Lagu kanak-kanak – Tanya sama pokok

bunga teratai

Lirik Lagu Tanya sama pokok

L/P :

Tanya sama pokok , apa sebab goyang
Nanti jawab pokok angin yang gongcang

Tanya sama angin , apa sebab hujan
Nanti jawab angin , tanyalah awan

P :

Awan nanti kata , aku kandung air
Sampai tempat sejuk , aku pun cair

L / P :

Lihat dalam air , nampak bayang-banyang
Campak satu batu , banyang pun hilang

*Ulang lirik di atas.

Puanbee : Saja cari lirik lagu ni dan simpan di blog ini untuk anak-anak tengok , asyik duk nyanyi lagu orang besar sayang-sayang jek .. Tengah-tengah nak tunjuk terer nyanyi lagu tanya sama pokok , saya terlupa lirik terus balik rumah cari balik di You tube .. haha ..

Recent search :

Please follow and like us:
follow subscribe - Lagu kanak-kanak - Tanya sama pokok0

17 Comments

  • Bedak Arab

    25/03/2013 at 8:10 AM Reply

    Lagu masa kanak-kank dulu.. teringat masa kecik2 hehe

  • titan

    23/03/2013 at 6:47 AM Reply

    lagu ni memang terbaik. budak-budak memang suka.

  • Hairul Azni

    23/03/2013 at 1:31 AM Reply

    Anak saya yang dah tadika 4 tahun..hari2 nyanyi lagu ni dengan versi pelat dia..

  • nurmisnan

    22/03/2013 at 6:02 PM Reply

    anak sedara aku kalau jumpa pokok yg dia suka pasti
    dia nyanyi lagu ni.. aku sampai tergelak besar..

  • staibaqhang

    22/03/2013 at 4:03 PM Reply

    nyanyi ngan anak2 dalam keta

  • Azman Ishak

    22/03/2013 at 11:29 AM Reply

    lawanya pokok dia.. kalau betulkan skit je lagi composition.. konfem cun meleleh nih… kat mane eh gambar ni?

    • puanbee

      22/03/2013 at 11:34 AM Reply

      ambik kat kolam teratai masa majlis sukan husna tadika tahun lepas.. hee .. pakai iPhone jek … lawa eh ..TQ2

  • Asyrof Asri

    22/03/2013 at 10:49 AM Reply

    Budak sekolah tadika tak suka dah nyanyi lagu ni.

    Lagu luar negara dijadikan idolanya.

    Apa boleh buat, negara makin maju. 😉

    • puanbee

      22/03/2013 at 11:02 AM Reply

      haa tu la dia nya , tp hari2 bg anak2 hafal lagu kanak2 .. dah pandai kecik2 sebut sayang2 love u love u

  • Ummi Hanie

    22/03/2013 at 10:49 AM Reply

    Dan nk tunjuk gambo cntik tu… Heheee.. Makin pro dah kan 😉

    • puanbee

      22/03/2013 at 10:58 AM Reply

      haha nis .. gambar tu guna iPhone 4s , rindu sama iPhone4s ku.. uhukx

  • WRizuan

    22/03/2013 at 9:58 AM Reply

    anak-anak zaman skrg kurang yg tau lirik lagu ni terbanding twinkle2 star hehehe

    • puanbee

      22/03/2013 at 10:58 AM Reply

      twinkle2 kecik2 dah tau..

  • Katak Comel

    22/03/2013 at 12:18 AM Reply

    lme x dgr lgu ni..
    layannnnn

  • fariq

    21/03/2013 at 10:18 PM Reply

    suka versi yg cerita 60an dulu.. ahaa..

  • Denaihati

    21/03/2013 at 9:18 PM Reply

    rak boleh lupa lagu ni. bebudak sekarang dah tak nyanyi lagi kot…

  • diana

    21/03/2013 at 6:29 PM Reply

    i tu la..budak2 sekarang gitu la..lagu kanak2 tu tak tau pun..lagu cinta2 tau aje,,heheh..dah kat umah,dalam keta lagu itu je dengar nya..

Post a Comment