Ost Drama : Teduhan Kasih Hyper Act & Bonus! Petikan Novel Akhir Teduhan Kasih

Ost Drama : Teduhan Kasih Hyper Act & Bonus! Petikan Novel Akhir Teduhan Kasih

drama teduhan kasih & ost teduhan kasih

Fuh .. saya memang minat drama Teduhan Kasih ni , hari-hari tengok , siap tolong terjemahkan pada siapa2 yang tak sempat tengok , drama best , OST pun best … nasib baik tak rajin membaca dah sekarang ni kalau tak dah lama cari novel teduhan kasih ni pulak.

Entri ni di dedikasikan kepada peminat drama dan pembuat drama ni, bagus ada drama yang boleh di klasifikasikan sebagai drama meroyan , boleh feeling gitu …

Drama Teduhan Kasih lakonan ADI PUTRA, SHERRY IBRAHIM, NABILA HUDA & SHAH ISKANDAR. Walaupun ….. Shah Iskandar ni macam bukan manusia jek … kaku betul perasaan dia … haishh …

SINOPSIS ;ย Teduhan Kasih Adaptasi Novelย 

OST TEDUHAN KASIH

Petikan Novel : Teduhan Kasih

Karya : Marissa Terbitan : Karya Seni

Petikan Akhir – Awal Novel baca sini — > http://tirahnovelis.blogspot.com/p/blog-page.html

Ayu yang tak puas meruntuhkan kehabagiaan yang dibina. kini Iffa nekad untuk mempertahankan.

” Dah lama kau tunggu aku?” solaku sambil memandang wajah Ayu. Ayu sudah tidak serupa Ayu yang dahulu. Rambut Ayu nampak kusut dan wajahnya juga seperti tidak terurus dengan baik. Sudah tiada kesan alat solek pada wajahnya. Menampakkan lagi kusam majahnya.

“Hmmmm…”

“Ehsan beritahu aku, kau dah berhenti kerja.Kenapa tiba-tiba berhenti kerja?” Soalku sambil duduk diatas kerusi berhampiran. Ayu nampak kurang senang bila aku mengajukan solan itu.

” Apa lagi yang Ehsan beritahu kau?”

“Semua”

” Semua?” Jelas Ayu begitu terperanjat dengan perkataan semua itu. Jadi dia fikir Ehsan jenis yang suka berahsia.

” Ehsan Bukan Ryzal, Ayu. Satu pun perangai Ryzal tak ada pada Ehsan. Jadi kau ingat Ehsan akan berahsia dengan aku? Dan kau ingat semua lelaki seperti Ryzal?” aku tentang wajah Ayu. Awajah sahabat yang tidak sudah- sudah membuat onar dalam kehidupan.

” Kau berhenti sebab perkara ni , bukan? sebab kau gagal guda Ehsan . Ayu apa yang kau cuba lakukan sebenarnya? tidak cukupkah kau rampas Ryzal daripada aku dan sekarang kau nak rampas Ehsan pula?”
Ayu seperti tidak boleh bersuara. Terkunci mulutnya hendak membalas semula kata-kataku.

” Apa sebenarnya yang nak lagi? Kau nak lihat aku menderita? kau sudah nampak bukan , aku pernah menderita disebabkan perbuatan kau dan Ryzal. Tidak cukup lagikeh Ayu?” solaku betalu.

“Untuk kali ini saja, Iffa. Tolonglah aku. Aku nak Ehsan. Aku betul-betul mahukan dia. Aku sudah jatuh cinta pada Ehsan.” Akhirnya Ayu bersuara juga.

“Jadi kau ingat dengan merayu begini aku akan serahkan Ehsan kepada kau begitu saja? Kau ingat aku tidak jatuh cinta pada Ehsan? Kau ingat aku tak sayangkan Ehsan?”
Ayu diam.

“Sebenarnya kau bukan jatuh cinta pada Ehsan, Ayu Kau hanya mahu melihat aku menderita. Sama yang pernah kau lakukan kepada Ryzal. Kau tak jatuh cinta Ryzal sebenarnya. Kau semata-mata dengkikan aku.”

” Tidak. Kali ini aku benar-benar jatuh cinta terhadap Ehsan. Berilah aku peluang sekali ini saja Iffa. Aku merayu sangat-sangat kepada kau.”

“Kau ingat Ehsan akan mencintai kau?’

“Asal kau lepaskan dia.”

“Tidak sama sekali. Kali ini aku akan pertahankan Ehsan. Sebab aku tahu dialah lelaki yang paling aku cintai dan aku tahu dia juga menyangi aku dengan sepenuh hatinya. Aku dapat rasakan.”

“Apa kelebihan yang ada pada kau, Iffa ? sampai Ehsan begitu sayangkan kau. Sedangkan kau mamang tidak layak untuk Ehsan. Kau tak setanding wanita- wanita yang pernah mendampingi Ehsan. Dalam ramai-ramai itu , kenapa dia pilih kau? sebab kau lahirkan anak dia?”

—————————

Apa kesudahan drama teduhan kasih ni ? apa terjadi dengan mak , kaklong dan ayu ? geram dekat mereka bertiga ni je … hahaha ๐Ÿ˜› ย TUNGGU ISNIN NANTI … ย 

Puanbee: Sambil-sambil uruskan rumahtangga … layan drama ย … ๐Ÿ™‚

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

14 Comments


  1. saya mau lihat ost dramanya
    trims atas videonya ๐Ÿ™‚

  2. dah agak mesti dia nak goda si ehsan. sakit hati je tengok. nasih baik lagu bes, boleh tenteram sikit jiwa hihihi

  3. sampai semalam saya baru tengok empat episod..dari 4 episod tu saya dah tau jalan ceritanya..hahahah

    1. Author

      elehhh ye ke ? haha pandai diana macam maisarah … ๐Ÿ˜›

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *