Kek Coklat Kukus Lagi !

Dua jenis masakkan yang kakak minta dan teringin nak makan , tapi bukan di beli .. dia nak ibu buat sendiri .. ye lah dengan keadaan ibunya yang kelam kabut letih sehari-harian memang tak sempat lah nak masak meriah-meriah lepas tu jemput ramai orang untuk menyambut hari jadi kakak.

Zaman sekarang tak macam zaman dulu , sekarang zaman orang tak duduk diam , ye tak ?

Tapi buat juga lah masakkan yang diminta tu, cuma tak tepat pada tarikhnya je lah. Kakak mintak ibu buat kek coklat dan spageti. Spageti tu nak belanja kawan-kawan dia , so buatlah juga.

layan gambar yuk ..

baby laila
baby laila
una
una
kakak
kakak

bahagian dalam kek coklat kukus

Kalau tengok gambar bahagian dalam kek ini dengan bahagian dalam kek di entri lepas , ada sedikit kelainan , kek dalam entri lepas lebih lembab dan padat isinya , tapi yang di atas ni kurang padat , lembab sama jek ..sebab saya tambah satu sudu serbuk penaik menjadikan 2 sudu serbuk penaik. Gituuu .. kot ada yang tanya hehehe . Resepi ada di link bawah ..

3 beradik menikmati kek coklat
3 beradik menikmati kek coklat

kek coklat kukus di hias

Semua ni anak-anak yang hiaskan , tabur je apa yang ada .. hehe .. kek di atas letak coklat cip di atasnya .. manakala kek di bawah saya letak coklat cip dalam kek .. memang terasa coklatnya tu ..dalam bekas kecik tu untuk ayah , nampak tak bentuk apa tu ? layan ..

kek coklat dalam bekas
kek coklat dalam bekas sesuai untuk berniaga

ok .. ingat nak letak gambar spageti sekali , tapi nanti jek lah ye .. mcm terlebih muatan gambar je .. haha maklum ler anak dah ramai , kalau tinggal gambar salah sorang rasa lain macam jek ..

Yang dalam bekas tu simpan untuk anak sedara , diorang suka makan kek.. dalam bekas kecik tu simpan untuk ayah depa le.. memang pujian bertimpa-timpa , kembang ..serius lepas dapat pujian rasa nak buat lagi hahaha .. tapi masa tak cukup yek…

Kalau nak resepi kek coklat ni boleh lah klik link di bawah , ramai yang tanya resepi ni .. bagi kaum lelaki tu ..try jek ..resepi ni paling senang , nampak je macam susah .. kalau susah saya tak buat hahaha .. kek yang susah-suah tu pergi terjah blog Yanmieonline .. geram tengok kek-kek di blog dia.

Tengok anak suka kita pun suka. Tu jek lah harapan ibu.

Resepi Kek Coklat Lembab Yang Benar-Benar Lembab

24 Comments

  1. budakserius 13 March 2012 Reply
  2. mama pipie 6 March 2012 Reply
  3. akubiomed 6 March 2012 Reply
  4. Ummi Hanie 6 March 2012 Reply
  5. kakngah 6 March 2012 Reply
  6. azman 6 March 2012 Reply
  7. ohcikgu 6 March 2012 Reply
  8. Denaihati 5 March 2012 Reply
    • azie 5 March 2012 Reply
    • yanmie 6 March 2012 Reply
      • Denaihati 6 March 2012 Reply
  9. maya mustwany 5 March 2012 Reply
  10. Jobless Girl 5 March 2012 Reply
  11. puan kutu 5 March 2012 Reply
  12. azie 5 March 2012 Reply
  13. nurmisnan 5 March 2012 Reply
  14. nza 5 March 2012 Reply
  15. bardboo 5 March 2012 Reply
  16. caenz 5 March 2012 Reply
  17. Mama adam 5 March 2012 Reply
  18. fakhruddin 5 March 2012 Reply
  19. zie fauzi 5 March 2012 Reply
  20. sharul 5 March 2012 Reply
  21. anif 5 March 2012 Reply

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.