Dec
2011

Nikmat Hidup

Dah seminggu rasanya demam ni , mulut pahit ja , makan apa pun tak sedap .. hanya boleh makan 2 benda di bawah ..

ubat - ubatan

Tapi hari-hari tetap masak , itu rutin mak-mak yang di rumah ni , kadang-kadang tak larat pun gagah juga masak simple-simple asalkan anak-anak kenyang kan .. bila mulut rasa pahit dan payau macam ni , buah kiwi terasa segar sangat .. padahal sebelum ni saya kurang suka rasa buah kiwi.

kiwi

Hatim al-Ahsan mengatakan:

Ada 4 perkara yang hakikatnya hanya boleh diketahui oleh 4 golongan yang pernah merasakannya, iaitu ;-

1. Masa muda tidak terasa nikmatnya, kecuali bagi mereka yang sudah tua

2. Keselamatan tidak terasa nikmatnya kecuali oleh mereka yang terkena musibah

3. Kesihatan badan tidak terasa nikmatnya, kecuali oleh mereka yang sedang jatuh sakit

4. Hidup ini tidak terasa nikmatnya, kecuali oleh mereka yang sudah mati.

renung-renungkan , salam jumaat :)

Search

24 thoughts on “Nikmat Hidup

    • rasanya masam2 , dulu saya rasa kiwi ni tk sedap macam payau , tp rupanya kiwi ada banyak jenis , ade yang payau , ada yang masam manis dan ade yang manis , kena tengok2 juga .. tp yg pastinya kiwi kalau makan dengan aiskrim atau yougurt sedap ..

  1. Salam Bee,

    Moga cepat sembuh ye dan cergas seperti sediakala amin :)
    akak 2 hari lepas baru buang 2 ketul kiwi sebab sampai nak layu duk dalam peti, kat rumah ni akak sorang je yg layan kiwi, kalau kiwi kasut tu suami sukalah layan, tonyoh kat kasut hahahhaha :D

  2. bee , mam ubat n rest lebih sikit k …

    mmg betul lah .. bile sakit2 ni baru terasa nikmatnyeee mase sihat tu …

    dan bekas bee letak ubat tu…sme je mcm kami .. ;)

  3. kembo demam lg ke?

    baca 4 nikmat tu teringat pulak surat abang angkat yang tak sempat terangkat jmp masa kursus time sekolah dulu.haha..isi kandungan suratnya bagi pesanan yg sama..keke..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

CommentLuv badge