Maafkan ibu yea una. .tadi lepas ibu minum ubat batok ibu ngantuk sangat. .haha. .bila ibu bangun ibu nampak bekas gula terbuka , bekas milo pun duk kat bawah. .ibu pun tanya pada una. . “sapa bancuh milo niii, “ una yang tadi kat sebelah ibu belari ke depan sambil ambil cawan atas meja una becakap “una nak minum milo.” “mai sini ibu nak tengok ,” kata ibu , “ibu nak tengok una bancuh sedap tak ?” una pun jawab ,”tak boleh ,nanti ibu minum !” hah ko . .anak saya yang berumur 3 tahun 5 bln tu bancuh milo. …
Dalam kita meniti kehidupan seharian, ada kalanya kita bersedih . Sedih adalah sifat manusia . Sedih adalah sifat semula jadi yang dicipta Allah SWT. Mustahil ada manusia tidak pernah bersedih,sedih suka duka bahagia derita adalah merupakan sunnatullah dlm kehidupan ini. .bukankah Allah mencipta tiap sesuatu itu bepasang-pasangan ? Sedih lawannya gembira, ataupun sedih pasanganya adalah gembira. Derita pasanganya adalah suka , bahagia. . maka adakalanya kita merasa sedih dan itu adalah sifat semulajadi manusia, hilang pertimbangan dan sebagainya. .sedih tidak boleh membawa kita kepada kehancuran. .Bagaimana kita menjadikan sedih untuk menghambakan diri kita kepada ALLAH SWT.? Suatu ketika seorang sahabat …
Tahukah anda ?? Kanser pangkal rahim adalah kanser ke-2 paling tinggi dihidapi oleh wanita di Malaysia.Di Asia Pasifik seorang wanita meninggal dunia setiap 4 minit akibat kanser pangkal rahim.Kanser pangkal rahim di sebabkan oleh sejenis virus.Ia boleh menjangkiti mana-mana wanita,tidak mengira umur ataupun gaya hidup. WALAU BAGAIMANAPUN KANSER PANGKAL RAHIM BOLEH DI ELAKKAN. FAKTOR-FAKTOR RISIKO MENGHIDAP KANSER PANGKAL RAHIM Seperti yang dinyatakan di dalam bab yang lepas, punca terjadinya kanser pangkal rahim adalah jangkitan virus HPV dan jangkitan virus ini diperolehi melalui hubungan kelamin. Di samping jangkitan virus HPV, faktor-faktor lain turut mempengaruhi terjadinya kanser pangkal rahim yakni sistem imunisasi (pertahanan …
Kehilangan 4 % air dalam tubuh akan meletihkan dan menurunkan tahap kecergasan seseorang. Kehilangan melebihi 7 % air dalam tubuh akan membuatkan seseorang itu mudah berasa lesu,lemah,dan pusing-pusing.Sesiapa sahaja digalakkan untuk minum air sebelum berasa haus. Suhu dan keadaan sekitar mempengaruhi keperluan seseorang tehadap air. Berkerja dalam pejabat yang mempunyai penghawa dingin akan membuat kan anda lebih mudah dehidrasi (kekurangan air) . Anda yang bekulit kering juga disarankan untuk minum lebih banyak air.Banyak meminum air akan membantu tubuh mengendali tahap kecergasan sesesorang. Air merupakan sumber penting dalam merawat penyakit jantung , kerosakan kulit , sesak nafas serta gangguan jiwa. Penyakit yang …
Drama di tv3 Mengisahkan Hartina yang telah berkahwin selama sepuluh tahun,buat pertama kalinya mendapat kebenaran daripada ibu mertuanya menyambut Hari Raya bersama ibunya tetapi dgn beberapa syarat. . . jom layannn. . Ei geram nye. .rasa nak tonyoh-tonyoh muka mak mentua dia. .sombong , kejam dan mementingkan diri  . Emosi wanita turur terganggu apabila menonton drama ibu dan anak menantu ni. Kenapa ya ?