Lagu kanak-kanak – Tanya sama pokok

Spread the love
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

bunga teratai

Lirik Lagu Tanya sama pokok

L/P :

Tanya sama pokok , apa sebab goyang
Nanti jawab pokok angin yang gongcang

Tanya sama angin , apa sebab hujan
Nanti jawab angin , tanyalah awan

P :

Awan nanti kata , aku kandung air
Sampai tempat sejuk , aku pun cair

L / P :

Lihat dalam air , nampak bayang-banyang
Campak satu batu , banyang pun hilang

*Ulang lirik di atas.

Puanbee : Saja cari lirik lagu ni dan simpan di blog ini untuk anak-anak tengok , asyik duk nyanyi lagu orang besar sayang-sayang jek .. Tengah-tengah nak tunjuk terer nyanyi lagu tanya sama pokok , saya terlupa lirik terus balik rumah cari balik di You tube .. haha ..

Comments

  1. Lagu masa kanak-kank dulu.. teringat masa kecik2 hehe

  2. lagu ni memang terbaik. budak-budak memang suka.

  3. Hairul Azni :

    Anak saya yang dah tadika 4 tahun..hari2 nyanyi lagu ni dengan versi pelat dia..

  4. anak sedara aku kalau jumpa pokok yg dia suka pasti
    dia nyanyi lagu ni.. aku sampai tergelak besar..

  5. staibaqhang :

    nyanyi ngan anak2 dalam keta

  6. lawanya pokok dia.. kalau betulkan skit je lagi composition.. konfem cun meleleh nih… kat mane eh gambar ni?

  7. Budak sekolah tadika tak suka dah nyanyi lagu ni.

    Lagu luar negara dijadikan idolanya.

    Apa boleh buat, negara makin maju. 😉

  8. Dan nk tunjuk gambo cntik tu… Heheee.. Makin pro dah kan 😉

  9. anak-anak zaman skrg kurang yg tau lirik lagu ni terbanding twinkle2 star hehehe

  10. Katak Comel :

    lme x dgr lgu ni..
    layannnnn

  11. suka versi yg cerita 60an dulu.. ahaa..

  12. rak boleh lupa lagu ni. bebudak sekarang dah tak nyanyi lagi kot…

  13. i tu la..budak2 sekarang gitu la..lagu kanak2 tu tak tau pun..lagu cinta2 tau aje,,heheh..dah kat umah,dalam keta lagu itu je dengar nya..

Speak Your Mind

*