Persoalan demi persoalan

Persoalan anak-anak , saya suka kenangkan soalan merepek anak-anak ni , lucu je .. kalau hari-hari sembang dengan anak layan la juga. Baru-baru ni ada kes amah baling-baling baby kecik kan ? dek kerana amah ni ada ibu bekerja dan ibu di rumah bercakaran. Seeloknya jangan la macam tu , yang di rumah kata dia paling perfect jaga anak , anak depan mata dan salahkan ibu bekerja , ibu bekerja pula terasa hati. Kadang-kadang anak depan mata pun boleh jadi macam-macam hal. Siapa boleh tentukan masa depan kita sendiri ?

Ye lah .. bukan semua benda di dunia ni berlaku mengikut kehendak kita. Kalau sekarang ni kita rasa gah sebab jaga anak sendiri , tup-tup tahun depan kita terpaksa tinggalkan anak-anak dek kerana desakan hidup ? cam ne ?

laila 2013

Saya pernah bekerja dan tinggalkan anak pada orang lain , setiap hari risau .. sampai saya berhenti kerja baru tenang hati ni , faham sangat perasaan ibu bekerja tu , seeloknya lebih baik jangan cakap lepas . Huwaaa ~ tak tau la .. macam-macam hal pun ada sekarang ni kan.

Soalan Laila :

  • Laila : Ibu sayang laila tak ?
  • Ibu : sayang ..
  • Laila : Tapi ibu jahat la ..
  • Ibu : kenapa kata ibu jahat ?
  • Laila : sebab ibu selalu mayah laila
  • Ibu : kenapa ibu mayah laila ?
  • Laila : sebab laila tak nak ikut cakap ibu

Terpaksa akur kenapa ibu marah dia … hehe diri sendiri yang jawab.

Soalan Una :

Satu hari ayah hantar 2 biji kipas untuk di pasangkan di bilik anak-anak , lantaran husna selalu merungut panas dan lari masuk ke bilik ibu dan ayah. Husna pun bertanya pada ayah nya.

  • Una : Kenapa ayah beli kipas ?
  • Ayah : Sebab hang la selalu mengigau.
  • Una : Kenapa una mengigau ayah beli kipas pulak ?
  • Ibu : Sebab selalunya hang buat-buat mengigau datang bilik ibu , bila orang tergur kenapa tak tidur dengan kakak ? hang kan jawab panas.
  • Una : Lepas ni tak boleh mengigau la .. alaaaa ..

Una hanya mampu tersenyum , mesti dia tak sangka selama ni ibu dan ayah perati je kelakuan dia. Dah bocor rahsia suka buat-buat mengigau agar dapat tidur ke bilik ibu dan bagi alasan panas , tak selesa.

Soalan kakak

  • Kakak : Kenapa perut ibu buncit ?
  • Kakak : Oh ada adik … kakak tau ..

Dia tanya dia jawab , tak sempat ibu nak jawab haishhh …

Nampak tak permainan nya disini ? Anak-anak akan tanya soalan yang remeh temeh , selagi tak jawab selagi tu dia tanya , kena jawab sampai mereka puas hati , agak tak puas hati juga , cakap je .. jom kita google cari jawapan nya .. hik! enjoy entri santai jek ..

29 Comments

  1. Alin 12 December 2014 Reply
  2. Denaihati 25 February 2013 Reply
  3. Jawatan Kosong Kerajaan 25 February 2013 Reply
  4. titan 23 February 2013 Reply
  5. lb 23 February 2013 Reply
  6. luqmanzakaria 23 February 2013 Reply
  7. Ummi Hanie 22 February 2013 Reply
  8. Puan Bardboo 22 February 2013 Reply
  9. Juan 22 February 2013 Reply
  10. hafizmd 22 February 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 22 February 2013 Reply
  11. hafizmd 22 February 2013 Reply
  12. sicantikmatahari 22 February 2013 Reply
  13. azmanisma 22 February 2013 Reply
  14. syaifuddin alias 22 February 2013 Reply
  15. nurmisnan 22 February 2013 Reply
  16. Ibu Mifzal Arsyad 22 February 2013 Reply
  17. diana 22 February 2013 Reply
  18. akubiomed 22 February 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 22 February 2013 Reply
  19. MaMa3HerOO 21 February 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 22 February 2013 Reply
      • sicantikmatahari 22 February 2013 Reply
  20. suraya 21 February 2013 Reply
    • ejam 21 February 2013 Reply
      • puanbeeAuthor 22 February 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 22 February 2013 Reply
  21. afif 21 February 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 21 February 2013 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.