Semakan Daftar Pemilih SPR (SMS , Online Dan Telefon)

SPR (Suruhanjaya Pilihan Raya) kini telah pun menyediakan perkhidmatan semakan pendaftaran untuk mengundi yang telah di buat melalui sms , online dan telefon. Pendaftaran pemilih adalah bertujuan membolehkan warganegara Malaysia yang layak mendaftar sebagai pemilih. Di samping itu ia membolehkan Pemilih Berdaftar yang sudah bertukar alamat mendaftar di alamat baru. Pemilih juga digalakkan untuk menyemak nama mereka dalam Daftar Pemilih yang sudah disahkan.

semakan daftar pemilih melalui sms , online dan telefon

Suruhanjaya Pilihan Raya

Warganegara Malaysia yang telah pun mancapai umur 21 tahun , menetap di mana-mana bahagian Pilihan Raya di Malaysia serta tidak hilang kelayakan telah pun di berikan hak untuk mengundi dalam pilihan raya sebagai seorang warganegara. Mengikut undang-undang Malaysia yang telah di tetapkan.

Apabila pendaftaran pemilih telah pun di buat , Anda boleh menyemak status pendaftaran anda melalui tiga cara yang telah di tetapkan , Ianya sangat mudah.

  1. Semakan pemdaftaran pemilih melalui talian : 03-8885 6565,
  2. Semakan pendaftaran pemilih melalui laman web SPR : www.spr.gov.my
  3. Semakan pendaftaran pemilih melalui khidmat SMS (pesanan ringkas) dengan menaip :

SPR jarak SEMAK jarak nombor kad pengenalan dan hantar ke 15888.

Please follow and like us:
200

puanbee

Penafian : Ini adalah blog peribadi . Selain di nyatakan sumber image dan video adalah hak milik penulis. Penulis tidak akan bertanggngjawap jika terdapat kerosakan / kesan sampingan jika menggunakan info di dalam blog ini. Anda perlu berjumpa dengan pakar bertauliah terlebih dahulu. Admin juga tidak akan bertanggungjawap jika kesan pemakaian / penggunaan anda tidak sama seperti perkongsian review/pengalaman admin sendiri. Admin juga tidak akan bertanggungjawa atas semua komentar yang di tinggalkan di blog ini. Pembaca / komentar harus bertanggungjawap ke atas perbuatan atau penerimaan di atas pembacaan di blog ini.

Admin megucapkan ribuan terima kasih kerana singgah meluangkan masa membaca di sini. Semoga sihat dan ceria selalu :)

5 Comments:

  1. Pingback: Tarikh Mengundi PRU 13 , Penamaan Calon , Tarikh Mengundi Awal & Hari Pengundian | Puanbee.com

  2. Pingback: PRU13 ( Parlimen Di Bubarkan ) : Berdebar juga menunggu tarikh mengundi kali ini | Puanbee.com - Kisah peribadi tak terlalu peribadi

  3. dah lagi senang skrg yer kalau nak check apa apa

  4. Tunaikan tanggung jawab..sebagai rakyat yang menyokong sistem demokrasi 😀

  5. Masih ramai yang sudah berumur 21 tahun masih gagal mendaftar undi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *