SENARAI FILEM SERAM TERBARU YANG SEDANG DI TAYANGKAN DI PAWAGAM

Share

Filem seram memang antara genre yang ramai juga peminatnya. Sehingga ni kini rasanya filem seram masih mendapat sambutan. Walaupun lambakkan filem sains fiksyen yang lebih urban & nampak berteknologi sains yang tinggi tapi filem seram masih bertahan. Malah semakin banyak filem seram di keluarkan setiap tahun. Membuktikan filem seram adalah filem yang menjadi pilihan penonton

Bagi peminat filem bergenre Horror mesti teruja kan nak tahu filem apa yang sedang di tayangkan di pawagam sekarang. Antara filem seram yang sedang di tayangkan di pawagam Bulan oktober ni adalah..

Always Be With You

Merana daripada penyakit berbahaya, David hilang kawalan keretanya selepas memandu dalam keadaan mabuk. Pasangan suami isteri Sam dan Ah Si bernasib baik apabila berjaya mengelak kemalangan itu, tetapi Patrick bernasib malang apabila terbunuh dalam kemalangan itu. Secara kebetulan, Xiao Hung yang bertindak membunuh diri dengan terjun dari sebuah bangunan terhempas pada kereta Patrick. Jimmy yang mahu melihat lokasi kemalangan kemudian telah dilanggar oleh sebuah trak. Selepas insiden itu, mereka yang terselamat mendapati diri mereka berdepan dengan kejadian-kejadian pelik dan menakutkan.

Bahasa: Kantonis
Sarikata: Inggeris / Melayu
Klasifikasi: 18
Tarikh Tayangan: 26 Oktober 2017
Genre: Seram / Ngeri
Durasi: 1 Jam 39 Minit
Pengedar: GSC Movies
Pelakon: Louis Koo, Julian Cheung, Charlene Choi, Charmaine Sheh, Gordon Lam
Pengarah: Herman Yau
Format: 2D

Haunted Hotel

Ketika bercuti di Malaysia, seorang pelancong China bersama rakannya mahu pergi ke Genting Highlands. Bagaimanapun, berikutan kekeliruan, mereka menginap di salah sebuah hotel paling berhantu di Asia. Selepas menyedari situasi seram mereka, mereka bersetuju untuk meninggalkan tempat itu, namun ia tidak semudah yang disangka.

Bahasa: Mandarin
Sarikata: Inggeris / Melayu / China
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 19 Oktober 2017
Genre: Seram
Durasi: 1 Jam 32 Minit
Pengedar: Mega Films Distribution Sdn Bhd
Pelakon: Sushar Manaying, Azman Hassan, Teddy Chin, Alvin Chong, Li Chuan
Pengarah: Ryon Lee
Format: 2D

Flatliners

Sekumpulan pelajar perubatan telah melakukan eksperimen tentang pengalaman `hampir mati` yang membabitkan tragedi lampau. Eksperimen itu kemudian telah menyebabkan nyawa mereka terancam.

Bahasa: Inggeris
Sarikata: Inggeris / China
Klasifikasi: P13
Tarikh Tayangan: 18 Oktober 2017
Genre: Drama / Seram / Fiksyen Sains
Durasi: 1 Jam 50 Minit
Pengedar: Sony Pictures Entertainment
Pelakon: Ellen Page, Diego Luna, Nina Dobrev, James Norton, Kiersey Clemons
Pengarah: Niels Arden Oplev
Format: 2D, 2D D-BOX

Happy Death Day

Seorang wanita bernama Tree Gelbman mendapati dirinya mengulangi hari yang sama setiap hari, iaitu hari jadinya. Dalam setiap pengulangan, dia perlu merungkai siapa yang cuba membunuhnya dan mengapa.

Bahasa: Inggeris
Sarikata: Melayu / China
Klasifikasi: 18
Tarikh Tayangan: 17 Oktober 2017
Genre: Seram / Ngeri
Durasi: 1 Jam 37 Minit
Pengedar: United International Pictures
Pelakon: Jessica Rothe, Israel Broussard, Ruby Modine
Pengarah: Christopher Landon
Format: 2D

Escape Room

Untuk sambutan ulang tahun ke-30 Tyler, kekasihnya telah menempah tempat untuk mereka di Escape Room, di mana mereka dan tetamu mereka akan dikunci bersama dalam sebuah bilik dan mempunyai masa sejam untuk bekerjasama menyelesaikan teka-teki untuk keluar. Setiap teka-teki semakin sukar. Teka-teki juga semakin berbahaya dan bilik itu mula mengambil nyawa mereka seorang demi seorang. Mereka kini perlu bermain untuk terus hidup dan masa semakin suntuk.

Bahasa: Inggeris
Sarikata: Melayu / China
Klasifikasi: 18
Tarikh Tayangan: 12 Oktober 2017
Genre: Ngeri
Durasi: 1 Jam 30 Minit
Pengedar: GSC Movies
Pelakon: Evan Williams, Annabelle Stephenson, Elisabeth Hower, Billy Flynn
Pengarah: Will Wernick
Format: 2D

The Crucifixion

Susulan berita seorang paderi dipenjara kerana membunuh seorang rahib, wartawan penyiasatan Nicole Rawlins nekad untuk merungkai kebenaran. Walaupun disabitkan salah, namun paderi itu tetap dengan pendiriannya tidak bersalah dan berkata rahib itu mati ketika dia melakukan ritual pengusiran hantu. Kejadian aneh mula berlaku selepas Nicole bertemu dengannya, membuatkan mereka percaya paderi itu sudah kalah dalam pertarungan dengan syaitan.

Bahasa: Inggeris
Sarikata: Melayu / China
Klasifikasi: 18
Tarikh Tayangan: 5 Oktober 2017
Genre: Seram / Misteri / Ngeri
Durasi: 1 Jam 30 Minit
Pengedar: GSC Movies
Pelakon: Sophie Cookson, Corneliu Ulici, Brittany Ashworth
Pengarah: Xavier Gens
Format: 2D

Jadi kalau tak tahu nak tengok filem apa boleh survey dulu sebelum beli tiket.

One Comment:

  1. Wah.. musim cerita seram bermula dah.. apapun tahun ini takde cerita seram yang rasanya terbaik. Macam filem Annabelle: Creation, Jalan cerita yang agak memeningkan sikit sebabnya kita ditontonkan kembali bagaimana kisah patung Annabelle bermula. Tidak menarik seperti filem Annabelle.

    Namun saya masih berminat dengan karya Filem Malaysia “Munafik” . Filem budget Malaysia, tetapi memberi kepuasan menonton yang hebat. Jika di hollywood-kan sudah pasti kaut untung ratus-ratus juta. Tapi sayang karya Malaysia masih ketinggalan berbanding karya negara Korea yang mutunya lebih kurang sama dengan filem kita.

    Apapun, thanks Cik Bee dengan senarai filem hunted ini… amat membantu orang macam saya yang memang kaki Wayang…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *