Makan Ayam Gemuk Untuk Gemuk Uhuks~

Kalau nak gemuk , makan lah ayam gemuk .. kalau nak kurus kena kurangkan atau tak makan ayam gemuk .. masaalahnya .. kalau beli ayam segar di pasaraya pun semuanya gemuk-gemuk belaka , kalau beli seekor ayam , berapa banyak lemak di buang dan kulit di buang ? korang nampak tak apa yang saya nampak ? banyak betul .. dan saya tahu ayam tu memang di suntik untuk di gemukkan .. tapi nak buat macam mana ? itu sahaja pilihan ayam yang ada di KL ni , pergi mana-mana ayam semua gemuk-gemuk ..

ayam suntik buat kita gemuk

Jom kita tengok sketsa dan fakta tentang ayam gemuk , saya ambil di facebook , tak ingat URL nya pulak dah ..

Berkejar – kejar untuk makan ayam gemuk ! sudah tentu daging ayam yang lebih tebal menjadi pilihan kerana seronok di nikmati. Sebuah kajian menunjukkan makan ayam yang terlebih berat badan akan membuatkan badan kita sama-sama gemuk !

Ayam yang gemuk biasanya di suntik , menyebabkan ianya mempunyai virus pada dagingnya yang membuatkan sel lemak pada tubuh menjadi lebih gemuk.

Daging ayam seeloknya di panggang dan dihidangkan dengan kuah yang di buat sendiri..

Jom lah tukar cara masak , kita makan ayam panggang hari-hari ok ? :)

Search

Comments

  1. Uiitttt..ingtkan silap masuk blog dah..rupanya blog puanbee dah lain ye..hehe..ayam daging memang menggemukkan..
    Hafizul recently posted..Sukarnya Menambat Hati GoogleMy Profile

  2. saya sekarang beralih kepada ikan pula, sedap
    Juan recently posted..Pengalaman Berharga Sebagai JurujualMy Profile

  3. sebab tu aku suka makan ayam kampung. peha dia pejal macam atlit. haha..
    titan recently posted..Komisen ke 93 dari TNXMy Profile

  4. Assalam, jarang sangat makan ayam nie… kalau ayam kampung lagi sedappp… walaupun liat sikit isi dia… hahhaha
    Noorikmal recently posted..Al-Fatihah Penyanyi Sam D’lloyd Meninggal DuniaMy Profile

  5. mmg xder pilihan..kita terpksa mkn ayam broiler (ayam gemuk) sbb ianya murah..kalo mkn ayam freerange (ayam kampung) mmg mahal la..

    p/s: rupanya kita negara pengeksport ayam..huhu
    Jebeng Otai™ recently posted..Ralat : RON95 Lebih Mahal Dari RON97?My Profile

  6. susah nak elak makan ayam bandar(tak banyak kedai jual dan masak ayam kampung) terutamanya makan kat luar.

  7. Ayam gemuk memang sedap… Hehehe

    Dan ayam gemuk dah berjaya gemukkan aku pun

  8. Saya suka makan ayam kg,isi nya sedap dan kurang lemak.
    azman recently posted..Tip Sembahyang Jumaat Di Masjid Kg BaruMy Profile

  9. Nak makan ayam panggang hari2 boleh tapi jgn
    makan ayam bakar atas arang selalu.. bahaya…

  10. ayam kena cucuk tu untuk pastikan ayam tu gemuk ke..kalau kita makan dah tentu ada kesan sampingannya kan..adoi..patotlah akak bertambah gemuk sekarang..di sebabkan ayam cucuk atau di sebabkan banyak masa mengadap pc tulis novel..hukhuk
    mrs.yie recently posted..COVER NOVEL ‘SAYANG CIKGU KETAT-KETAT’ | E-COVER LAMA JADI KENANGANMy Profile

  11. kalau makan ayam untuk kurus ade tak?huhu
    Ikhtiar Shah recently posted..Isu Hantaran Dan Kos Perbelanjaan Majlis PerkahwinanMy Profile

  12. ayam tetap ayam.. gemok tetap gemok.. jgn kait kan dua perkara ni.. hehe… kulit ayam goreng paling marvelesss.. meleleh :)
    taufiq arifin recently posted..TERKEMUT-KEMUT SEORANG DIRI BILA BACA ENTRY-ENTRY LAMAMy Profile

  13. Saya kalau makan ayam buat tang kulit.
    akubiomed recently posted..Ray Ban Wayfarer cermin mata tidak lapuk dek zamanMy Profile

  14. akak tak berapa suka makan ayam gemuk pun dah gemuk…tak tahu lah kalau suka makan ayam gemuk maka akan jadi mok mok mok huhu
    sweetkurma recently posted..Suami Mithali….Masih Wujudkah….?My Profile

  15. semua ayam skang mmg cucuk kan..ikan skang pun diawet utk tahan lama.pendek kata semua barang basah pun dh tak sihat skang nie.mujur kutu selalu mkn ikan fresh..:)

Speak Your Mind

*

CommentLuv badge