Masaalah Keputihan – Penawar keputihan dengan Buah KK

Spread the love

Isu dan masaalah keputihan ni paling banyak mendapat view di blog saya , Terima kasih kepada awak-awak yang datang membaca , namun di dalam artikel tersebut saya hanya berkongsi info. Maaf sekali lagi , sejak artikel tersebut di tulis di dalam blog ini , ianya telah pun memakan masa bertahun-tahun. Mungkin anda tercari – cari cara terkini untuk merawat keputihan cara tradisional ini..

BUAH KK - UNTUK KEPUTIHAN

 Tetapi saya sendiri telah pun menemui herba yang sangat membantu di dalam merawat / mengurangkan / menghilangkan keputihan , ianya adalah BUAH KK.

BUAH KK – HERBA TRADISIONAL KERING.

Buah KK – Di sini tidak di proses seperti kebanyakkan jamu yang di jual di luar sana , ianya memang buah 100% , buah kk ini hanya di keringkan dan di botolkan untuk di jual kepada sesiapa yang ingin mencuba merawat masaalah dalaman dengan cara tradisional. Dah tentu ianya selamat.

Saya amalkan Buah KK setelah mempertimbangkan banyak sebab. Antara nya ,, buah kk sesuai untuk ibu-ibu yang masih menyusukan bayi , buah kk juga mempunyai banyak khasiat lain , dan amat bagus untuk kesihatan dalaman.

HERBA

  • Khasiat Buah KK

Kencing manis
Darah tinggi
Gout
Keputihan melampau
Haid tak teratur
Buasir
Sembelit
Masalah mengawal air kencing
Toksin dalam badan
Senggugut
Masalah haid tidak teratur
Banyakkan susu badan
Letih lesu
Sakit2 sendi
Buang angin
Merapatkan miss v
Hilangkan bau badan
Meningkatkan hormon subur lelaki dan perempuan. Asma
Lancar peredaran darah
Kanak2 yg sering selsema
Tambah antibodi badan
Luka luar dan dalam

Pengalaman sendiri setelah mengamalkan buah kk.

Saya bersyukur sangat di pertemukan dengan owner yang menjual buah kk ni , saya panggil dia kak melati , kenal pun melalui instagram. Selepas beberapa bulan melahirkan syamim , saya sakit bahagian perut seperti senak , siap pergi hospital kecemasan 3 kali , klinik swasta berkali-kali , namun doktor cakap saya tak sakit apa-apa , semasa saya ke hospital kecemasan ampang , doktor beri saya ubat tahan sakit. Selepas itu saya cuba hubungi kak melati melalui whatsapp dan saya ceritakan masaalah saya. Memang saya ada keputihan  , tapi saya ambil buah kk untuk senak perut tu , saya akui saya alami sembelit dan saya pun makan tidak menentu.

Kak melati , cadangkan saya ambil buah kk , herba ratu seri khas untuk wanita , dan pil 7 bidadari ( tak ada dalam gambar). Aturan yang saya amalkan ,selama sebulan harus habiskan pil 7 bidadari dan di sulam dengan air buah kk . Kemudian di ikuti dengan pil ratu seri.

ALLHAMDULILLAH SANGAT .. Senak di bahagian perut beransur hilang dalam seminggu lebih macam tu , sembelit tu tiba – tiba je hilang , tiba-tiba lawas. Tak ingat pula ambil berapa lama masa untuk pulih. Keputihan semakin kurang .. kurang dan tiada langsung.

Harga yang tidak mahal memang membuatkan saya menjadi pengguna setia. Pulak tu .. jika anak sembelit , saya cuma rendamkan buah kk dan dan campurkan air itu ke dalam air minuman anak. Mudah .. esoknya sembelit anak tu pun hilang.

Sejak itu saya jadi pengguna setia , dan kemudian kak melati buka tawaran untuk jadi ejen … saya terima je … sebab produk bagus ..

Jom tengok apa itu keputihan.  ( copy dari sini  –   Punca Masaalah Keputihan Dan Cara Rawatan Keputihan )

Keputihan atau lelehan lendir yang keluar dari faraj wanita ada pelbagai sifatnya dan berbeza di antara seorang wanita dengan yang lain.

Keputihan biasanya berwarna jernih atau kelabu keputihan. Lazimnya, jika keputihan tiada berubah warna kekuningan atau kehijauan bermakna tiada jangkitan.

