Misi Potong Rambut

Ini saya pergi semalam , sebelum dan selepas pergi kedai BATA itu. Rambut Husna di potong selepas dia balik sekolah. Rambut Aliya pula potong sehari selepas rambut husna di potong , kedai lain-lain. Dulu potong rambut laila sendiri je saya buat. Haha sebabnya rambut laila tak lebat sangat dan kerinting , so kalau ada tak sama pun orang tak nampak. Beza rambut Husna dan Aliya ni.

Budak – budak ni macam kembar , mana boleh buat sesuatu hanya untuk seorang , yang seorang lagi mesti tak puas hati. Bebel sampai ke sudah. Sebab malas nak dengar dia merungut mari lah kita ke kedai dan potong rambut cepat-cepat.

axis ampang

Lagi pun cuaca panas sekarang. Si aliya tu selsema jenis tak sembuh-sembuh , kurang minum air pun ye juga , pagi petang sekolah. Kesian ..cuaca panas pula tu ..

Si Husna hidung berdarah-darah pun sebab kepanasan. Sebelum pergi tadika husna mandi mesti basahkan rambut. Kadang-kadang husna pakai tudung. Bayangkan la rambut basah tak sempat kering , pergi sekolah pakai tudung , main panas .. berkuap kepala.

UO ampang

Nk buat rebonding di kedai amoi ni murah , tetapi kalau nak buat rebonding di saloon aliya pergi tu mahal sikit. Untuk rambut panjang paras bawah sikit bahu RM65 jek tak termasuk gunting , tapi ada treatment dan blow segala. Weh weh ..

Pujuk abe nak buat rebonding , tapi beliau tak suka hakhakhak~

Pagi tadi pergi sekolah ada mesyuarat VLGFROG dan SARANA ibu bapa . Saya jadi ketua .. wah wah … balik rumah terus demam , tidur tak ingat punya. Abe call tak angkat sampai merajuk la dia.   Baru makan ubat , dah berpeluh sikit. Sehari pun tak sampai kalau ibu-ibu demam ni kan .

Biasa.

14 thoughts on “Misi Potong Rambut”

  1. wah…misi potong rambut nampaknya sudah berjya =)

    kalau ibu2 demam, biasanya mmg cepat sembuh…kuat betullah daya juang ibu2 ni…tabik!

  2. kalau lelaki senang.. nak gaya mana? no. 1 no.2.. perempuan ni, nak ikut barbie. ahah bak kata anak buah.. nak sangat rambut mcm barbie.. cemane tah nak buat tu

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *