Pertama kali di langgar…


Pertama kali di langgar. .sepanjang umur kakak. .ibu catatkan kat sini semuga kakak dapat tengok di kemudian hari. .manalah tau kot2 umur ibu pendek. . .12/10/2010 = niat hati nak bagi kakak dan adik2 beriadah. .dah lame sy tak bawa adik beradik ni main2 di luar. .jam 5.30pm tepat sy bawa kakak n adik2 turun. .sy pun apalagi terus buka katalog vantage memang pantang jumpe org mesti tunjuk catalog. .tak kira la ape pun yg sempat sy bwk kan. . .smbil duk pot pet pot pet . .bla bla bla itu ini. .kakak mcm biasalah pantang jumpa tanah mesti dia belari ke sana sini, una dan beby tak pandai lagi tunjuk belang kat luor rumah. .so depa bekepit je lah dengan saya…sambil duk mengupat pinggan vantage tu ,sy jenguk jugak kakak. .ada la 2-3 budak2 belumba naik basikal. .tiba-tiba jer sekelip mata,. .kakak yg ketawa riang tu betukar ,menangis. .hoh ape kes ? Sy bingkas bangun. .kakak dah tersungkur tepi kereta… Budak yang agak debab badan dia ,tepelanting dengan basikal nye ke tepi longkang. .budak tu boleh tak nampak kakak yang tengah bediri di tepi kereta besor tuh , di langgarnye kakak yg kurus keding ni. .dah jatuh budak tu hentam menangis kuat2. .dia jatuh je. .ape lah sangat. .badan pulak besar,mesti tak sakit. .ni anak sy yg dilanggar smpai melecet telinga, bibir bedarah ,siku dua-dua belah luka-luka. .seluar koyak kat lutut ,bedarah ,lebam2 sana sini. .alahai kesiaaaan anak ibu. .kalau tahu nak jadi mcm tu ,kita main je la dalam rumah. .sampai teketar2 nak jalan pun. .sy bagi dia duduk sekejap , pastu balik le kerumah. .budak tu wallahualam. .malas nak ambil tahu. .pandang pun tidak. .

Tapi part yg paling syahdu. .kakak biasalah 1st time jatuh teruk gitu sepanjang umur dia 6 thn tu, menangis teresak2. .beby tepuk2 blakang kakak, pastu cium pipi kakak. .dia pujuk kakak sehabis daya. .kakak tak diam lagi dia garu-garu kepala. .si una tengok jer kakak no respons.

Agaknye depa terkejut. .tak penah tengok kakak nangis kuat mcm tu ,selalu depa je kuat melalak ,kakak tukang pujuk. .hehe da ok sikit sy ajak kakak balik la. .dah tak best je rasa. .mcm nak hangin kat bdk tu jer,tapi mengenangkan anak orang biarlah. .maybe dia tak sengaja. .lepas balik kakak mandi ,dan terus tidur. .tak pernah2 kakak tidur awal. .maybe tekejut kot. .lepas kakak tidur. .sy mandikan una n beby..una siap cari minyak gamat. .pastu tengok una angkat seluar kakak pelahan2. .una sapu minyak kat luka2 kakak. .wawahhh so sweet. .lepas tu una n beby pun tidur tepi kakak. .alahai masing-masing jaga kakak. .kesian sangat kat kakak agaknya. . . .dah tiga-tiga tidur awal neh. .kang ada lah sape2 jaga kul 1 -2 pagi takmau tidur tu. .eheh. .dah jatuh sorang tiga-tiga tidur mengigau . .ape kes ?

Una mengigau nangis pujuk2 kakak. .”tatak ,dah tatak. .tak takit dah ,tiyam tiyam ” si pelat tu duk pujuk dlm tidur. .beby ngigau nangis , tengok kakak dia ok. .hurm. .walaupun selalu gado depa ni ,bila jadi satu-satu kes. .bemuafakat sungguh. .teharu ler pulak. .hehe. .tkpe2 pengalaman nak oii. .ibu dulu lagi dasat ,terjun pokok ,kena kaca siap jahit2 lg. .terjun dlm sungai kena kaca ,tebelah tapak kaki. .siap lintah bekampung lagi kat kaki ibu. .hang pa tk rasa dah semua ni. .sikit je kakak eh. .sabor2x. .serba salah dah ibu neh. .kesian. .hurm. .nanti ayah mesti marah ibu. . .tp tkpe. .benda nak jadi,kalau ibu tau tk yah la turun main bawah tu ,hang pun aktif sgt kakak oi. .pantang jumpa tanah ,belari-lari tak hengat dah. .mcm dunia ni hang punya !

Comments

  1. Honeyvsbee :

    @ciktom ngee. . .buleh2 gatai mcm ni takpa. .jgn gatai yg pelik2. .hahax. .

  2. Honeyvsbee :

    @ciktom ngee. . .buleh2 gatai mcm ni takpa. .jgn gatai yg pelik2. .hahax. .

  3. Tomato Gurl's Life :

    semoga cepat sembuh ye..nak ade anak cam akak jugak..nak cepat2 kahwin..ngee~(gatal..)

  4. Honeyvsbee :

    @kak sarah. .udah tk pg tadika dia ari ni ,telepas petandingan gigi cntik ,berapa hari dia stanby gosok gigi nk bg cntik. .keh3

  5. Honeyvsbee :

    @appelijou. .Hoih. Bdk tu gurl lah. .seronok sangat main smpai tk pandang kiri kanan ler. .

  6. Honeyvsbee :

    @kuman ibu sket jer. .ayah lg dasat. .nama pun membesar kt kpg. .ni bdk2 ni dibesarkn kat kl udah ,,lembik. .kesiann . .

  7. Honeyvsbee :

    Alexa. .depa suweet kadang2 jer. .dah salah sowg sakit bwu suweet. .biasa kuat gado2. .nk2 una and kakak. .beby tak ler kecik lg ,

  8. sarah-najwan :

    la..siannya..semoga cepat baik yer..

  9. Hehehe sweet ek anak2 ko beb,cian plak kt kakak kan,tp tk pa ar,nanti dia plak ada cite nk cite kt anak2 dia,pgalaman xcdnt org langg0r haha ngek bt0l bdk bdap itew,dia tgk kakak cun sgt k0t,tu yg tlangg0r agaknya..Sb0r je ar kan,bnda dh nk jd..

  10. Kuman Chaos :

    so anak ikut jejak ibunya la nih.. :)
    takpe pengalaman untuk anak tu
    kuman…"man vs" entry

  11. yuyus~alexa :

    suwittttnyeee anak2 akak…'kakak,jgn noty2..sian ibu kakak risau nnti:)' cpt2 smbuh..:)

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge