Mudah nya tukar kad bank melalui maybank2u

Assalamualaikum , Mudah nya tukar kad bank melalui maybank2u. Sekarang lifestyle semua mudah dah. Dari pada shopping pelbagai jenis barang hatta yang besar kecil , barang berharga , mesin jahit apa semua boleh shopping online. Makanan pelbagai jenis makanan pun boleh dapatkan secara online. Ini terkini .. kad bank pun boleh tukar secara online semudah a, b ,c. Saya berharap cimb dan bank lain pun buat begini je lah. Yang ini satu saya suka sangat. Al-maklum lah , dari pada nak beratur lama-lama dengan 4 orang kanak-kanak riang tu. Baik lah tukar secara online. Banyak kebaikkan nya.
mbb-kad

Apa yang lain dengan kad maybank baru ?

Boleh lah rujuk gambar di bawah. Kad baru ada simbol visa paywave. Kad dengan simbol visa paywave ni telah di tingkatkan keselamatan nya. Selepas ni kalau nak shopping guna kad kena masukkan PIN ye .. tak boleh dah tandangan seperti biasa tu. PIN yang digunakan sama ada PIN lama seperti di gunakan sebelum ini atau boleh je tukar di ATM berdekatan.Susah sikit lah kalau shopping guna PIN. Saya rasa lambat , tandangan cepat lagi rasanya. Tapi demi untuk keselamatan melindungi harta ku yang beberapa sen itu ku turutkn jua.

mbb-kad-2

Alah .. bukan selalu pun shopping guna kad , sebab tak selalu bank ku penuh .. Hihi .. alahai .. malasnya nak pergi tukar kad cimb di bank .. eh BSN kena tukar tak ye ?

Alergik sikit pergi bank ni. Ok la .. minta diri dulu .. awak jangan lupa daftar seminar facebook percuma yee ..

6 Comments

  1. Adawiah Nik 7 October 2016 Reply
  2. NUR AMNI INSYIRAH 29 September 2016 Reply
    • puanbeeAuthor 1 October 2016 Reply
  3. galut 21 September 2016 Reply
  4. diana 21 September 2016 Reply
    • puanbeeAuthor 1 October 2016 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.