dato’ Fazley ataupun Soo Wincci yg menang
    PinkUmmi recently posted..Hadiah istimewa daripada blogger kak FiedaMy Profile

  13. harap angah jadi juara…nama masakan dia memang pelik-pelik….hahha
    daddydee recently posted..Nuffnang Blogpolis 2012 bersama DenaihatiMy Profile

  14. Myra rasa Dato’ Fazley yg akan jadi MasterChef, sebab dia pandai masak + menghias + kreatif :)
    Myra Jay recently posted..Contest Eyriqazz Vs Denaihati – Cabaran SEOMy Profile

  15. soo winci…
    dennis recently posted..KELEBIHAN DAN KEKURANGAN EBOOK ARIFF SHAHMy Profile

  16. Dr Fazley will win :)
    Azwan Muhamad recently posted..Wordless Wednesday – Rumah MakanMy Profile

  17. saya tak tau nak sokong sape. haha boleh jugak tuh kan.
    eiela recently posted..Cerita Eyriqazz Vs DenaihatiMy Profile

  18. Kelima-lima mereka ada potensi. Setakat ni, nampak Dr Fazley & Soo Winci kreatif, mungkin ada kelebihan. Juliza pula nampak berpengalaman. Angah & Farouk mungkin ada bakat terpendam yang akan ditunjukkan. Tak sabar nak tunggu final.

  19. saya pun setuju yang SOo winchi akan menang
    boni kacak recently posted..I’M Bobo Membuat Aku Ingin Mencuba Cabaran Eyriqazz Vs DenaihatiMy Profile

  20. terbaik lah mereka ni
    Juan recently posted..Beli Samsung Galaxy S AdvanceMy Profile

  21. Saya mengharapan Angah akan menang.
    akubiomed recently posted..Wordless Wednesday – # Call me Pak LongMy Profile

  22. dato fazley makin hensem.hehe
    Ikhtiar Shah recently posted..Isu Hantaran Dan Kos Perbelanjaan Majlis PerkahwinanMy Profile

  23. saya sokong siapa yang menang….heheheeh. Tapi top 5 ni memang best, so far masakan mereka tak pernah mengecewakan.
    kimmie recently posted..Wordless Wednesday 31: Mercu TandaMy Profile

  24. aku sokongg angah.. hikhik
    anne recently posted..Dapat Cempedak Goreng AkhirnyaMy Profile

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge