Menjelajah Pulau Pangkor

Di sebabkan kami menyewa kereta di Pulau Pangkor , jadi kami boleh suka-suka berjalan satu Pulau dan suka-suka nak singgah di mana. Baca entri lepas Perjalanan ke Pulau Pangkor (Gambar sekitar di jeti dan feri ) untuk info kereta sewa.wpid-20130327_132903.jpg

Kalau naik teksi boleh ikut ke mana pemandu teksi nak bawa la . Tak best gitu .. Oh ada yang bertanya van disini warna pink ke ? Yup .. semua teksi di Pulau Pangkor menggunakan van dan berwarna pink.

 

2013-03-27 13.25.13

Jika meronda seluruh pulau , ada banyak menara tinjau yang kita boleh berhenti dan tengok pemandangan sekeliling pulau. Pulau Pangkor kecil sangat . Satu hari dah habis meronda .. ngee~

2013-03-27 13.25.56

Tangga kecik-kecik .. alahai susah benar nak panjat ..risau jatuh pun ye ..

2013-03-27 13.26.02

Bergambar .. depa tak dak mood .. sebab cuaca panas sungguh ..

2013-03-27 13.26.17

Sambil panjat , sambil sapu tangga .. aktif sungguh si iman  ni .. letih maklang dia … aiyooo ..

2013-03-27 13.27.54

Sekali lagi .. si iman yang tak reti diam .. mana nak possing bagai .. kakak-kakak ok jek ..

2013-03-27 13.31.03

Tengok monyet nak berpacaran di tepi bukit .. ngee ~

2013-03-27 13.32.33

Sweet kan ?

2013-03-27 15.00.07

Kami dapat kereta sewa iswara .. tak ada pilihan .. musim cuti kereta sewa pun habis .. motosikal banyak la.. kalau anak-anak dah besar boleh sewa motorsikal jek ..lagi senang kot.. Tapi dah bawak anak kecik-kecik macam ni elok la sewa kereta.

2013-03-27 14.59.59

Jalan pula berbukit-bukit .. masa mula-mula gerak dari Teluk Nipah .. hati dup dap dup dap .. takut iswara tu tak lepas mendaki jalan berbukit ni. Pernah sekali enjin kereta mati di tengah jalan berbukit. Syukur la tak ada apa-apa..

2013-03-27 14.58.38

Dari menara tinjau ..

2013-03-27 14.55.42

Sekali lagi bergambar .. tengok kerenah budak kecik ni lagi .. geram betul ..

2013-03-27 14.54.28

Tengok laut .. pusing-pusing mesti nampak laut .. ngee ~ seronoknya duduk pulau .. gelap la jawabnya haha..

Sebenarnya gambar ini di ambil ketika dalam perjalanan melawat Kota Belanda , Batu Bersurat dan Temple FOO LIN KONG.. Next ~

22 Comments

  1. fahmimustakim 2 August 2013 Reply
  2. RinnAzrinah 29 April 2013 Reply
  3. Blackrosehunter 6 April 2013 Reply
  4. alfajri 4 April 2013 Reply
  5. alfajri 4 April 2013 Reply
  6. seharum kasturi 4 April 2013 Reply
  7. Zie Fauzi 3 April 2013 Reply
  8. elieza 3 April 2013 Reply
  9. Datin Tyka 1 April 2013 Reply
  10. Jefry 1 April 2013 Reply
  11. Denaihati 31 March 2013 Reply
    • Zie Fauzi 3 April 2013 Reply
  12. Juan 30 March 2013 Reply
  13. titan 29 March 2013 Reply
  14. Ibu Mifzal Arsyad 29 March 2013 Reply
  15. akubiomed 28 March 2013 Reply
  16. hazwanhairy 28 March 2013 Reply
    • puanbeeAuthor 3 April 2013 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.