Sama juga jika keputihan bersifat berlendir dan tidak berbeku seperti susu basi atau berubah berbau hanyir, atau terdapat radang dan kegatalan pada faraj menandakan jangkitan.

Keputihan atau lendir faraj berubah akibat perubahan hormon, perubahan mental, jangkitan, ubatan, penyakit dalaman. Wanita mempunyai kitaran haid yang dipengaruhi oleh hormon.

Keputihan akan bertambah cair ketika ovulasi dan bertambah likat ketika hampir haid.

Wanita yang dalam keadaan terangsang seksualnya juga boleh menambahkan lagi keputihan yang dialaminya.

Keadaan stres mental juga boleh mengakibatkan perubahan hormon dan mengakibatkan keputihan berlebihan.

Begitu juga dengan penyakit dalaman seperti penyakit kencing manis, tiroid juga mengakibat ketidakseimbangan hormon dan cenderung kepada penyakit.

Penyakit yang paling biasa menyebabkan perubahan lendiran faraj adalah jangkitan seksual seperti Bacterial vaginosis, Candida vaginitis, Trichomonas vaginitis, Gonorea, Chlamydia atau herpes.

Setiap satu jangkitan mempunyai sifat lendiran dan bauan tertentu. Dapatkan nasihat doktor untuk memastikan bahawa keputihan itu adalah cuma lendiran faraj biasa dan bukannya disebabkan oleh jangkitan.

Jika anda aktif dalam melakukan hubungan kelamin, maka anda perlu menjalankan ujian pap smear dan pemeriksaan pelvis.

Gunakan alas seluar dalam (panty liner) untuk mengurangkan lendiran dan radang pada kemaluan. Elakkan wangian dan pencuci antiseptik kerana ini akan memudaratkan keadaan.

Ubat-ubatan untuk jangkitan adalah khusus dan ada kalanya perlu diulangi rawatannya. Suami atau pasangan seksual juga dinasihatkan untuk menjalani rawatan.

Info buah kk : Buah KK/Belimbing Bukit .

Adalah satu herba yg diamalkan sejak ratusan tahun dahulu oleh masyarakat di kepulauan melayu dan juga masyarakat india sebagai satu isotonik dan juga bahan mencegah diri dr pelbagai penyakit.

Ia diamalkan seisi keluarga seawal bayi mula makan makanan pejal. Ada dua jenis buah yg dikenalpasti iaitu yg betina dan jantan. Buah jantan lebih besar dan dan nampak lebih cantik segar dan agak coklat sedikit namun kesannya hanya 15-20% drp buah betina. Buah jantan mudah didapati di kebanyakan kedai kedai herba namun buah betina agak sukar diperolehi kerana ia lebih kecil dan sukar dihasilkan oleh pokok induk.. kebiasaan pokok induk ada hanya 20-30 biji buah betina dan selebihnya dalam 180-200 adalah buah jantan.
.
Setiap biji buah yg kering mampu bertahan 5-10tahun jika berada dalam keadaan kering. Masyarakat melayu lama menggelarkannya belimbing bukit atau buah kk.

Jadi kalau berminat : boleh follow instagram saya @iluvonlineshop  atau terus whatsapp ke 011-32095406

Price  : RM30 (tak termasuk postage)

  • Postage Semenanjung : RM6
  • Postage Sabah Sarawak : RM10

p/s : kalau dapat kurus itu bonos !!!

9 thoughts on “Masaalah Keputihan – Penawar keputihan dengan Buah KK”

  1. Pingback: Erase Herpes Coupons Discount By Dr. Christiane Buehlern | Herpes Survival Kit

  2. penjagaan kesihatan lebih mudah diuruskan dengan adanya produk-produk kesihatan yang terkini.

  3. kalau lebih banyak kajian itu lebih baik. sebab mat saleh berjaya adalah sebab mereka datang dgn kajian yang banyak. ada yang spent USD250 juta setahun hanya untuk rnd dan kajian. sebab itu ramai orang yakin. kita malaysian harus macam tu la juga. Also need to get KKM approved kan.

  4. Masyarakat melayu memang kaya dengan herba & akar kayu. Tapi sayang tak ramai nak buat kajian untuk komersialkan, sebab dah lebih yakin dengan ubat kajian mat saleh.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *