Makan Ayam Gemuk Untuk Gemuk Uhuks~

Kalau nak gemuk , makan lah ayam gemuk .. kalau nak kurus kena kurangkan atau tak makan ayam gemuk .. masaalahnya .. kalau beli ayam segar di pasaraya pun semuanya gemuk-gemuk belaka , kalau beli seekor ayam , berapa banyak lemak di buang dan kulit di buang ? korang nampak tak apa yang saya nampak ? banyak betul .. dan saya tahu ayam tu memang di suntik untuk di gemukkan .. tapi nak buat macam mana ? itu sahaja pilihan ayam yang ada di KL ni , pergi mana-mana ayam semua gemuk-gemuk ..

ayam suntik buat kita gemuk

Jom kita tengok sketsa dan fakta tentang ayam gemuk , saya ambil di facebook , tak ingat URL nya pulak dah ..

Berkejar – kejar untuk makan ayam gemuk ! sudah tentu daging ayam yang lebih tebal menjadi pilihan kerana seronok di nikmati. Sebuah kajian menunjukkan makan ayam yang terlebih berat badan akan membuatkan badan kita sama-sama gemuk !

Ayam yang gemuk biasanya di suntik , menyebabkan ianya mempunyai virus pada dagingnya yang membuatkan sel lemak pada tubuh menjadi lebih gemuk.

Daging ayam seeloknya di panggang dan dihidangkan dengan kuah yang di buat sendiri..

Jom lah tukar cara masak , kita makan ayam panggang hari-hari ok ? :)

(Visited 8 times, 1 visits today)

24 Comments

  1. mmg xder pilihan..kita terpksa mkn ayam broiler (ayam gemuk) sbb ianya murah..kalo mkn ayam freerange (ayam kampung) mmg mahal la..

    p/s: rupanya kita negara pengeksport ayam..huhu

  2. ayam kena cucuk tu untuk pastikan ayam tu gemuk ke..kalau kita makan dah tentu ada kesan sampingannya kan..adoi..patotlah akak bertambah gemuk sekarang..di sebabkan ayam cucuk atau di sebabkan banyak masa mengadap pc tulis novel..hukhuk

  3. semua ayam skang mmg cucuk kan..ikan skang pun diawet utk tahan lama.pendek kata semua barang basah pun dh tak sihat skang nie.mujur kutu selalu mkn ikan fresh..:)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>