Nikmat Hidup

Dah seminggu rasanya demam ni , mulut pahit ja , makan apa pun tak sedap .. hanya boleh makan 2 benda di bawah ..

ubat - ubatan

Tapi hari-hari tetap masak , itu rutin mak-mak yang di rumah ni , kadang-kadang tak larat pun gagah juga masak simple-simple asalkan anak-anak kenyang kan .. bila mulut rasa pahit dan payau macam ni , buah kiwi terasa segar sangat .. padahal sebelum ni saya kurang suka rasa buah kiwi.

kiwi

Hatim al-Ahsan mengatakan:

Ada 4 perkara yang hakikatnya hanya boleh diketahui oleh 4 golongan yang pernah merasakannya, iaitu ;-

1. Masa muda tidak terasa nikmatnya, kecuali bagi mereka yang sudah tua

2. Keselamatan tidak terasa nikmatnya kecuali oleh mereka yang terkena musibah

3. Kesihatan badan tidak terasa nikmatnya, kecuali oleh mereka yang sedang jatuh sakit

4. Hidup ini tidak terasa nikmatnya, kecuali oleh mereka yang sudah mati.

renung-renungkan , salam jumaat :)

Search

Comments

  1. Saya belom pernah makan lagi buah kiwi yg segar dari ladang!!! Tah camne la rasanya ekkk….

    • rasanya masam2 , dulu saya rasa kiwi ni tk sedap macam payau , tp rupanya kiwi ada banyak jenis , ade yang payau , ada yang masam manis dan ade yang manis , kena tengok2 juga .. tp yg pastinya kiwi kalau makan dengan aiskrim atau yougurt sedap ..

  2. pesanan yang amat bermakna!semoga cepat sembuh :)

  3. ehhh..sakit apa nih..

  4. skang ngah musim ni….kak Bee cepat sembuh yer, chayok2….

  5. huhuh..samola kita..demam lagi..tapi kite lebih kepada selesema..tak tahan ngan hingus..wuwuwuw..

  6. demam ke?banyak nya ubat?banyakkan rest.minum air masak banyak2.semoga cepat sembuh ye kak.

  7. demam lagi ye bee, take care ye..

  8. Insyallah…..sekejap je Allah tarik nikmat tu. :)

  9. Salam Bee,

    Moga cepat sembuh ye dan cergas seperti sediakala amin :)
    akak 2 hari lepas baru buang 2 ketul kiwi sebab sampai nak layu duk dalam peti, kat rumah ni akak sorang je yg layan kiwi, kalau kiwi kasut tu suami sukalah layan, tonyoh kat kasut hahahhaha :D

  10. Semoga pn bee cepat sembuh.. Camtulah kita kan.. Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara tu benar2 masuk di jiwa ketika kita sakit.

  11. bee , mam ubat n rest lebih sikit k …

    mmg betul lah .. bile sakit2 ni baru terasa nikmatnyeee mase sihat tu …

    dan bekas bee letak ubat tu…sme je mcm kami .. ;)

  12. take care bee.. minum air kosong byk2

  13. Sebekas ubat mengingatkan kepada ubat anak-anak saya yang diletakkan didalam bekas ais krim. Kemana-mana wajib bawa.

  14. “akak harap bee cepat sembuh…bawak2 berehat bee,badan dah letih dn penat sgt lah tu…”

  15. kembo demam lg ke?

    baca 4 nikmat tu teringat pulak surat abang angkat yang tak sempat terangkat jmp masa kursus time sekolah dulu.haha..isi kandungan suratnya bagi pesanan yg sama..keke..

  16. bee…jgn lupa makan ubat n moga cepat sembuh ye.

  17. kesian k.bee..cepat2 sembuh ye..tke care kak…

  18. moga cpt smbuh…tp makan ubat byk2 pon tak elok sbnrnye…merosakkan buah pinggang….

  19. puan bee semoga cepat sembuh…:) rajin – rajin makan ubat ye

  20. sape hatim al-ahsan tu, renungan yg mmg merenungkan =)

  21. salam pb…smga cpt smbuh..jika sudi..follow la blog perniagaan saya… tq pb..
    syg pb fillah!

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge