2 JENIS KULIT KAYU MANIS YANG MESTI ANDA TAHU

Kayu manis antara bahan herba yang di gunakan dalam masakan kita seharian. Kita jarang ambil tahu sangat jenis jenis kayu manis yang ada dalam pasaran. Yang kita tahu kayu manis je kan. Termasuk la saya.. Memang selama ni tak pernah tahu & ambil tahu rupanya kayu ni ada beberapa jenis…

Read More

AWAS! WAKTU INI SANGAT DI LARANG UNTUK TIDUR

Kita ni manusia.. Tidur bila rasa mengantuk. Tak kira la bila masa. Asal mengantuk letak kepala jer terus hanyut ke alam mimpi. Sedangkan tidur pun ada masa yang sepatutnya. Kenapa kita selalu terbabas tidur pada waktu yang tidak sepatutnya? Sebabnya mudah.. Kita tak tidur pada waktu yang sepatutnya di malam…

Read More

ADAKAH BERAT ANDA SESUAI DENGAN KETINGGIAN? JOM SEMAK

Ramai di antara kita ni ada sifat ‘syok sendiri’. Dimana kita rasa berat & ketinggian kita dah cukup sempurna. Kita rasa dah cukup cantik & selesa padahal kadang2 persepsi kita je macam tu. Dari sudut kesihatan & pandangan mata orang lain tidak. Jadi untuk elak dari anda terus berada dalam…

Read More

AWAS! GANGGU RUMAHTANGGA ORANG MENJADI KESALAHAN JENAYAH SYARIAH

Baru baru kecoh pasal seorang artis terkenal kelahiran Singapore yang di tahan kerana di katakan mengasari sehingga mencederakan isterinya yang masih dalam pantang. Perkara tu berlaku bila si isteri dapat tangkap suami keluar dengan perempuan lain, juga seorang artis. Berlaku pergelutan antara mereka menyebabkan si isteri tercedera. Kecoh 1 alam…

Read More

GAMBAR TERKINI ANAK SHAHIEZY SAM & SYATILLA MELVIN

Semua orang tahu pasangan selebriti terkenal Shahiezy Sam & syatilla Melvin baru menimang cahaya mata  lebih kurang 3 bulan lepas. Ni rasanya baru lepas pantang kot Syatillia melvin. Pasangan selebriti terkenal ni di kurniakan seorang baby boy yang sangat comel siap berlesung pipit lagi. Serius melting tengok gambar si syeriv…

Read More

TIP BERJIMAT KETIKA MELANCONG KELUAR NEGARA

Sejak semalam kecoh pasal isu seorang jutawan kosmetik yang mencetuskan kontroversi bila memuat naik video makan di tepi jalan atas tar. Katanya dia membawa bekal sebagai langkah penjimatan tapi di sebabkan tidak di benarkan menumpang meja di sebuah restoran dia memilih untuk menikmati juadah bersama keluarga di tepi jalan. Tu…

Read More

DRAMA ARAHAN TERBARU AZIZ M.OSMAN,MY DARLING INSPEKTOR DANIEL

Aziz M. Osman antara pengarah terbaik di Malaysia. Siapa tak kenal pengarah yang sorang ni kan? Antara filem arahan dia XX-RAY, Puteri Impian & banyak lagi.. Kebanyakkan Filem Arahan beliau tidak mengecewakan sejak dulu lagi. Begitu juga dengan drama drama arahan beliau. Aziz M.Osman yang lahir dari keluarga seni dimana…

Read More

TERBONGKAR CARA KURUS SECARA SEMULAJADI TANPA PRODUK

Manusia tak kira lelaki atau perempuan ramai yang mengimpikan tubuh badan yang lansing, cantik, tegap & bergaya. Jarang nak jumpa orang suka berbadan gempal & gelebeh cuma kadang kadang benda macam tu bukan pilihan. Ada orang berbadan gempal di sebabkan keturunan.. Memang boleh kurus cuma perlu komitmen, usaha, sabar &…

Read More

INILAH 10 PULAU TERCANTIK DI DUNIA

Kebanyakkan orang memilih pulau sebagai destinasi percutian terutama bagi pasangan yang ingin berbulan madu. Sebab Pulau ni selalunya jauh dari kesibukkan kota & mampu memberi ketenangan selainnya mempunyai permandangan yang cantik. Perkara tu memang membangkit mood untuk berkasih sayang tak kira dengan pasangan ataupun keluarga. Pulau yang cantik memang menjadi…

Read More

DENDAM AURORA ADAPTASI DARI TELENOVELA ITALI

Bagi peminat drama Melayu pasti dah mula Follow drama Dendam Aurora ni kan. Lebih lebih lagi menampilkan pelakon yang cukup berbakat besar dalam dunia lakonan iatu Nabila Huda & Ungku Ismail Aziz. Dua pelakon utama drama ni memang pelakon kegemaran saya lebih lebih lagi Ungku Ismail Aziz. Dari sebelum dia…

Read More

AWAS WANITA! INI MAKANAN ANDA PERLU ELAK KETIKA HAID

Bagi wanita atau perempuan yang dah akil baligh ni memang setiap bulan akan di datangi haid. Tapi ada juga orang perempuan ni yang haid dia tak teratur. Kadang kadang 3 bulan sekali baru ada tapi tak ada sebarang masalah kesihatan. Tak kisah la period tu regullar ke tidak kan.. Tapi…

Read More