Makan Ayam Gemuk Untuk Gemuk Uhuks~

Kalau nak gemuk , makan lah ayam gemuk .. kalau nak kurus kena kurangkan atau tak makan ayam gemuk .. masaalahnya .. kalau beli ayam segar di pasaraya pun semuanya gemuk-gemuk belaka , kalau beli seekor ayam , berapa banyak lemak di buang dan kulit di buang ? korang nampak tak apa yang saya nampak ? banyak betul .. dan saya tahu ayam tu memang di suntik untuk di gemukkan .. tapi nak buat macam mana ? itu sahaja pilihan ayam yang ada di KL ni , pergi mana-mana ayam semua gemuk-gemuk ..

ayam suntik buat kita gemuk

Jom kita tengok sketsa dan fakta tentang ayam gemuk , saya ambil di facebook , tak ingat URL nya pulak dah ..

Berkejar – kejar untuk makan ayam gemuk ! sudah tentu daging ayam yang lebih tebal menjadi pilihan kerana seronok di nikmati. Sebuah kajian menunjukkan makan ayam yang terlebih berat badan akan membuatkan badan kita sama-sama gemuk !

Ayam yang gemuk biasanya di suntik , menyebabkan ianya mempunyai virus pada dagingnya yang membuatkan sel lemak pada tubuh menjadi lebih gemuk.

Daging ayam seeloknya di panggang dan dihidangkan dengan kuah yang di buat sendiri..

Jom lah tukar cara masak , kita makan ayam panggang hari-hari ok ? 🙂

24 Comments

  1. Hafizul 10 June 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 10 June 2012 Reply
  2. Juan 10 June 2012 Reply
  3. titan 9 June 2012 Reply
  4. Noorikmal 9 June 2012 Reply
  5. Jebeng Otai™ 9 June 2012 Reply
  6. Denaihati 9 June 2012 Reply
  7. daddydee 9 June 2012 Reply
  8. azman 9 June 2012 Reply
  9. nurmisnan 9 June 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 9 June 2012 Reply
  10. mrs.yie 9 June 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 9 June 2012 Reply
  11. Ikhtiar Shah 8 June 2012 Reply
    • puanbee 8 June 2012 Reply
  12. taufiq arifin 8 June 2012 Reply
    • puanbee 8 June 2012 Reply
  13. akubiomed 8 June 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 8 June 2012 Reply
  14. sweetkurma 8 June 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 8 June 2012 Reply
  15. puan kutu 8 June 2012 Reply
    • puanbeeAuthor 8 June 2012 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.