Setelah 9 hari

Masih tiada air di kawasan saya , malahan tiada lori air atau pun statik tangki yang di sediakan di kaqasan rumah saya.

Setelah tamat sesi persekolahan awal tahun selama 3 hari , cuti hari sabtu dan ahad saya dan anak-anak kembali membungkus beg , kain baju yang di pakai dan berangkat ke kajang rumah adik . Syukur juga ada kakak dan adik-adik berhampiran rumah kalau tak memang bau ‘wangi’ manjang la ..

20130106-135846.jpg

Gambar hari sabtu , sekarang dah hari ahad saya telefon ke rumah , suami tak
ikut tinggal di rumah adik kerana dia bekerja dia mandi di tempat kerja saja. Hari ahad masih tak ada air ..

Risau esok dah mula nak bersekolah .. huuu ~

Comments

  1. 9 hari? Ini mmg dugaan jugak ni…harap cepat2lah pihak berwajib selesaikan masalah ni…

  2. lamanya takde air, ssh jgk ni. mudah2 an cepat la dtg air.

  3. Melastik Bintang :

    itu yang puan bee cuba online P1 di sana ye. tiada signal pula..

    susah bila tiada air ni… kesian kat anak-anaklah.. nak pergi sekolah.. ibu bapa tak kisah boleh mandi di opis je..hehehe

  4. mandi sungai la jawabnya akak bee..hihihi

  5. drinspirasi :

    tulah yang susah tu..air macam jadi isu dua menjak ini di selangor

  6. hari ni pon belum ada air ker beb? dugaan..

  7. lama xde air tu….
    banyak kerja tergendala…
    ehehehehe

  8. Norasikin :

    Biar tak de elektrik daripada tak de air. Sehari dua ok lagi. Kalau dah dekat 2 minggu, ni dah kira melampau. Bersabar je la ye.

  9. Budak Nakal :

    memang sukar kalau ketiadaan air, lagi2 musim2 sekolah ni…

  10. mmg menyeksekan kalau air tak de kan….moga cepat2 la krisis tu berlalu…sian bee dan anak2….

  11. lepas ni bee ajak suami berhijrah tempat lain la..mai pindah ke pulau pinang..nak??:)

  12. Puan Bardboo :

    teruk juga ye masalah air ni…bila takde air, nak mask pun susah…huhu…

  13. huiishh… siryess lama giler xde air tu bee!! 9 hari tuh… kalau 9 jam xde air pon kita dh gelabah… ni dh 9 hari!! kesian kan… huhuhuhu…

    sib baik kat hulu langat ni air xde problem… kot ada problem pn blh gak mandi manda dn basuh kain kat sungai jea….

    mehla dtg umah suri jea bee… ni jemput serius ni… bkn ajak2 ayam tau… ampang dn hulu langat ni dkt benau…. dari bee nk trn naik ke kjg lagi jauh… huhuhuhu

    jemput dtg umah yea bee…

    (try nk call bee tp nombor bee dh hilang berkat tukar phone aritu…huhuhu… sori…)

    • bee pakai no yg sama , tp tukar fon gak hilang no suri , apa lagi add la fb senang nak bg no fon baru ..

      bukan tak nak pegi rumah suri , jadual ketat , kalau sekolah tu bee tk leh kemana2 jauh2 , nanti tk sempat nak tukar baju anak2 ..

  14. Hari sabtu rumah zie xda air dah gelabah sakan…Agaknya mcmana la berada kat tempat Bee ye…hmmm…tak ada elektrik boleh gagah lagi.. xde air mmg susah la… moga cepat2 la isu air ni selesai…

  15. Aduh seksanya byk2 hari xde air ni bee..

    Ape kes ni war2 ada lori bawa air tp x semua tmpt dicover kot

  16. Kesiannya tak ada air.. Tentu susah bila tak ada air, sebab ia merupakan keperluan asas manusia… Jenuhle berpindah randah nak mencari air.. Diharap sis dan keluarga dapat bersabar.. Tentu ada hikmah disebalik ujian ini…

  17. kesian akak, sabar ya

  18. Ala siannya. Mmg susah hati kalau tiada air. Rumah adik saya xde air. Tapi, ajak tidur rumah xmo pula. Masing2 mandindi tpt kerja…

  19. ujian takde air diawal tahun. dalam berita kata ada banyak hantar lori tangki…

  20. banyak aktiviti harian terganggu jika air takde kan…huhu harap masalah air nih dapat diselesaikan secepat mungkin oleh pihak berwajib lah…

  21. Berpindah randah mencari air. Memang susah kalau air keperluan asas tidak sampaike rumah.

Speak Your Mind

*