Ke Klinik Gigi Dengan Kakak

Ke Klinik Gigi Dengan Kakak

Posted by

Kelmarin ibunya pergi klinik gigi , berulang-ulang cukup sebulan 4 kali ke klinik , sampai kakak teringin agaknya , dari tak sakit apa-apa , kakak bagi alasan tak mau ke sekolah kerana sakit gigi .. ibu senang ja ..ko sakit gigi ya ?? ok tak pa .. follow me! Terus saja start enjin kereta menuju ka klinik kampung pandan untuk proses mencabut gigi .. sekolah ponteng , sambil ibu sms cikgu kakak ..

Ke Klinik Gigi Dengan Kakak
Ke Klinik Gigi Dengan Kakak

Ibu : Asslamualaikum cikgu , aliya shakira tak ke sekolah ye hari ni , saya bawak dia ke klinik gigi , dia selalu mengadu sakit gigi.

Cikgu : Waalaikumusalam , tak pa lah .. kalau macam tu .

Ok done ! sekarang ni zaman SMS saja , mana-mana anak saya bersekolah mesti ambil no telefon cikgu nya , ada apa-apa pertanyaan call , kalau tak jawab mesej kan senang , tak macam mak-mak kita dulu , ambil cuti dari kerja , beratur pulak ke sekolah , bagaimanalah lemak tak bertimbun didalam badan kita sekarang ni kan (ok saya je! )

Gambar terpaksa di blur kan , tak boleh publish di media sosial sebenarnya ajaibnya gigi kakak hanya ada yang berlubang , ada juga yang dah layak untuk di cabut tapi jururawat cakap tak boleh cabut lagi nanti gigi yang baru nak naik tak ada penyokong , dan boleh menyebabkan gigi tak cantik di kemudian hari , jururawat cakap lagi pada kakak ..jangan makan gula-gula dan lain-lain pesanan ..

Walaupun tak cabut apa-apa , gigi kakak dah tak sakit .. ajaibnyaaa… Korang nampak tak , apa yang saya nampak ? bebudak sekarang ni pandai nak beri alasan ..

63 comments

  1. yelah Bee, biasanya gigi kanak2 kalau brlubang doc xcabut…ktnya biar trcabut sndiri…

    Anak2 camtulah…itulah namanya helah bela diri awal kanak2..

  2. dah lama tak cuci gigi ni.ramai yang taktau yang kita kena buat cuci gigi sekurang2nya 6 bulan sekali.ni kata doktor gigi yang menasihatkan saya untuk kerap buat cuci gigi ni.harganya kalau tak silap RM 60.dulu rajin jugak buat.sejak keje cikgu ni banyak pulak kekangannya…

    1. memang kena buat 6 bulan sekali , mcm saya fobia sikit nak ke klinik gigi ehehe .. tapi pergi klinik kerajaan murah je tak sampai 10 hengget mengikut jenis rawatan .. bertuah tinggal di malaysia

    1. kalau nampak mcm teruk akibat suka gula2 ke elok bawak biar doktor ajar diorang cara pemakanan , kakak kena ceramah dgn jururawat tu terus la nih itu tk boleh makan , ini tk boleh makan , sampai milo pun tk nak , tk elok tuk gigi katanya ..

  3. hahaha..tapi kan k.bee kire kakak ni berani la..saya dulu paling2 terer pon bg alasan sakit kepala..xdela mak nak bawak g klinik cabut kepala..kalau cakap sakit gg kena cabut gg hahaha….

  4. haha baguslah kakak tak takut dr gigi.kutu dulu kt sekolah misi mai nak check gigi ja dah tak tenteram hidup.bila nama kena panggil macam nak luruh jantung.takut gila bab2 cabut gigi nie.haha..

    anak2 selalunya belajar sesuatu dr org yg terdekat..:)

    1. sebab gigi kakak mana ada yg rosak sgt ..di sekolah doktor pergi tk buat apa2 pun kat dia tu dia mcm tk puas hati kawan2 lain ada yg kena tampal lah itu ini dia tk ..

  5. hi bee!!! ish3x..sonok kan dpt jupe smlm walopun sat jek..!byk gak dpt korek rahsia dr bee dan jue..walopun kdg2 tu asya ‘blur’ jap sbb adoiyaiii byk tol new terms psl blog..huhu…learn..learn..learn!haiyak!heheeee

      1. yessss..byk sgt bende kene blaja..huhu…ok kak ina kl pun dh mintak gambor..asya try mlm ni yeh…..frwd kat u…mintak email u ,yunk

  6. huhu.. sakit gigi ne memang sekejap2 je kn.. tapi kalau dah sakit tu,,, mak oi.. tak ingat dunia… hehe.. budak2 suka la dapat ponteng sekolah.. hehe

    1. hehe biasa org besaq je gitu top bebudak tk sakit sgt kecuali jenis yg berlubang kuat makan gula2 tu gigi kakak nih cantik , dia memang jenis jaga gigi .. tp saja buat alasan ..

  7. bagusnye mau gi klinik gigi .. aritu ank nis si kakak tu laa dah saket gigi,makanya trpakse laa cabut … menanges2 gak dier sbb kena cucuk bius tu..huhu

    ni skrg nis lak tgh mnderita saket gg tp sbb preggy mane leh cabut kan..mkn painkiller la jwbnyer

  8. Dulu bawa anak saya yang sulung ke klinik gigi ketika itu mengadu sakit gigi kerana berlubang teruk. Sekarang ini kalau gigi goyang anak saya cabut sendiri dah 🙂

    1. ahaa… tu zaman akk pun sama takut lah jumpa doktor gigi tapi budak ni kemain nak pergi sgt jumpa doktor gigi .. sebenarnya gigi dia elok dan cantik je ..

  9. anak-anak suka cipta trick lepas dia tengok keadaan depan mata, ini mengambil contoh anak-anak kak aya.

    ayah mereka kerap sakit perut ( gastrik) dan sakit kepala ( migrain)…kdg2 terpaksa MC kerana terlampau sakit…anak sulong kak aya guna kerap guna salah satu alasan tu utk ponteng sekolah, dulu mula2 agak menjadi trick tu, lps tu dah dpt kesan trick yg sama je, gagal jugak akhirnya..

    maaf, panjang komen he he.

  10. minggu lepas g klnik gg gak. bawak adeeb. belum sempat nak up n3.
    sama cam kakak. gigit tak sakit pun. tapi, adeeb ada gigi istimewa… hihihi!!
    nanti kita stori mori pasal gg istimewa adeeb tu…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *