Lagu kanak-kanak – Tanya sama pokok

Lagu kanak-kanak – Tanya sama pokok

bunga teratai

Lirik Lagu Tanya sama pokok

L/P :

Tanya sama pokok , apa sebab goyang
Nanti jawab pokok angin yang gongcang

Tanya sama angin , apa sebab hujan
Nanti jawab angin , tanyalah awan

P :

Awan nanti kata , aku kandung air
Sampai tempat sejuk , aku pun cair

L / P :

Lihat dalam air , nampak bayang-banyang
Campak satu batu , banyang pun hilang

*Ulang lirik di atas.

Puanbee : Saja cari lirik lagu ni dan simpan di blog ini untuk anak-anak tengok , asyik duk nyanyi lagu orang besar sayang-sayang jek .. Tengah-tengah nak tunjuk terer nyanyi lagu tanya sama pokok , saya terlupa lirik terus balik rumah cari balik di You tube .. haha ..

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

17 Comments

  1. Anak saya yang dah tadika 4 tahun..hari2 nyanyi lagu ni dengan versi pelat dia..

  2. anak sedara aku kalau jumpa pokok yg dia suka pasti
    dia nyanyi lagu ni.. aku sampai tergelak besar..

  3. lawanya pokok dia.. kalau betulkan skit je lagi composition.. konfem cun meleleh nih… kat mane eh gambar ni?

    1. Author

      ambik kat kolam teratai masa majlis sukan husna tadika tahun lepas.. hee .. pakai iPhone jek … lawa eh ..TQ2

  4. Budak sekolah tadika tak suka dah nyanyi lagu ni.

    Lagu luar negara dijadikan idolanya.

    Apa boleh buat, negara makin maju. 😉

    1. Author

      haa tu la dia nya , tp hari2 bg anak2 hafal lagu kanak2 .. dah pandai kecik2 sebut sayang2 love u love u

    1. Author

      haha nis .. gambar tu guna iPhone 4s , rindu sama iPhone4s ku.. uhukx

  5. anak-anak zaman skrg kurang yg tau lirik lagu ni terbanding twinkle2 star hehehe

  6. suka versi yg cerita 60an dulu.. ahaa..

  7. i tu la..budak2 sekarang gitu la..lagu kanak2 tu tak tau pun..lagu cinta2 tau aje,,heheh..dah kat umah,dalam keta lagu itu je dengar nya..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *