Resepi Jelatah Timun Senang Di Sedia

Resepi jelatah timun , atau pun cara untuk buat jelatah timun paling cepat. Pada hemat saya , bahan untuk buat jelatah ini memang sentiasa ada di dapur betul kan ? dalam hidangan saya mesti ada 1 jenis lauk berkuah atau 1 jenis sayur dan juga ulam. Jika tak ada .. kurang berselera makan nya.

Ini adalah makanan sampingan yang mudah dan dapat menambah selera. Selain dari jelatah timun saya juga suka pelbagai jenis kerabu. Antaranya :

  1. Resepi Kerabu tembikai di bulan ramadan
  2. Resepi : Kerabu pegaga + sotong kurita cara mudah

jelatah timun

Bahan untuk membuat jelatah timun.

  1. 2 BIJI Tomato ricik nipis.
  2. 2 BIJI Timun potong nipis
  3. 2 BIJI Bawang besar ricik nipis.
  4. S5 TANGKAI Cili
  5. 3 SUDU Sos cili + gula  + garam sebagai perasa.

Cara membuat jelatah adalah gaul semua bahan, masukkan gula dan garam sedikit dahulu , rasa .. kemudian masuk kan lagi sehingga cukup rasa.

resepi jelatah timun

Sediakan dengan nasi panas , nasi minyak pun okay .. sedap nya …. senang dan sihat.

(Visited 50 times, 1 visits today)
About puanbee

Seorang anak , isteri dan ibu. Mempunyai 4 orang cahaya mata. Berumur 30-an , Suri rumah sepenuh masa tetapi mempunyai perniagaan online. Segala terguran dan komen boleh terus hubungi admin melalui EMAIL.

Comments

  1. nampak sedap.. lagi sedap kalau makan dengan nasi tomato dgn ayam masak merah…

  2. makan ngan gulai ayam sodap ni..hehe

  3. lebih khasiat makan nie…sedapnya……

  4. Jelatah ni makan dengan nasi minyak dan nasi tomato sedap nih!

  5. Jelatah ni mcm salad ke? huhuhu

  6. kalau bersahur, ini boleh naikkan selera yang tak berapa nak ada disubuh hari.

  7. jelatah ni acar ek?

  8. Nyam..nyam.. sedapnya.. kenapalah Aya tak pandai masak..hehe

  9. timun saya makan, tomato x masuk dengan tekak saya, hehee

  10. kalau saya panggil ni acar timun..jelatah pulak yang ada cuka dan kacang tanah tu..

  11. saya panggil mende ni acar timun..hehe

  12. Terima kasih di atas perkongsian resepi…. memang mudah nak sediakan… Sesuai untuk dimasak pada bulan Ramadhan ini… 😉

  13. semuanya sayur ke?..aku bukan jenis makan sayur…hehe

  14. jom buat mak buyung … senang saja ..kelip2 mata dah siap :)

  15. dapnye…. lama x buat

Speak Your Mind

*